Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vector Linux  (gelezen 8171 keer)

FrSu

  • Gast
Vector Linux
« Gepost op: 2011/12/30, 16:40:38 »
Iemand hier ervaring mee?  http://vectorlinux.com/

Heb de Gold versie Live CD gedraaid op mijn oude Packard Bell Easynote en dit draait prima. Beeldresolutie in 1 keer goed en wireless werkte ook.

Daarna de installatie versie geprobeerd te installeren. Schijfindeling goed gedaan, maar hij lijkt na de installatie de harde schijf maar niet te kunnen vinden. :|

Wie heeft ervaring hiermee? Het is wel even anders installeren dan bv Ubuntu, maar voor mij interessant genoeg om er energie in te steken om mijn oude PB weer tot leven te brengen, :D

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Vector Linux
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/30, 17:28:24 »
Ziet er goed uit.
Zo te zien is het Xfce als desktop manager. Je zou dus Xubuntu er zo uit kunnen laten zien als je wilt.
Ik heb het niet geprobeerd maar draait het sneller dan Xubuntu?

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Vector Linux
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/30, 17:38:44 »
Ik heb het wel eens gedraaid, prima distro die sneller is dan Xubuntu bijvoorbeeld. In dezelfde categorie is Zenwalk ook een aanrader overigens, zeker voor de wat oudere hardware.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Vector Linux
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/30, 18:10:51 »
Crunchbang is ook sneller dan Xubuntu. Misschien dat een optie als het daarom gaat.

Ik heb het net gedownload en zet het straks eens op een cd om het te proberen.
Het ziet er wel mooi uit op de website.

Re: Vector Linux
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/30, 20:21:37 »
Ziet er inderdaad best mooi uit :) En dat zegt heel wat, want ik hou totaal niet van Xfce.

Re: Vector Linux
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/30, 21:07:14 »
Ik antwoord nu in VECTOR LINUX 7.0 en moet zeggen dat ik hem razend snel vind.

Andere distro's hadden problemen met Kernel 3 maar deze loopt als een zonnetje.

Bedankt.
Ik was vast ubuntu-gebruiker vanaf versie 17.10. Helaas draait 20.04LTS niet op mij n computer en ben ik overgestapt naar LINUX Mint 20.

Nummer 16824, Lid sinds 9 april 2011.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Vector Linux
« Reactie #6 Gepost op: 2011/12/30, 23:52:38 »
Bedankt voor de tip FrSu,
ik heb hier nog een pentium 4 staan, zou Vector Linux  een ideale besturing zijn voor een beginnende linux-gebruiker?

FrSu

  • Gast
Re: Vector Linux
« Reactie #7 Gepost op: 2011/12/31, 11:02:17 »
Bedankt voor de tip FrSu,
ik heb hier nog een pentium 4 staan, zou Vector Linux  een ideale besturing zijn voor een beginnende linux-gebruiker?


Naar mijn mening wel, alle noodzakelijke programma's zitten er wel in, zover ik de Live CD heb bekeken.

FrSu

  • Gast
Re: Vector Linux
« Reactie #8 Gepost op: 2011/12/31, 11:03:24 »
Ik antwoord nu in VECTOR LINUX 7.0 en moet zeggen dat ik hem razend snel vind.

Andere distro's hadden problemen met Kernel 3 maar deze loopt als een zonnetje.

Bedankt.

Live CD/USB of geïnstalleerd?

Offline RikRik

  • Lid
Re: Vector Linux
« Reactie #9 Gepost op: 2011/12/31, 11:08:56 »
FrSu  ik kan geen update manager vinden.  En kan ik .deb bestanden installeren?  Vector Linux draait hier als een speer.  :)

FrSu

  • Gast
Re: Vector Linux
« Reactie #10 Gepost op: 2011/12/31, 11:12:42 »
FrSu  ik kan geen update manager vinden.  En kan ik .deb bestanden installeren?  Vector Linux draait hier als een speer.  :)

Als Live CD/USB?

Offline RikRik

  • Lid
Re: Vector Linux
« Reactie #11 Gepost op: 2011/12/31, 11:14:22 »
Als live cd   

FrSu

  • Gast
Re: Vector Linux
« Reactie #12 Gepost op: 2011/12/31, 11:18:31 »
Kijk hier ook even: http://www.youtube.com/watch?v=JYSWmiq1q5s&feature=related

Het installeren lukt mij helaas nog niet op mijn oude PB, bij heropstart kan hij de HD niet vinden. Ik zal iets fout doen, maar weet nog niet wat. Ze raden overigens aan om de install CD te gebruiken i.p.v. de Live CD zoals in het filmpje.

Denk dat ik het laatste toch maar eens ga proberen, met dit filmpje erbij. :o

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Vector Linux
« Reactie #13 Gepost op: 2011/12/31, 11:34:12 »
FrSu  ik kan geen update manager vinden.  En kan ik .deb bestanden installeren?  Vector Linux draait hier als een speer.  :)

.deb kan niet want het is niet debian gebaseerd. Ik geloof dat er een soort slackware basis inzit

Offline RikRik

  • Lid
Re: Vector Linux
« Reactie #14 Gepost op: 2011/12/31, 11:40:35 »
Als ik het goed begrijp worden updates via Gslapt geïnstalleerd. Updates moeten handmatig gedownload worden van de community ? 

