Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 10.04 perikelen?  (gelezen 1860 keer)

10.04 perikelen?
« Gepost op: 2010/05/02, 21:18:25 »
Ligt het aan mij of hebben meer mensen problemen met 10.04.

Het draaide redelijk goed totdat de problemen begonnen vandaag. Ik had al problemen met de willekeur met mijn harde schijven en het mounten ervan. De hele dag ellende met geluid, dan werkt het wel en dan weer niet. Hetzelfde met de videodriver. De ene keer start de xserver goed de andere keer geeft ie een fout aan, en heb ik een belabberde resolutie.

Ter verduidelijking. Met 9.10 heb ik werkelijk geen enkel probleem op dezelfde computer.

Zijn er ook andere personen met deze verschijnselen?
« Laatst bewerkt op: 2010/05/02, 21:23:45 door flyerman »
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Offline neusels

  • Lid
Re: 10.04 perikelen?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/02, 22:37:26 »
Ja hier nog eentje had onder 9.1 geen problemen heb nu problemen gehad met mounten andere interne harde schijf die heb ik opgelost. Maar heb nog wel problemen met mijn usb stick en camera enz. Heel vervelend. Verder vind ik dat 10.4 traag opstart en merk ik dat hij meer van mijn pc vraagt en dat er bepaalde dingen niet klopen met schijfbeheer.

(heb ook al een stukje gepost bij hardware)

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: 10.04 perikelen?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/02, 23:07:04 »
@flyerman en @neusels, ik heb op beide pc's van me de beta's van Ubuntu lopend gehad, en bij de beta1 stuiterde Ubuntu op m'n Packard Bell alle kanten op, en op m'n Asus liep deze gelijk goed  ??? bij de beta2 was er al duidelijk minder verschil, en nu is er al bijna geen verschil meer. Althans bij mij.
Pas bij de eerste grote update zou vrijwel alles goed moeten lopen. Er zijn nu wel meer mensen bij wie nog van alles 'raar' doet. Van kleine dingen tot *kuch* fors.
Als er heeeeeeeeel veel problemen zijn kan je overwegen om 9.10 terug te zetten, en tot juni te wachten. Dan zijn de kinderziektes wel eruit. Als 10.04 goed loopt, is die wel zeker de moeite waard, hoor.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline neusels

  • Lid
Re: 10.04 perikelen?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/02, 23:18:34 »
Ik ga dit in ieder geval nog even aankijken. Ben normaal uitermate tevreden. Vind het aan de andere kant ook leuk om naar oplossingen te zoeken. Blijf hopen

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: 10.04 perikelen?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/02, 23:21:54 »
Ok, that's the spirit!  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: 10.04 perikelen?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/02, 23:22:38 »
op m'n Packard Bell stuiterde Ubuntu alle kanten op
Hier draait 'ie ook niet lekker op de PackardBell MZ36. Fan blijft maar gillen, geen geluid eruit te persen, /dev/sda.. worden niet herkend, Compiz moet zo-wie-zo uitgeschakeld worden anders is ie niet meer vooruit te branden.
Ik blijf voorlopig nog maar even bij 9.04
Laptop: PackardBell Easynote MZ-36, 2 GB, Ubuntu 12.04 + Ubuntu 11.10 beide met XP in VirtualBox (versie 4),
DesktopComputer: Intel(R) Celeron(R) CPU 2.40GHz, 512MB, Ubuntu 10.04.x LTS,
PPC: Mio Digiwalker P350, WM5

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: 10.04 perikelen?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/02, 23:42:36 »
Er is ook een geval gemeld, waarbij 10.04 de fan helemaal niet meer aanstuurde bij een Acer Aspire (en dat is toch al een heetgebakerd geval  ;)) en dat opgelost is met biosflitsen.
Geluid is een geval apart, dat blijft maar enkele uren stabiel bij mij op Kubuntu 10.04, en daarna gaat het langzaam haperen, reason up to now unknown.

