Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost )Paneelmelding voor Linux Mint  (gelezen 1932 keer)

Parrain

  • Gast
(opgelost )Paneelmelding voor Linux Mint
« Gepost op: 2011/05/26, 11:19:59 »
Staat ingesteld op dagelijkse controle van update,melding zou normaal moeten verschijnen in het paneel wanneer er updates aanwezig zijn.
Nog nooit een melding gezien,moet telkens gaan zien naar updatebeheer om die te installeren .
Doe ik hier iets fout?
Toepassingen > Systeemgereedschap > Configuratie-editor >apps,daar niets te vinden over update-notifier ,of vergis ik me ?
« Laatst bewerkt op: 2011/05/27, 18:27:39 door Parrain »

Offline Tom

  • Lid
Re: Paneelmelding voor Linux Mint
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/26, 11:43:42 »
Neen dat is een klein zwakte punt bij Mint vindt ik.
En elke morgen of avond doe ik dat dus manuel.
Want meestal als je naar dat schildje gaat staat daar ... uw systeem is up to date.
Nu mooi niet ,dikwijls als je hem toch laat controleren staan er updates in .. conclusie zelf is de man.
Wat mij ook op gevallen is dat Mint dikwijls een dag later zijn updates aanbied als Ubuntu.
Maar dit zal verband houden met dat Mint eerst nog controleerd op eventuele regressie bugs.

En wat betreft in Gconfig ,heeft u gelijk dat staat bij Mint niet erin. ;)
« Laatst bewerkt op: 2011/05/26, 12:04:53 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

  • Lid
Re: Paneelmelding voor Linux Mint
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/26, 15:35:06 »
Bedoel je de topic starter of ikke ? :D

Dat schildje heb ik ook plus een groen V teken en alles up to date.
Maar dat staat er altijd en klik je erop blijkt dikwijls dat er toch updates zijn dus 100% werkt dat spul niet.
Had Chris geloof ik ook al eens gemeld.
Normaal komt er een blauw uitroep teken als er updates klaar staan ,ik denk dat de topic starter dat nooit te zien krijgt .
Maar ja eerst maar zijn antwoord afwachten. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Parrain

  • Gast
Re: Paneelmelding voor Linux Mint
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/26, 16:20:12 »
Dat schildje heb ik ook plus een groen V teken en alles up to date.
Maar dat staat er altijd en klik je erop blijkt dikwijls dat er toch updates zijn dus 100% werkt dat spul niet.
Had Chris geloof ik ook al eens gemeld.
Normaal komt er een blauw uitroep teken als er updates klaar staan ,ik denk dat de topic starter dat nooit te zien krijgt


Laptop Mint 10
zo staat het er nu,eens draadloos verbinding met internet heb ik het  groen teken,ongeacht update of niet.

http://i.imgur.com/3OAk3.png

Offline Tom

  • Lid
Re: Paneelmelding voor Linux Mint
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/26, 16:38:33 »
Klopt als een bus ,en zo staat het ook wel eens vaker als er toch updates zijn.
Daarom controleer ik het altijd handmatig .. dus zelf vind dat ook geen probleem (maar dat is persoonlijk).
Alhoewel het zou moeten werken .. maar dat doet het dus niet altijd.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: (Opgelost ?)Paneelmelding voor Linux Mint
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/27, 00:32:31 »
Staat ingesteld op dagelijkse controle van update,melding zou normaal moeten verschijnen in het paneel wanneer er updates aanwezig zijn.
Nog nooit een melding gezien,moet telkens gaan zien naar updatebeheer om die te installeren .
Doe ik hier iets fout?

Ik snap 't niet helemaal meer, geloof ik. Twee leden met exact dezelfde vraag of één lid met twee accounts?  ???

En:
......ik denk dat de topic starter dat nooit te zien krijgt....

Die 'topic starter', dat ben je toch zelf.....? ???  


Edit: Parrain, je maakt exact dezelfde fout in je zinnen als Kazart. Kan me niet voorstellen dat dat toeval is.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/27, 00:37:06 door Mikkel »

DarkEra

  • Gast
Re: (Opgelost ?)Paneelmelding voor Linux Mint
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/27, 00:37:04 »
Daar zat ik ook al aan te denken Mikkel, ik vond de post in het andere topic namelijk een beetje vreemd. Heb daarom vorige nacht ook een melding gedaan ervan.
Ergens klopt er iets niet en ik hou zeer zeker niet van verwarring.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: (Opgelost ?)Paneelmelding voor Linux Mint
« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/27, 00:38:15 »
Daar zat ik ook al aan te denken Mikkel, ik vond de post in het andere topic namelijk een beetje vreemd.
Ergens klopt er iets niet en ik hou zeer zeker niet van verwarring.

Lees m'n edit in m'n vorige bericht eens. Voor mij zijn Kazart en Parrain een en dezelfde.

DarkEra

  • Gast
Re: (Opgelost ?)Paneelmelding voor Linux Mint
« Reactie #8 Gepost op: 2011/05/27, 00:40:37 »
Dat was mijn gedachte dus vorige nacht ook en daar doelde ik dus op met mijn reactie. Ik ga ervan uit dat ze één en dezelfde persoon zijn.
Ik heb een melding gedaan, verder is het aan het team om dat uit te pluizen.

Parrain

  • Gast
Re: (Opgelost ?)Paneelmelding voor Linux Mint
« Reactie #9 Gepost op: 2011/05/27, 02:09:43 »
Sorry voor de verwarring,er zijn inderdaad twee namen voor de zelfde persoon.Destijds nieuw laptop aangeschaft en waarschijnlijk nieuw account aangemaakt.
Aan het forum team ,gelieve dan indien mogelijk de account 'Parrain' te verwijderen maar de vragen en antwoorden naar de account 'Kazart' te verplaatsen, en de account  Parrain volledig te verwijderen.
Nogmaals mijn excuses voor dit gebeuren.

Deze morgen voor het eerst is er een melding in het paneel voor een  update.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/27, 02:17:22 door Parrain »

DarkEra

  • Gast
Re: Paneelmelding voor Linux Mint
« Reactie #10 Gepost op: 2011/05/27, 04:38:17 »
Dat dachten we al... Evenzeer fijn dat je het toe geeft. Respect.  :)

Maar aan de andere kant, daar je van November 2008 hier lid bent onder de naam Kazart en in Juli 2009 een account opende onder de naam Parrain vraag ik me af hoe je de regel nummer 7 "Het gebruik van meerdere accounts door één persoon is niet toegestaan." van de forumrichtlijnen gemist hebt.

http://www.ubuntu-nl.org/ubuntunl/richtlijnen#Forum

Deze stond daar al toen je met je tweede account af kwam.
Dat mensen denken als ze een nieuwe PC of laptop kopen dan op forums ook nog eens nieuwe accounts te moeten openen vind ik een beetje een raar verhaal. Maar goed, so be it.  :)

Ik heb het mijne gezegd een keer, wat het team ermee doet moeten ze zelf weten, ik moest het in ieder geval toch even kwijt.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: (opgelost )Paneelmelding voor Linux Mint
« Reactie #11 Gepost op: 2011/05/27, 19:15:54 »
Sorry voor de verwarring,er zijn inderdaad twee namen voor de zelfde persoon.

Lijkt me inderdaad vrij verwarrend om hier berichten te posten onder verschillende namen. Vandaar dan ook dat je op een gegeven moment tegen jezelf gaat zitten praten.........

...........ik denk dat de topic starter dat nooit te zien krijgt........