Re: Vector Linux
« Reactie #15 Gepost op: 2011/12/31, 11:41:04 »
FrSu  ik kan geen update manager vinden.  En kan ik .deb bestanden installeren?  Vector Linux draait hier als een speer.  :)

.deb kan niet want het is niet debian gebaseerd. Ik geloof dat er een soort slackware basis inzit

Inderdaad: http://distrowatch.com/table.php?distribution=vector

Offline RikRik

  • Lid
Re: Vector Linux
« Reactie #16 Gepost op: 2011/12/31, 11:43:03 »
FrSu  ik kan geen update manager vinden.  En kan ik .deb bestanden installeren?  Vector Linux draait hier als een speer.  :)

.deb kan niet want het is niet debian gebaseerd. Ik geloof dat er een soort slackware basis inzit

Inderdaad: http://distrowatch.com/table.php?distribution=vector

Ik heb eigenlijk geen idee wat slackware precies is.
Zal dit een lezen http://www.slackware.com/  Vector Linux is wel super snel ben benieuwd hoe die draait op een Pentium 4 met 1 mb geheugen
« Laatst bewerkt op: 2011/12/31, 11:47:33 door RikRik »

Re: Vector Linux
« Reactie #17 Gepost op: 2011/12/31, 11:45:34 »
Slackware is een oeroude distributie die nog steeds gemaakt wordt. Ik neem aan dat je Arch wel kent en Gentoo? Nou, Slackware is nog een stap moeilijk dan die 2 ;)

FrSu

  • Gast
Re: Vector Linux
« Reactie #18 Gepost op: 2011/12/31, 11:48:38 »
Als iemand hier installatie ervaring heeft met LV, dan hoor ik het graag even. :D

Offline RikRik

  • Lid
Re: Vector Linux
« Reactie #19 Gepost op: 2011/12/31, 11:51:54 »
Als iemand hier installatie ervaring heeft met LV, dan hoor ik het graag even. :D

Ik ga het binnenkort proberen op een pentium 4, de installatie is, gezien het filmpje, minder eenvoudig dan wat ik tot nu toe gezien heb.

 

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Vector Linux
« Reactie #20 Gepost op: 2011/12/31, 12:07:54 »
Als iemand hier installatie ervaring heeft met LV, dan hoor ik het graag even. :D

Ik ga het binnenkort proberen op een pentium 4, de installatie is, gezien het filmpje, minder eenvoudig dan wat ik tot nu toe gezien heb.

 

Jullie hebben me weer nieuwsgierig gemaakt naar VL, zeker na het bekijken van de site van VL waar ik VL 7.0 zag. Ik heb toevallig weer een P4 vrij om te testen dus zal eens een poging doen, maar dat gaat vandaag niet meer gebeuren. Er moeten voorbereidingen getroffen worden voor onze mid-winter bbq vanavond  :D

FrSu

  • Gast
Re: Vector Linux
« Reactie #21 Gepost op: 2011/12/31, 16:58:56 »
Nou, ik heb het geprobeerd via de Live CD met het filmpje erbij.

Bij heropstart gooit hij keurig netjes de CD eruit, maar dan krijg bij de opstart de melding: Hard disk boot sector invalid. Press 'H'to retry Hard Disk, any other key for floppy. :|

Heb de instructies voor partitioneren nauwkeurig opgevolgd.

Iemand een idee?

Edit: Oplossing gevonden. Live CD weer opgestart en via G-Parted de 1ste partitie de Flag op Boot gezet. Nu start hij normaal op. Draadloos wordt ook gevonden. Nu later maar verder uitzoeken hoe (goed) e.a. werkt. :P

Eerst aan de apple XD flappen en zo. Iedereen een goede jaarwisseling gewenst! :D

Groet,
Frits ;)

« Laatst bewerkt op: 2011/12/31, 17:27:30 door FrSu »

Offline RikRik

  • Lid
Re: Vector Linux
« Reactie #22 Gepost op: 2011/12/31, 20:01:48 »
Hoi FrSu,

ik heb Vector Linux op een pentium 4 met 256 mb geheugen geïnstalleerd. Deze Linux versie draait als een speer  :). Google Chrome staat er nu ook op.
Hoe krijg  ik zoveel mogelijk in het Nederlands?

Jij/jullie ook een prettige jaarwisseling gewenst  :D
« Laatst bewerkt op: 2011/12/31, 20:46:59 door RikRik »

Re: Vector Linux
« Reactie #23 Gepost op: 2011/12/31, 20:04:44 »
"pentium 4 met 1 mb geheugen"

Dat is revolutionair :O

Offline RikRik

  • Lid
Re: Vector Linux
« Reactie #24 Gepost op: 2011/12/31, 20:07:11 »
"pentium 4 met 1 mb geheugen"

Dat is revolutionair :O

 XD  ik bedoel 256 mb   1 reepje geheugen

Vector Linux  is geweldig, draadloos internet is ook nog nooit zo snel geweest.  :D
« Laatst bewerkt op: 2011/12/31, 20:42:17 door RikRik »