Bij 9.10 waren -subjectieve beeldvorming- meer problemen in het begin, en dat liep na een paar weken en een trits updates als een zonnetje.
Dus heb vertrouwen ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: 10.04 perikelen?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/05/13, 22:00:26 »
Hier ook problemen met Ubuntu 10.04 64 bit LTS, was zeer tevreden over de 9.10, geen enkel probleem, nu iconen die wit worden, en soms vanzelf weer verschijnen en verdwijnen, geluid dat dan weer wel, dan weer niet werkt. Het meldingsgeluid van de mail in Thunderbird werkt alleen als je het bij iedere start van Thunderbird weer manueel instelt, volgende keer bij het opstarten is alles dan weer verdwenen, vastlopers krijg ik ook regelmatig, knop voor het uitschakelen verdwenen, enz, enz... heb nochtans een volledig nieuwe installatie gedaan. Persoonlijk denk ik niet dat dit een echte "final release" is, maar eerder een beta II of zo, want stabiel is dit allesbehalve, een LTS versie zeker onwaardig. En ik ben niet alleen, in mijn kennissenkring verschillende 10.04 installaties, allemaal met problemen. Ik denk dat we nog een paar maanden moeten wachten, en dan nog eens opnieuw proberen, in afwachting denk ik voorlopig opnieuw met de 9.10 te gaan werken, die werkt perfect.

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: 10.04 perikelen?
« Reactie #8 Gepost op: 2010/05/13, 22:51:44 »
Voordat je hem er af gooit zou je nog even een paar proposed updates kunnen downen. Daar worden sommige van die problemen al in opgelost.
Meer hierover. http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/ubuntu-en-ik/

Offline ivo

  • Lid
Re: 10.04 perikelen?
« Reactie #9 Gepost op: 2010/05/13, 23:02:00 »
Ligt het aan mij of hebben meer mensen problemen met 10.04.

Het draaide redelijk goed totdat de problemen begonnen vandaag. Ik had al problemen met de willekeur met mijn harde schijven en het mounten ervan. De hele dag ellende met geluid, dan werkt het wel en dan weer niet. Hetzelfde met de videodriver. De ene keer start de xserver goed de andere keer geeft ie een fout aan, en heb ik een belabberde resolutie.

Ter verduidelijking. Met 9.10 heb ik werkelijk geen enkel probleem op dezelfde computer.

Zijn er ook andere personen met deze verschijnselen?

Het zal geen troost voor je zijn maar ik heb de 9.10 ge-upgrade naar de 10.04 en alles werkt als een speer.
Geluid, video, compiz, netwerk (met en zonder draad), alles werkt.

Respect voor de ontwikkelaars wat mij betreft  :-* :-* :-*
 
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline neusels

  • Lid
Re: 10.04 perikelen?
« Reactie #10 Gepost op: 2010/06/02, 09:32:15 »
Even een korte update is al weer een tijdje geleden. Ik heb door een script de cam aan gekregen in firefox met flash en heb mijn extra hardeschijf al automatisch laten mounten nu alleen nog mijn usb stick probleem oplossen en ik ben weer helemaal tevreden, nou ja niet dat ik nu niet tevreden ben moet nu gewoon een paar extra handelingen doen maar dan wordt het voor mijn vriendin ook weer leuk om zonder mij wat met deze pc te doen.

Offline maxpower

  • Lid
Re: 10.04 perikelen?
« Reactie #11 Gepost op: 2010/06/02, 17:36:13 »
Jah ik heb problemen met geluid afspelen als ik muziek vanuit mn nas inlaad.

Re: 10.04 perikelen?
« Reactie #12 Gepost op: 2010/07/27, 09:00:29 »
Wel, een tijdje geleden, maar toch nog even reageren met een positief berichtje. Na mij te pletter gezocht te hebben naar oplossingen voor de kleine probleempjes met het geluid en de witte iconen. Geen oplossing gevonden, tot ,een paar weken geleden na enkele updates alles vanzelf in de plooi begon te vallen. Nu werkt Ubuntu 10.04 als een zonnetje, ook de vastlopers zijn verdwenen, ik kan echt geen problemen meer vinden. Dus alles zit goed nu, bedankt aan iedereen die gereageerd heeft.