Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met Virtualbox  (gelezen 1113 keer)

Problemen met Virtualbox
« Gepost op: 2009/01/17, 11:32:52 »
Hallo,


ik wil graag  Sun Virtualbox installeren op mijn computer, om daar Windows XP in te laten draaien. Ik heb echter altijd hetzelfde probleem: waar hij met het formatteren van de partitie moet beginnen, start hij ofwel helemaal niet en kan ik niks meer doen met de computer. Of hij formatteert 20% en stopt dan ook weer. Waar ligt deze fout aan? Voor zover ik weet heb ik alles goed aangeduid.

Groetjes,

Els

Re: Problemen met Virtualbox
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/17, 11:37:31 »
Hallo,


ik wil graag  Sun Virtualbox installeren op mijn computer, om daar Windows XP in te laten draaien. Ik heb echter altijd hetzelfde probleem: waar hij met het formatteren van de partitie moet beginnen, start hij ofwel helemaal niet en kan ik niks meer doen met de computer. Of hij formatteert 20% en stopt dan ook weer. Waar ligt deze fout aan? Voor zover ik weet heb ik alles goed aangeduid.

Groetjes,

Els
heb je wel genoeg geheugen?

Re: Problemen met Virtualbox
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/17, 11:40:16 »
Normaal wel ja, ik heb 10 GB aangeduid.

Re: Problemen met Virtualbox
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/17, 11:43:52 »
Mag ik ervan uit gaan,dat je de partitie laat formateren in het install gebeuren van Virtualbox??

Kroontje

Re: Problemen met Virtualbox
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/17, 11:45:33 »
Ja, die wordt dan geformatteerd. Net zoals je windows gewoon gaat installeren, dan vraagt hij ook op welke partitie dat moet staan en dan moet je aanduiden als wat dat geformatteerd moet worden.

Re: Problemen met Virtualbox
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/17, 11:49:25 »
Vreemd   Ik heb hem op mijn laptop draaien.. Ook op 10 GB met 1024 extern geheugen  zonder problemen.

Is dit de laatste versie die je gebruik van Virtualbox?
Probeer anders een oudere versie..

Kroontje

Re: Problemen met Virtualbox
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/17, 11:50:08 »
Ik weet niet welke versie dat is, die staat er al een tijd op.

Re: Problemen met Virtualbox
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/17, 12:30:02 »
Normaal wel ja, ik heb 10 GB aangeduid.
Geheugen, niet harde schijfruimte ;)

Re: Problemen met Virtualbox
« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/17, 13:29:20 »
Hallo, het is ondertussen gelukt om Windows te laten werken in virtualbox. Bedankt allemaal voor de hulp·

Groetjes,

Els

JimZ

  • Gast
Re: Problemen met Virtualbox
« Reactie #9 Gepost op: 2009/01/17, 19:00:34 »
Citaat
Hallo, het is ondertussen gelukt om Windows te laten werken in virtualbox. Bedankt allemaal voor de hulp·

Het zou wel fijn wezen als je ook de oplossing erbij vermeld had  :rolleyes: .

Is mogelijk weer leerzaam voor anderen.

Gr,
Jim

Re: Problemen met Virtualbox
« Reactie #10 Gepost op: 2009/01/17, 20:37:06 »
Tja, de oplossing. Ik had nagekeken bij Gebruikers en groepen dat het daar aangeduid stond als gebruiker van Virtualbox, ik heb het formaat van de partitie wat verkleind en ik had aangeduid dat het moest starten van de cd-rom. Met het afzetten en terug opzetten van de computer was dat niet meer aangevinkt zag ik. Verder heb ik niets gedaan denk ik.