Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: USB stick instellen  (gelezen 815 keer)

USB stick instellen
« Gepost op: 2014/09/17, 11:21:50 »
Hallo Forum,

Ik zie via Gparted wel de USB stick. Maar ik zie deze niet direct als ik het in de laptop stop.

Wat moet ik doen om dit goed in te stellen?

SPW
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: USB stick instellen
« Reactie #1 Gepost op: 2014/09/17, 12:04:22 »
Stickys zijn soms rare dingen, probeer eens een andere usb poort, soms kan dat helpen.
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Offline Moob

  • Lid
Re: USB stick instellen
« Reactie #2 Gepost op: 2014/09/17, 18:37:06 »
Er is geen partitie aanwezig, of een file systeem wat ubuntu niet kent, op de USB stick, daarom zal Nautilus de stick niet weergeven en de inhoud tonen. Pas als een USB gemount kan worden zal deze direct voor jou beschikbaar zijn.

Als je dus een partitie erop aanmaakt en formateert dan kan je de usb stick gebruiken.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: USB stick instellen
« Reactie #3 Gepost op: 2014/09/17, 23:08:15 »
Er is geen partitie aanwezig, of een file systeem wat ubuntu niet kent, op de USB stick, daarom zal Nautilus de stick niet weergeven en de inhoud tonen. Pas als een USB gemount kan worden zal deze direct voor jou beschikbaar zijn.

Als je dus een partitie erop aanmaakt en formateert dan kan je de usb stick gebruiken.

Er staat Fat32 op. Dat is helder. Hij is geformatteerd ook. Opnieuw formatteren leidt tot dataverlies en is geen optie.

Dit zijn gevaarlijke adviezen naar mijn mening.

Prik hem eerst eens in een andere PC, Spidey? Desnoods een Windows PC. Zoals BenMedia al voorstelde.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Moob

  • Lid
Re: USB stick instellen
« Reactie #4 Gepost op: 2014/09/17, 23:39:46 »
Helaas, ik kan alleen maar afgaan op de aangeleverde informatie. Zijn bijlage geeft alleen weer dat er een partitie tabel op de usb stick aanwezig is en een ongebruikte partitie.  Als er wel een partitie was geweest, NTFS, FAT dan had ubuntu gelijk de usb gemount en weergegeven.

Wat hij nog kan doen is de usb in een windows systeem plaatsen en kijken wat hij ziet.

Met de gevaarlijke adviezen valt het wel mee. Was een ander verhaal geweest als het een harde schijf betrof, maar dan had ik ander advies gegeven :)

Re: USB stick instellen
« Reactie #5 Gepost op: 2014/09/18, 18:22:04 »
@ All,

Het is vanmiddag ( op hulp-digital locatie)  gelukt om de USB-stick goed instellen met Gparted op een laptop met LM17.

groet

SPW

Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy