Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: traag draadloos internet na update.  (gelezen 1802 keer)

Offline Ronald69

  • Lid
traag draadloos internet na update.
« Gepost op: 2012/07/29, 17:15:42 »
 :|hallo,
onlangs heb ik op een netbook ubuntu 11.04 geinstalleerd wat prima werkt met snel internet. Na een updaten naar 11.10 is het internet tergend traag, heeft iemand een advies?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: traag draadloos internet na update.
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/29, 18:43:47 »
Stap eens over naar 12.04?

Dit is de beste methode ("schoon" opwaarderen):
https://sites.google.com/site/computertip/opwaarderen

Offline Ronald69

  • Lid
Re: traag draadloos internet na update.
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/31, 20:55:38 »
Bedankt voor het advies om 12.04 te installeren, dit heb ook gedaan volgens de instructie. Het internet is helaas nog steeds traag, zeker in vergelijking met de 11.04 versie. Heb ook firefox ingesteld wat ook zou moeten helpen maar helaas.  :( :P

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: traag draadloos internet na update.
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/31, 21:08:56 »
Probeer dit eens:
https://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet#TOC-Slechte-verbinding
(punt 2, rechterkolom)

Doe ook eens de stroom eraf bij je router, tel tot 60 en doe de prik er dan weer aan.

Helpt dit niet, meld het dan even, dan kijken we verder....

Offline Ronald69

  • Lid
Re: traag draadloos internet na update.
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/31, 21:24:15 »
het powermanagement staat op off dus dat is in orde, ben nu dat lijstje even aan het afwerken misschien gaat het na een aantal updates ook beter.  Bedankt voor uw reactie trouwens ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: traag draadloos internet na update.
« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/31, 23:12:50 »
Post hier eens een overzicht van je ijzerwaar, op de volgende manier:
https://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs#TOC-Maak-automatisch-een-handig-overzicht-van-de-hardware-in-uw-computer

... en vermeld in je antwoordbericht ook gelijk even merk en type-aanduiding van je netboekje.

Offline Ronald69

  • Lid
Re: traag draadloos internet na update.
« Reactie #6 Gepost op: 2012/08/01, 12:24:37 »
het gaat om een samsung n 150 plus jp01nl

/home/cheyenne/ijzerwaren.txt


Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: traag draadloos internet na update.
« Reactie #7 Gepost op: 2012/08/01, 13:59:11 »
/home/cheyenne/ijzerwaren.txt
Daar heb ik niets aan.... Bij je bericht voegen als bijlage. :)

Offline Ronald69

  • Lid
Re: traag draadloos internet na update.
« Reactie #8 Gepost op: 2012/08/01, 21:12:02 »
 :|  :|

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: traag draadloos internet na update.
« Reactie #9 Gepost op: 2012/08/01, 23:07:39 »
Vreemd... zou vlekkeloos moeten werken. Toevallig heb ik precies hetzelfde netboekje in beheer. Draait perfect op Xubuntu 12.04. Met snel draadloos internet.

Enige verschil: die van jou heeft een oudere BIOS-versie. Werk 'm eens bij naar de nieuwste versie?
http://www.samsung.com/nl/support/model/NP-N150-JP01NL-downloads?isManualDownload=true

Doorklikken op Firmware.

BIOS flitsen kan in dit geval helaas alleen via Windows. Eerst de virusscanner tijdelijk uitschakelen.

Niet erg waarschijnlijk dat dit je probleem oplost, maar daarmee is-ie wel 100 % hetzelfde geworden als 't ding dat ik beheer. Wie weet? En een nieuw BIOS is altijd goed, natuurlijk... Wel voorzichtig zijn, want BIOS-flitsen is geen kleinigheid.

Overigens raad ik voor dat netboekje sowieso een lichter besturingssysteem aan dan Ubuntu. Zoals gezegd: Xubuntu 12.04 draait er prima op.
« Laatst bewerkt op: 2012/08/01, 23:09:26 door Pjotr »

Offline Ronald69

  • Lid
Re: traag draadloos internet na update.
« Reactie #10 Gepost op: 2012/08/02, 00:44:51 »
Ok, ik begreep er zelf ook niet veel van, qua verbinding etc klopte het ook allemaal. Ik ga uw advies opvolgen en de lichtere versie Xubuntu proberen, het updaten van de bios waag ik me even niet aan,.... :o Ik wil u in ieder geval hartelijk bedanken voor uw reacties en hulp! :)

Offline Ronald69

  • Lid
Re: traag draadloos internet na update.
« Reactie #11 Gepost op: 2012/08/02, 14:57:00 »
Ook na de installatie Xubuntu, het instellen firefox is het internet traag. De snelheid gaat volgens verbindingsinformatie van 65 mb naar de 1 mb/s. Zou het dan met de router te maken hebben, ik ontvang internet via glasvezel of aan een driver? ???

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: traag draadloos internet na update.
« Reactie #12 Gepost op: 2012/08/02, 15:35:16 »
Om 't ding helemaal vergelijkbaar te maken met 't apparaatje dat ik zelf in beheer heb, zou ik je toch aanraden om even 't BIOS bij te werken naar de nieuwste versie (zie mijn eerdere bericht).

Overigens: hoe maak je verbinding? Bedraad of draadloos?

Offline Ronald69

  • Lid
Re: traag draadloos internet na update.
« Reactie #13 Gepost op: 2012/08/02, 17:15:46 »
Het gaat om draadloos internet, het flitsen van de bios waag ik me niet aan.Er zit ook geen windows besturing meer op. Ik overweeg om ubuntu 11.04 erop te zetten daar liep ie goed op alleen kom ik dan met updates in de problemen.