Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Veel te grote werkbalken  (gelezen 1097 keer)

hagees

  • Gast
Veel te grote werkbalken
« Gepost op: 2007/11/25, 14:43:42 »
Heb een vreemd probleem met ubuntu 7.10 geinstallerd op en Toshiba sattelite a110 laptop . Het bureablad ziet er
vrij normaal uit op het eerste gezicht.Maar wat een enorme werkbalk in de menu,s . Dit is veel te groot.
Verder is het beeld goed, maar steeds die enorme uitgetrokken werbalken. Ook een ander abnormaal verschijnsel is
het enorme lettertype achterhet invulblokje voor het scherm gebruiker en wachtwoord.Het lettertype lijkt verder vrij normaal.

Offline joop905

  • Lid
Veel te grote werkbalken
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/25, 15:33:57 »
op de balk gaan staan met je muis rechte muis knop /Eigenschappen
de grote staan normaal op 24(beeldpunten)

Offline oemoeta

  • Lid
Veel te grote werkbalken
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/26, 10:24:45 »
Als dat niet lukt, ik kreeg hier de oplossing:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/16075

hagees

  • Gast
Veel te grote werkbalken
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/26, 18:13:54 »
De oplossing van oemoeta geeft bij mij het probleem dat ik voor de verandering in het bestand /etc/gmd/gmd.config geen rechten heb. Hoe verander ik dit?. Jullie merken het al ik ben nog een tamelijke nieuwkomer in Ubuntu.Overigens in de reply van oemoeta en de link hierin staat exact mijn probleem beschreven.Is het dan toch een bug in Gutsy?Ik had nog even een screenshot willen toevoegen,hoe doe ik dat?

hagees

  • Gast
Veel te grote werkbalken
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/26, 18:47:12 »
Heb voorlopig een oplossing gevonden in : Systeem,voorkeuren,uiterlijk: tabblad Visuele effecten aanvinken Geen i.p.v. de defaultinstelling Normaal.