Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Uitschakelen dialoog shutdown/logoff/reboot  (gelezen 1751 keer)

Offline hennep

  • Lid
Re: Uitschakelen dialoog shutdown/logoff/reboot
« Reactie #25 Gepost op: 2020/08/01, 16:32:14 »
De adapter is van Chicony en die is meegeleverd.
De computernaam van de laptop (merk BTO) is HP, mijn initialen.
Wat wordt bedoeld met isa weet ik niet maar eronder staan de temperaturen van de quad core processor.
« Laatst bewerkt op: 2020/08/01, 16:35:33 door hennep »

nahjo

  • Gast
Re: Uitschakelen dialoog shutdown/logoff/reboot
« Reactie #26 Gepost op: 2020/08/01, 16:42:17 »
Weinig hoop voor je notebook  :'( maar misschien nog eens kijken wat die nog doet met een live-usb/dvd (schijf controller uitsluiten).


JorisC

  • Gast
Re: Uitschakelen dialoog shutdown/logoff/reboot
« Reactie #27 Gepost op: 2020/08/01, 17:19:53 »
Net zoals nahjo vrees ik ook voor het ergste .
BTO is een computer/laptop bedrijf waar je een laptop naar jouw wens laat samenstellen en daarom zeker niet slechter zijn dan je een merklaptop in de winkel gaat kopen .
Het merk van die voedingsadaptar zint mij niet , het is een universele van Chinese fabrikatie die waarschijnlijk het moederbord naar de vaantjes geholpen heeft .
Een universele adaptar kun je voor elk merk laptop gebruiken , maar is daarom niet voor elke laptop geschikt .
ISA is de interface . In een vorige post vroeg ik om eens naar de koelsleuven te kijken of die niet verstopt zaten en je als antwoord gegeven hebt dat je dat regelmatig deed . Ik heb daarom een vermoeden dat je al al eerder problemen had met de laptop en het niet nieuw is .

Re: Uitschakelen dialoog shutdown/logoff/reboot
« Reactie #28 Gepost op: 2020/08/01, 18:21:10 »


Het merk van die voedingsadaptar zint mij niet , het is een universele van Chinese fabrikatie die waarschijnlijk het moederbord naar de vaantjes geholpen heeft .
Een universele adaptar kun je voor elk merk laptop gebruiken , maar is daarom niet voor elke laptop geschikt .

is geen universele adapter , wel gewone heb de zelfde laptop kont ook van BTO.
Universele kun je idd op meerdere toestellen gebruiken , en je voltages veranderen .Deze adapter niet!
c'est dur la vie d'artiste

JorisC

  • Gast
Re: Uitschakelen dialoog shutdown/logoff/reboot
« Reactie #29 Gepost op: 2020/08/01, 18:37:18 »
Citaat van: rive gauche
Universele kun je idd op meerdere toestellen gebruiken , en je voltages veranderen .Deze adapter niet!
Spanning = Volt ,
Stroomsterkte = Ampére ,
Weerstand = OhmJij zou dat als computerhersteller moeten weten waar je moet op letten .
https://123adapter.nl/pagina/waar-vind-ik-het-amperage-van-mijn-adapter.html
« Laatst bewerkt op: 2020/08/01, 19:05:09 door JorisC »

Re: Uitschakelen dialoog shutdown/logoff/reboot
« Reactie #30 Gepost op: 2020/08/01, 18:57:06 »
[rive gauche]Universele kun je idd op meerdere toestellen gebruiken , en je voltages veranderen .Deze adapter niet!
Spanning = Volt ,
Stroomsterkte = Ampére ,
Weerstand = OhmJij zou dat als computerhersteller moeten weten waar je moet op letten .
https://123adapter.nl/pagina/waar-vind-ik-het-amperage-van-mijn-adapter.html
Moet niet echt op iets letten als de adapter overleden is , word nieuwe gekocht(occasie)ben ik niet bij betrokken ;)
c'est dur la vie d'artiste

Re: Uitschakelen dialoog shutdown/logoff/reboot
« Reactie #31 Gepost op: 2020/08/01, 19:08:25 »
@hennep
Citaat
De batterij is bijna 3 jaar oud
De laptop ook 3 jaar dan?Soms extra jaar garantie genomen?
Anders eens contact nemen met BTO.
Mvg
c'est dur la vie d'artiste

JorisC

  • Gast
Re: Uitschakelen dialoog shutdown/logoff/reboot
« Reactie #32 Gepost op: 2020/08/01, 22:59:05 »
Ik heb het topic nog eens doorlezen en de afbeelding ook .
Als ik me niet vergis en goed gezien heb is het OS Lubuntu .
Een computer uitschakelen is Shutdown , je bij een systeem afmelden is Logout en staat daar logout Lubuntu te lezen .
In je startbericht citeer je zakelijk gebruik .
Die laptop staat toch toevallig niet in een netwerk en in het bios ingesteld om op een bepaald automatisch af te melden ?

Citaat
Als ik de popup gewoon laat staan, dan reboot het systeem na een bepaalde timeout.

« Laatst bewerkt op: 2020/08/01, 23:02:04 door JorisC »