Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: TOR Vidalia  (gelezen 2353 keer)

TOR Vidalia
« Gepost op: 2013/11/17, 21:09:50 »
Ik probeer TOR / vidalia aan de praat te krijgen .
Het programma heb ik van de Torproject site gedownload en uitgepakt .
Starten gaat via snelkoppeling in Downloads “start tor-browser”.
Vidalia start Tor op maar  Firefox geeft de melding :

”De proxyserver weigert verbindingen .  Firefox is ingesteld om een proxyserver te gebruiken die verbindingen weigert.”.

Waarschijnlijk moet ik wat aan mijn ( proxy ) instellingen veranderen, maar wat?
Op de site van Torproject kan ik geen informatie vinden waar ik wijs uit kan.
Wie weet een manual of beschrijving voor mij?

Groeten Jan Willem


Re: TOR Vidalia
« Reactie #2 Gepost op: 2013/11/18, 16:06:04 »
en wat vul ik dan in?
Wordt proxy.xs4all.nl dan proxy.telfort.nl als ik bij telfort zit en blijven de andere gegevens zoals in het voorbeeld?
Waar haal ik mijn gegevens vandaan als het anders moet?

alcmaer

  • Gast
Re: TOR Vidalia
« Reactie #3 Gepost op: 2013/11/18, 17:46:16 »
Ik heb in de standaard-Firefox aan de proxyinstellingen niets veranderd, die staat op "Proxyinstellingen van systeem gebruiken".
Het tekstbestand start-tor-browser rechtsklikken en kiezen voor Openen en vervolgens op Uitvoeren en na een tijdje opent een nieuw Firefox-venster.
In dat nieuwe Firefox-venster staat dan (onder Bewerken-> Voorkeuren-> Geavanceerd-> Netwerk-> Instellingen)  een handmatige proxyconfiguratie:
SOCKS-host: 127.0.0.1, poort 9150, de daarboven genoemde poorten staan op 0
SOCKS v5
Geen proxy voor: localhost, 127.0.0.1
Ik weet er niet veel van, maar misschien heb je hier wat aan.

Re: TOR Vidalia
« Reactie #4 Gepost op: 2013/11/24, 21:31:17 »
heelaas
Ik moest alleen nog poort 9150 veranderen dan staat alles zoals boven beschreven, maar het werkt niet.
Het moet iets zijn met het openen van bepaalde poorten of zo, ik weet er ook te weinig van.
Mijn gewone Firefox loopt als een trein maar Tor krijg ik niet aan de gang.
Stom genoeg lukt dat onder windows wel , maar dat is me toch mijn eer te na.
IN IEDER GEVAL BEDANKT

Re: TOR Vidalia
« Reactie #5 Gepost op: 2013/11/25, 02:31:30 »
Weet je zeker dat je het goede pakketje hebt gedownload want aan Tor hoef je zelf niks in te stellen, raad ik ook af als je niet weet wat je doet. Je moet gewoon de laatste Tor browser bundle hebben.  Wel de oude helemaal verwijderen voordat je de nieuwe installeert want soms neemt de nieuwe de oude instellingen over.

Wat ik er van weet is dat deze bug een maand of drie geleden vaker voorkwam maar in de nieuwste versie zou het verholpen moeten zijn, je zou ook Tails kunnen proberen, is een live cd die alleen het internet op gaat via tor.

Offline daniel

  • Lid
Re: TOR Vidalia
« Reactie #6 Gepost op: 2013/11/25, 09:52:41 »
Ik ken het probleem, ik heb zelf ook telfort en vroeger deed die het wel maar de laatste tijd weigert hij de verbinding.
Je kan in dat geval beter een live tor project usb /dvd maken, heb ik ook gedaan.
Dat werkt wel

https://tails.boum.org/download/index.en.html


Re: TOR Vidalia
« Reactie #7 Gepost op: 2013/11/25, 16:42:41 »
Vanmiddag ook geprobeerd Tor/Vidalia te installeren op Xubuntu 13.10, maar krijg het hier ook niet aan de gang. Tor kan om een of andere reden niet gestart worden. Vervolgens Tails op een usb-staaf geladen en dat werkt prima.

Tails is natuurlijk wel geconfigureerd om vanaf USB te draaien en dat is niet altijd handig. Heeft iemand nog andere suggesties om Tor op mijn werk-pc te installeren?

Offline daniel

  • Lid
Re: TOR Vidalia
« Reactie #8 Gepost op: 2013/11/25, 17:03:11 »
Vanmiddag heb ik het ook weer geprobeerd via onderstaande link en ineens kon ik wel op tor project komen...

https://www.torproject.org/dist/torbrowser/linux/tor-browser-gnu-linux-i686-2.3.25-15-dev-en-US.tar.gz

 =D

Re: TOR Vidalia
« Reactie #9 Gepost op: 2013/11/26, 01:04:49 »
@Paul gaat er wel een tekst bestand open of doet Tor helemaal niks als je er op klikt?