Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dvd afspeel problemen.  (gelezen 240 keer)

dvd afspeel problemen.
« Gepost op: 2015/10/25, 13:05:25 »
Hoi

Ik heb sinds kor  ubuntu op mijn pc gezet en over het algemeen ben ik er enorm tevreden over. Alleen zijn er sinds de update naar de laatste ubuntu wel problemen gekomen met het afspelen van dvd,s. Ik heb alles al geprobeerd; met en zonder restricted extra,s meerdere malen css en libread etc opnieuw geinstalleerd, diverse spelers etc etc.

Op de vlc speler gebeurd nu helemaal niets meer en de smplayer draaid soms als het meezit wel de film maar kan dan niet met menu,s werken. Hij gaat gelijk de film spelen. Met series weet hij ook niet wat te doen, wat logisch is. Het is meestal een hoop gehijg van de cd speler en dan gebeurd er niets of heel gebrekkig.

Wie kan mij helpen mijn systeem helemaal perfect te maken.


Tanx alvast.
« Laatst bewerkt op: 2015/10/25, 13:12:27 door ubuntubeginermaarwela.... »

Re: dvd afspeel problemen.
« Reactie #1 Gepost op: 2015/10/25, 13:23:03 »
begint erop te lijken dat het externe spelertje gewoon niet ondersteund wordt door ubuntu.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: dvd afspeel problemen.
« Reactie #2 Gepost op: 2015/10/25, 14:33:51 »
Geef eens een overzicht van je apparatuur, op de volgende wijze:
https://sites.google.com/site/computertip/samsung-n150

Re: dvd afspeel problemen.
« Reactie #3 Gepost op: 2015/10/25, 15:15:49 »
Ga ik doen pjotr alleen waarschijnlijk niet meer vandaag. Er is al weer behoorlijk wat tijd in gaan zitten. Ik heb een extern cd spelertje op mijn pc aangesloten omdat de klep van de ingeboude soms vast blijft zitten. Aangezien alles wel goed lijkt te gaan (zo is mij net gebleken) als ik het toch voor elkaar krijg een dvd in zijn klep te schuiven, concludeer ik dat het  dus toch een hardware probleem moet zijn. Eerlijk gezegd heb ik er nu weer even genoeg van maar ik ga van de week een inxi overzicht maken

voor nu bedanktvoor je reaktie.