Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Gemeente Dordrecht (ofzo)  (gelezen 2604 keer)

Nizzle

  • Gast
Ubuntu Gemeente Dordrecht (ofzo)
« Gepost op: 2007/04/24, 13:23:16 »
als ik het goed begrepen heb..

mijn vader is tegenwoordig chef erges bij zo'n afdeling bij gemeente
meldkamer ofzo geloof ik..

maar iig hij was net aan het klagen over de automatisering daar waar ze tog geen fuck aan hebben en veel te duur is enzo
en vroeg zich af of hun programma's zouden draaien met linux (ubuntu dus)

leek mij wel goed nieuws :)
zal jullie hier wel up to date houden van of hij er egt mee door gaat enzo

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu Gemeente Dordrecht (ofzo)
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/24, 13:24:56 »
Mooi! Ik ben benieuwd.

Offline vliegje20

  • Lid
Ubuntu Gemeente Dordrecht (ofzo)
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/24, 17:02:48 »
Ik ben bezig om er stage te gaan lopen (regio brandweer) dus misschien kom ik er ook wat van te weten.

Offline Dave

  • Lid
Ubuntu Gemeente Dordrecht (ofzo)
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/24, 17:17:33 »
vaak werken ze toch met speciaal voor die functie geschreven/aangepaste software en kom weinig tegen dat die softwarebedrijven het ook voor Linux geschikt (kunnen) maken.

Nizzle

  • Gast
Ubuntu Gemeente Dordrecht (ofzo)
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/24, 17:18:31 »
voorlopig is er officieel nog niets geregeld :P
maar hij zit er sterk aan te denken om de afdeling te laten afsluiten van gemeente dordrecht en het zelf te gaan regelen
omdat ze niets met de computers kunnen en afdeling automatisering veel en veel te duur is

dus zal binnenkort wel een overzicht krijgen van programma's die moeten werken als de overstap een kans wil krijgen

Ubuntu Gemeente Dordrecht (ofzo)
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/09, 18:58:02 »
Op de gemeentes,... zijn meestla de contracten het probleem die afgesloten zijn met firmas.

Hier in de omgeving waar ik woon, zitten ze al jaren te sukkelen met de firma **** waar men een cotnract en licentie rechten betaald heeft voor xx jaren. De meeste pc's werken met win2000 en zelfs win98SE.
Het overzetten van de databanken en gegevens is niet mogelijk omdat het gebonden is aan de licenties van de firma.
De contracten lopen nog 5 jaar en zijn ondertussen al verlengerd voor de komende 10 jaar.
Volgend jaar komen er nieuwe pc's met WinXP pro. En die zullen dan de komende 10 jaar moeten dienen.

En dat noemd men modernisering ???
Hoe lang word XP nog ondersteund ??

Gelukkig ben ik niet de informaticus van de gemeentes hier in de streek :-)

Offline Dave

  • Lid
Ubuntu Gemeente Dordrecht (ofzo)
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/09, 19:43:49 »
Volgend jaar komen er nieuwe pc's met WinXP pro. En die zullen dan de komende 10 jaar moeten dienen.



gaat over ambtenaren zeker?

Offline xpired

  • Lid
Ubuntu Gemeente Dordrecht (ofzo)
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/22, 23:44:11 »
Tja... over het algemeen is het niet erg goed gesteld met de automatisering bij de Gemeentes. En dan over het algemeen heb ik het dan over het verlenen van diensten. Duurt veel te lang e.d. (ambtenaren)

Ik heb bij diverse gemeenten binnen gezeten en zit nu bij een Brandweer. En ik kan nu al bijna zeker zeggen dat het een hele kluif zal worden als ze alles onder linux willen gaan draaien.

Ze hebben echt overal wel een applicatietje voor. En de een nog slechter dan de andere. Dan moeten ze dus al beginnen met een goed inkoopbeleid :) En zie er maar eens voor te zorgen dat de leveranciers van de gegevens dat aan gaan leveren in een formaat of met een applicatie die ondersteund kan worden onder linux.

Ik heb nu in totaal nog maar 2 gemeenten gezien waarvan ik dacht dat ze redelijk goed bezig waren met ICT.