Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [ OPGELOST] thunderbird na automatische update in het engels  (gelezen 1160 keer)

Offline vangrails

  • Lid
[ OPGELOST] thunderbird na automatische update in het engels
« Gepost op: 2010/09/01, 17:43:37 »
Vanmorgen een bericht dat er updates waren. Na installatie ervan bleek thunderbird ineens in het engels te verschijnen. En Firefox is veranderd in een Namoraka Webbrowser!
Wanneer ik via Synaptic pakketbeheer het pakket thunderbird-licale-nl 'bestel' krijg ik de mededeling:  Conflicteert met: thunderbird (> 3.1~a1).

Weet iemand een oplossing?

« Laatst bewerkt op: 2012/05/05, 08:37:07 door vangrails »

Offline Ploffie

  • Lid
Re: thunderbird na automatische update in het engels
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/01, 20:23:06 »
Heb je Firefox en Thunderbird wel middels de normale weg verkregen of via een derde partij?
Dan kan ik me voorstellen dat je zo'n update krijgt, ik heb geen update gehad voor Thunderbird.
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline timosha

  • Lid
Re: thunderbird na automatische update in het engels
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/01, 20:35:07 »

Weet iemand een oplossing?



Ja, Thunderbird en Namaroka volledig verwijderen en met Synaptic Thunderbird en Firefox installeren.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Offline Ploffie

  • Lid
Re: thunderbird na automatische update in het engels
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/01, 21:27:40 »
Zal mij benieuwen of dat bij hem zo eenvoudig gaat als hij ze middels een ppa of ubuntuzilla heeft geïnstalleerd.

Ik heb er iig behoorlijk mee lopen te klooien om er van af te komen totdat ik Thunderbird maar zo heb gelaten.
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Re: thunderbird na automatische update in het engels
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/01, 22:53:42 »
@Ploffie: Sowieso geen Ubuntuzilla, anders zou er geen conflicterend pakket zijn. Want Ubuntuzilla gebruikt geen pakketten.

Offline vangrails

  • Lid
Re: thunderbird na automatische update in het engels
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/03, 09:19:08 »
Gelet op deze berichten en de berichten op het forum heb ik (in Windows) de Linux partitie opgeheven en daarna Ubuntu opnieuw geïnstalleerd. Alles is weer goed. De oorzaak van het gebeuren heb ik niet kunnen achterhalen. Er was wel een link naar Ubuntuzilla. Dank in ieder geval voor de reacties.