Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kloon werktuig Gimp werkt niet goed!  (gelezen 1991 keer)

Kloon werktuig Gimp werkt niet goed!
« Gepost op: 2016/11/07, 12:42:14 »
Kloon werktuig werkt niet goed,als ik b.v een bepaalde achtergrond wil klonen gaat hij wit verven terwijl b.v. de achtergrond veel rood is.Dus ik dacht dat met deinstalleren en op nieuw installeren de standaard werking weer goed zou zijn.Maar nee,niks veranderd.Dus kennelijk zit er nog ergens een rest van instellingen als je deinstalleerd.Maar waar zit dat?Al overal gezocht op Home en in Computer.Niks gevonden.Wie weet het??
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Kloon werktuig Gimp werkt niet goed!
« Reactie #1 Gepost op: 2016/11/07, 14:31:09 »
Als je een voorbeeld kunt bijsluiten, zou dat al veel helpen. Hier werkt het kloongereedschap correct: ik kies een punt in een afbeelding (Ctrl+muisklik) en kan de omgeving van dat punt elders opnieuw neerzetten door met de muis "te schilderen".

Als je de instellingen van het kloongereedschap naar de standaardinstellingen wilt terugzetten, moet je op het icoontje onderin rechts klikken in het tabje Gereedschapsopties (dat verschijnt standaard als je het kloongereedschap aanklikt).

Offline Kees3

  • Lid
Re: Kloon werktuig Gimp werkt niet goed!
« Reactie #2 Gepost op: 2016/11/08, 08:37:01 »
.gimp map in je home map verwijderen, dan zouden de instellingen allemaal weg moeten zijn. Maar ik denk dat dat niet het echte probleem is.

Re: Kloon werktuig Gimp werkt niet goed!
« Reactie #3 Gepost op: 2016/11/09, 09:34:43 »
Als je een voorbeeld kunt bijsluiten, zou dat al veel helpen. Hier werkt het kloongereedschap correct: ik kies een punt in een afbeelding (Ctrl+muisklik) en kan de omgeving van dat punt elders opnieuw neerzetten door met de muis "te schilderen".

Als je de instellingen van het kloongereedschap naar de standaardinstellingen wilt terugzetten, moet je op het icoontje onderin rechts klikken in het tabje Gereedschapsopties (dat verschijnt standaard als je het kloongereedschap aanklikt).
Hee!Kijk dat wist ik niet,is weer helemaal goed,bedankt!!
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Kloon werktuig Gimp werkt niet goed!
« Reactie #4 Gepost op: 2016/11/09, 11:41:24 »
Mooi! En als je tijdens die actie de Shift-toets ingedrukt houdt, zet je alle gereedschapsopties weer terug naar de fabriekswaarden (dus niet alleen het kloongereedschap, zoals in dit geval).