Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pagina grote  (gelezen 1300 keer)

willem 2a

  • Gast
pagina grote
« Gepost op: 2008/12/22, 17:56:31 »
hallo allemaal ik ben volkomen nieuw en weet dan ook niet veel van een Pc.
Mijn zoon vond het al een wonder dat ik Ubuntu op mijn Pc heb kunnen krijgen,
tesamen met een installatie van windows xp, wat er trouwens nu mee is gestopt waarschijnlijk door een trojan,
kan er gewoon niet meer inkomen maar dit terzijde.
Ik weet niet meer precies wanneer maar het zal ongeveer twee maanden geleden zijn geweest toen er een update is geïnstalleerd.
Ik heb de Pc toen afgesloten en niet veel tijd gehad om er weer mee aan de gang te gaan. Ik heb toen nog wel af en toe mijn mail na gekeken,
en moest wel erg mijn best doen om het te verwerken want de paginaś die ik op roep zijn twee keer zo groot geworden dan mijn scherm.
En als ik iets in de opdracht regels schrijf word het zo klein dat het totaal onleesbaar is.
Ook de scherm resolutie is gewijzigd, nu ben ik wel aan het zoeken geweest bij instellingen, maar ben daar toch niet veel wijzer van geworden.
Ik had gedacht dat er wel iets zou wezen waarmee je de oude instellingen weer terug kan zetten maar nee,
weet iemand hoe je dat weer terug kan draaien?
Of moet het gewoon opnieuw worden geïnstalleerd!!

Offline Conny

  • Lid
Re: pagina grote
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/22, 18:36:31 »
Ook ik ben nog een noob, maar heb je al geprobeerd met Systeem-voorkeuren-schermresolutie?? ???

willem 2a

  • Gast
Re: pagina grote
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/22, 19:19:59 »
Ja dat heb ik probeert maar die gaat niet verder dan 600 pickles
en dat is nog niet de helft van mijn scherm.
Maar bedankt.

Offline heir4c

  • Lid
Re: pagina grote
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/22, 19:27:41 »
Doe eens: Ctrl+Alt+Backspace   Hiermee herstart je de xserver en kom je weer in het inlogscherm.
Werkt dit niet, herstart dan en als op het Scherm het volgende verschijnt: GRUB Loading...        Druk dan op ESC, kies in het menu de tweede lijn. Is de zelfde als eerste maar erachter staat (Recovery Mode) De Computer zal nu het een en ander op het scherm 'zetten' wacht tot je een menu ziet en kies daar: Try to fix the xserver     en druk op enter.
Daarna gewoon kiezen voor het eerste: normal boot en op enter drukken. Dit zou je instellingen terug goed moeten zetten.
Lukt dit ook niet geef hier dan eens wat er in je:   /etc/X11/xorg.conf  staat.
Succes!
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

willem 2a

  • Gast
Re: pagina grote
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/06, 17:24:46 »
hallo ik ben even weggeweest  maar in de tussen tijd heb ik het probleem opgelost na enig rond zoeken kwam ik op een web pagina en daar stond een gebruikers handleiding op met een groot deel reparatie van fouten die wel of niet kunnen optreden.
Daar werd  geadviseerd om nvidia te installeren en hoe je dat moest doen, ik heb dat gedaan en dat werkt heel goed kan nu gewoon alle soorten schermen in stellen. (Ik heb helaas vergeten om de link op te slaan)

Maar nu loop ik weer tegen iets anders aan ik kan op mijn toetsen bord nergens het @ teken vinden je zou zeggen van wel maar deze is gekopieerd.
En de schrijf tekens van de bovenste rij toetsen is een plaats naar links verschoven!!! voor @ staan twee haakjes "  en voor de rest staan ze door elkaar of hele maal niet.   

