Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Eminent EM 1010 USB wired LAN adapter  (gelezen 14030 keer)

Rasheed

  • Gast
Eminent EM 1010 USB wired LAN adapter
« Gepost op: 2006/08/21, 09:31:25 »
Bij mijn installatiepakket van @Home kreeg ik een USB wired LAN adapter. Ik heb de drivers voor Win98SE, WinME, Win2000 en WinXP gedownload van de website van de fabrikant.

Hoe nu verder? Ik heb geen internetverbinding, blijkbaar omdat er een driver ge

Rasheed

  • Gast
Eminent EM 1010 USB wired LAN adapter
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/21, 17:39:39 »
Dit bericht is getypt in FireFox op Ubuntu 6.06!!!!

Je eigen vraag beantwoorden is een beetje vreemd, maar via de troublesathome website en met wat ik al wist, vond ik deze oplossing:
- zet je computernaam in kleine letters (onderkast)
System -> Administration -> Networking -> General -> Hostname

- bewerk het bestand "/etc/dhcp3/dhclient.conf" via deze opdracht sudo nano /etc/dhcp3/dhclient.conf- voeg het volgende toe aan het einde van dit bestand (vervang "cp123456-a" door je eigen computernaam tussen aanhalingstekens) interface "eth0" {
      send host-name "cp123456-a";
}
- sla op met Ctrl + o en verlaat nano met Ctrl + x
- activeer dhclient met:
sudo dhclient eth0Hoe kan ik dit automatiseren?

Rasheed

  • Gast
Eminent EM 1010 USB wired LAN adapter
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/21, 18:04:29 »
Oh! Automatiseren hoeft dus niet. Je moet het gewoon een keer doen en daarna blijf je verbonden met @home.

Ik vraag me af of het plaatsen van je computernaam in kleine letters (ik had het eerst in grote letters - kapitalen - gedaan) voldoende was geweest. Iig kun je met sudo dhclient eth0 je dhcp lease vernieuwen, mocht dat nodig zijn.

Saamelainen

  • Gast
Eminent EM 1010 USB wired LAN adapter
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/22, 01:19:56 »
Fijn dat je je ervaringen hier hebt willen neerzetten. Een kennis kreeg zijn internetverbinding van @home niet aan de praat en heeft daardoor Ubuntu opgegeven. Ik zal hem deze informatie doorgeven. Bedankt... :)

Rasheed

  • Gast
Eminent EM 1010 USB wired LAN adapter
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/22, 09:40:22 »
Ik dacht wel dat dit voor meer mensen van belang zou zijn. Ik ben blij dat ik op zijn minst een persoon heb kunnen helpen, alhoewel ik natuurlijk niet weet of wat ik gedaan heb de beste manier is of in alle gevallen werkt. Dat laat ik graag over aan meer ervaren Ubuntu gebruikers.

Rasheed

  • Gast
Eminent EM 1010 USB wired LAN adapter
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/25, 14:02:56 »
Ik deel mijn internetverbinding tussen twee computers. Ik kwam er achter, dat je soms dhclient eth0 opnieuw moet draaien, omdat het @home netwerk je niet meer herkend.

Iets dergelijks geldt ook voor de andere computer (een Mac), waarbij ik de dhcp lease moet vernieuwen. Een router zou dit natuurlijk oplossen, maar daar moet ik nog voor sparen. Ik wil een meer geavanceerde router en die kost om en nabij de 130 euro. Daarnaast zou ik ook een pcmcia kaart voor de laptop PC moeten kopen, wat nog eens een extra 30 tot 40 euro kost.

Gast

  • Gast
Eminent EM 1010 USB wired LAN adapter
« Reactie #6 Gepost op: 2006/10/05, 16:03:32 »
Deze week heb ik voor het eerst Ubuntu geinstalleerd als dual boot met WindowsXP.
Maar een verbinding met @home na alle vereiste instellingen te hebben gedaan wilde maar niet lukken.
Ik heb nu ontdekt (na bezoek van de nodige sites) dat na elke keer met WindowsXP op internet geweest te zijn, ik " ipconfig /release" moet doen en vervolgens na opstarten van Ubuntu " sudo dhclient"
Schijnt te maken te hebben met het MAC-adres van de ethernet kaart.....
Dan werkt @home wel. Dat vond ik als newbie al erg knap van mezelf.
Ik heb voorheen nog nooit toverspreuken ingetiept.
Nu nog uitvinden hoe de computer te leren, dat ie dezehandelingen automatisch moet doen.
Wie kan mij helpen?
Verder werkt Ubuntu fantastisch. Wat een mogelijkheden!

Jeroen

Rasheed

  • Gast
Eminent EM 1010 USB wired LAN adapter
« Reactie #7 Gepost op: 2006/10/05, 16:18:19 »
Ik zou een router gebruiken tussen je kabelmodem en je computer. Vergeet niet om je router dezelfde naam te geven als je computernaam voorheen was. @Home controleert namelijk de computernaam (en volgens jouw eigen onderzoek ook het MAC adres), zo vertelde een medewerker van de helpdesk van @Home mij. Als je een router gebruikt, zal @Home de computernaam en het MAC adres van die router gebruiken bij de controle en het zou dan niet meer nodig moeten zijn om je lease te vernieuwen als je van OS of computer wisselt.

Trouwens, de @Home helpdesk biedt geen ondersteuning voor een lokaal netwerk of voor een Linux desktop.

Saamelainen

  • Gast
Eminent EM 1010 USB wired LAN adapter
« Reactie #8 Gepost op: 2006/10/05, 16:20:53 »
In dit topic staat nog veel meer over @home :)

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/3925

Gast

  • Gast
Eminent EM 1010 USB wired LAN adapter
« Reactie #9 Gepost op: 2006/11/09, 11:58:30 »
Citaat van: Saamelainen
Fijn dat je je ervaringen hier hebt willen neerzetten. Een kennis kreeg zijn internetverbinding van @home niet aan de praat en heeft daardoor Ubuntu opgegeven. Ik zal hem deze informatie doorgeven. Bedankt... :)
daar begin ik ook aan te denken

want van de volgende oplossingen snap ik niks


wat is dat NANO en


 o nano /etc/dhcp3/dhclient.conf

- voeg het volgende toe aan het einde van dit bestand (vervang "cp123456-a" door je eigen computernaam tussen aanhalingstekens)
Code:

interface "eth0" {
      send host-name "cp123456-a";
}

- sla op met Ctrl + o en verlaat nano met Ctrl + x
- activeer dhclient met:
Code:

sudo dhclient eth0


misschien moet ik wel een andere provider nemen- maar dat heeft wel heel veel invloed op al mijn veel email adressen en inlog op veel forums en andere sites

dat is ondoenlijk om dit allemaal een ander email adres te gaan geven


Waarom is dit zo moeilijk in Ubuntu -


is er iemand die mij dit eenvoudig uit kan leggen  de invoer van de code als dat echt nodig is.


groet Senco

Eminent EM 1010 USB wired LAN adapter
« Reactie #10 Gepost op: 2006/11/09, 12:39:19 »
Waarom het zo moeilijk is in Ubuntu?
Omdat @home geen moeite doet om Ubuntu te ondersteunen, daarom :)

Moet @home geen moeite doen om Windows te ondersteunen dan zou het daar net zo moeilijk gaan.
www.sinax.be
Open Source Integrators, consulting and custom development