Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Probleem Nvidia driver  (gelezen 2075 keer)

Offline Robbert79

  • Lid
[OPGELOST] Probleem Nvidia driver
« Gepost op: 2008/11/28, 17:37:32 »
Ik heb net een niewe driver geïnstaleerd, nu met opnieuw opstarten krijg ik bet Ubuntu scherm wat je ziet tijdens het starten van het programma. Echter Het beeld wordt wit met zwarte vlekken als het inlog scherm zichtbaar moet worden.

Hoe kan ik de oude drivers opnieuw maar nu via het terminal venster instaleren?

Ik heb nog niet zo veel ervaring met Ubuntu. Ik heb versie 7.04 draaien

« Laatst bewerkt op: 2008/11/29, 12:11:04 door femke98 »

Offline Robbert79

  • Lid
Re: Probleem Nvidia driver
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/28, 18:00:05 »
Een andere versie instaleren lukt niet, het betreft een laptop waarvan de cd speler defect is een Toshiba satelite 2100 en opstarten via een USB stick wordt niet ondersteund in de bios.

Of is een upgrade makkelijk te doen via het terminal venster in de recovery modus? Ik heb wel een internet verbinding.



Re: Probleem Nvidia driver
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/28, 20:31:10 »
Een andere versie instaleren lukt niet, het betreft een laptop waarvan de cd speler defect is een Toshiba satelite 2100 en opstarten via een USB stick wordt niet ondersteund in de bios.

Of is een upgrade makkelijk te doen via het terminal venster in de recovery modus? Ik heb wel een internet verbinding.




probeer eens in een terminalscherm ´update-manager -d´ dan start update manager met de melding dat er een distrobutie upgrade is en kun je ook upgraden.
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

Offline Robbert79

  • Lid
Re: Probleem Nvidia driver
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/28, 21:54:24 »


probeer eens in een terminalscherm ´update-manager -d´ dan start update manager met de melding dat er een distrobutie upgrade is en kun je ook upgraden.
[/quote]

Ik heb dir geprobeerd, ik krijg echter een waslijst met foutmeldingen en waarschuwingen dat er iets mis is met display instellingen.
onderandere:
gdk_pang_context_get_for_screen : assertion GDK_is_screen failed
en GDK_is_display failed.

Offline Drummies

  • Lid
Re: Probleem Nvidia driver
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/28, 22:52:48 »
Een andere versie instaleren lukt niet, het betreft een laptop waarvan de cd speler defect is een Toshiba satelite 2100 en opstarten via een USB stick wordt niet ondersteund in de bios.

Of is een upgrade makkelijk te doen via het terminal venster in de recovery modus? Ik heb wel een internet verbinding


of koop een usb cd-rw/dvd-rom  ;)
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Drummies

  • Lid
Re: Probleem Nvidia driver
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/28, 23:04:11 »
Een andere versie instaleren lukt niet, het betreft een laptop waarvan de cd speler defect is een Toshiba satelite 2100 en opstarten via een USB stick wordt niet ondersteund in de bios.

Of is een upgrade makkelijk te doen via het terminal venster in de recovery modus? Ik heb wel een internet verbinding


of koop een usb cd-rw/dvd-rom  ;)
denk niet dat dat helpt, als opstarten vanaf usb stick niet ondersteund wordt, is het maar de vraag of er vanaf een usb cd-rom wel geboot kan worden.



yep daar heb je een punt,zou idd niet kunnen werken :-[
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Robbert79

  • Lid
Re: Probleem Nvidia driver
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/29, 02:26:15 »
Bedankt voor de tips allemaal, ik heb zelf een oplossing gevonden met behulp van Google  :)
met dpkg-reconfigure-xserver-xorg heb ik het beeldscherm opnieuw kunnen instellen en een standaard driver kunnen selecteren.

Na een paar uur stoeien en zoeken werkt het weer als vanouds :)

Offline Hanssun

  • Lid
Re: Probleem Nvidia driver
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/29, 06:35:10 »
Ubuntu 7.04 Feisty Fawn wordt volgens mij niet meer ondersteund , dus ik zou een andere versie nemen om meer problemen te voorkomen http://www.ubuntu.com/getubuntu/download

Gr Hans,