Nu is natuurlijk de vraag heb ik het verkeerde toetsen bord geïnstalleerd en zo ja welke moet ik nu hebben.
Wat nu is geïnstalleerd is Nederlands en hoe moet je dat doen

willem 2a

  • Gast
Re: pagina grote
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/06, 17:41:59 »
hallo ik ben even weggeweest  maar in de tussen tijd heb ik het probleem opgelost na enig rond zoeken kwam ik op een web pagina en daar stond een gebruikers handleiding op met een groot deel reparatie van fouten die wel of niet kunnen optreden.
Daar werd  geadviseerd om nvidia te installeren en hoe je dat moest doen, ik heb dat gedaan en dat werkt heel goed kan nu gewoon alle soorten schermen in stellen. (Ik heb helaas vergeten om de link op te slaan)

Maar nu loop ik weer tegen iets anders aan ik kan op mijn toetsen bord nergens het @ teken vinden je zou zeggen van wel maar deze is gekopieerd.
En de schrijf tekens van de bovenste rij toetsen is een plaats naar links verschoven!!! voor @ staan twee haakjes "  en voor de rest staan ze door elkaar of hele maal niet.   

Nu is natuurlijk de vraag heb ik het verkeerde toetsen bord geïnstalleerd en zo ja welke moet ik nu hebben.
Wat nu is geïnstalleerd is Nederlands en hoe moet je dat doen

Ik heb het denk ik al gevonden.  Als iemand bezig is met antwoorden in ieder geval bedankt

En allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar
Willem



Offline heir4c

  • Lid
Re: pagina grote
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/06, 17:54:02 »
Maar nu loop ik weer tegen iets anders aan ik kan op mijn toetsen bord nergens het @ teken vinden je zou zeggen van wel maar deze is gekopieerd.
En de schrijf tekens van de bovenste rij toetsen is een plaats naar links verschoven!!! voor @ staan twee haakjes "  en voor de rest staan ze door elkaar of hele maal niet.   

Nu is natuurlijk de vraag heb ik het verkeerde toetsen bord geïnstalleerd en zo ja welke moet ik nu hebben.
Wat nu is geïnstalleerd is Nederlands en hoe moet je dat doen

@Willam, normaal gezien is het best een nieuw topic daarover te starten met een duidelijke titel waardoor anderen dan weer weten waarover het gaat. Dit ter info  :)

Wat je toetsenbord betreft, als je in nederland woont gebruikt men meestal een vs toetsenbord, hier in belgie word veelal een AZERTY bord gebruikt.
Via Systeem>Voorkeuren>toetsenbord>(tabblad)Indelingen  kan je je toetsenbord instellen. Kijk eens welk merk je hebt, Er staan er verschillende vermeld in de lijst toetsenbord model (zie knop)
En dat nederlands weet ik niet zo zeker, dat hangt dus af van je toetsenbord.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/06, 19:08:57 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: pagina grote
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/06, 19:03:30 »
hallo ik ben even weggeweest  maar in de tussen tijd heb ik het probleem opgelost na enig rond zoeken kwam ik op een web pagina en daar stond een gebruikers handleiding op met een groot deel reparatie van fouten die wel of niet kunnen optreden.
Daar werd  geadviseerd om nvidia te installeren en hoe je dat moest doen, ik heb dat gedaan en dat werkt heel goed kan nu gewoon alle soorten schermen in stellen. (Ik heb helaas vergeten om de link op te slaan)

Maar nu loop ik weer tegen iets anders aan ik kan op mijn toetsen bord nergens het @ teken vinden je zou zeggen van wel maar deze is gekopieerd.
En de schrijf tekens van de bovenste rij toetsen is een plaats naar links verschoven!!! voor @ staan twee haakjes "  en voor de rest staan ze door elkaar of hele maal niet.   

Nu is natuurlijk de vraag heb ik het verkeerde toetsen bord geïnstalleerd en zo ja welke moet ik nu hebben.
Wat nu is geïnstalleerd is Nederlands en hoe moet je dat doen

Systeem- voorkeuren - toetsenbord / tabblad: indelingen
Model : algemeen 105-toetsen (internationaal) PC
Indeling: VS internationaal (net dode toetsen)