Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HDMI ondersteuning met asus m2a-vm HDMI  (gelezen 2542 keer)

Eeksch

  • Gast
HDMI ondersteuning met asus m2a-vm HDMI
« Gepost op: 2008/06/20, 15:22:34 »
Configuratie:
moederbord: asus m2a-vm HDMI met bios versie 1603
monitor: dell 2408
ubuntu 8.4

Ik heb problemen met de HDMI uitgang van de m2a-vm HDMI. Deze krijg ik niet aan de praat. De DVI werkt prima, ook met de ati drivers.
De monitor wil ik graag aansluiten met een HDMI kabel om zo ook de kleine luidsprekers te kunnen gebruiken.

Na omschakeling met de HDMI kabel krijg ik alleen de voortgangsbalk in beeld, daarna wordt alles zwart, dit is met ati drivers aan.
Schakel ik de ati driver uit dan heb ik wel beeld maar heel beperkt. Via systeem-voorkeuren-beeldresolutie kan ik niet het scherm laten herkennen of een hogere resolutie gebruiken.
Er is geen geluid via de HDMI kabel.

Al met al kan ik niet de HDMI uitgang gebruiken. Deze werkt wel onder xp.

Moet ik nu weer overgaan op XP omdat ik niet eens de HDMI output van de asus m2a-vm HDMI kan gebruiken?

Offline Drummies

  • Lid
HDMI ondersteuning met asus m2a-vm HDMI
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/20, 15:28:23 »
Eeksch

er bestaat hier reeds een topic over lees evt toepasbare tips door

http://forum.ubuntu-nl.org/message/255758

succes
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Eeksch

  • Gast
HDMI ondersteuning met asus m2a-vm HDMI
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/20, 17:30:24 »
Helaas heb ik hier niet zo veel aan. Het probleem zit  'm denk ik in de grafische driver van ATI die HDMI onder ubuntu niet goed ondersteund.
Tevens is er een geluidsprobleem met het ASUS moederbord die het geluid niet door de HDMI kabel kan verzenden.

Het genoemde topic gaat over een ander moederbord met een andere grarische chip (Nvidia ipv ati).

Als iemand een oplossing weet dan wil ik dat graag weten

Offline mcgyver

  • Lid
HDMI ondersteuning met asus m2a-vm HDMI
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/22, 08:45:40 »
Ik help je hier niet mee, maar ik vind het een rot moederbord. Wordt ook veel over geklaagd op het internet, ook in Windows. Ik heb het moederbord ook. Dat stukje van HDMI werkt wel in Windows, maar het is een zeer beperkt bord en doet zeker niet wat ze beloven. Het feit dat ze al een aantal BIOS-en hebben gemaakt in korte tijd zegt genoeg.

Ik heb hem nu sinds november, maar ik ga een andere aanschaffen.

Eeksch

  • Gast
HDMI ondersteuning met asus m2a-vm HDMI
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/22, 16:40:43 »
Daar was ik ook al achter. Er zullen inmiddels wel betere mobos op de markt zijn. Punt is dat de m2a-vm hdmi met een amd be2400 een zuinige combinatie is die voldoet aan mijn eisen.
Dat een HDMI uitgang niet werkt kan er bij mij gewoon niet in.