Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gnome  (gelezen 785 keer)

Offline wolfton

  • Lid
    • ubuntupoint
Gnome
« Gepost op: 2011/11/29, 16:37:09 »
hallo ,

heb Ubuntu 11.10 geïnstalleerd en ben eigenlijk niet zo tevreden over wat ik zie , kan ik de interface veranderen naar Gnome , zodat het bureaublad een beetje meer gevuld is en hoe doe ik dat aub .
groetjes
Toni

Offline midas

  • Lid
Re: Gnome
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/29, 16:43:15 »
Zie bijgesloten (engelstalige) link:

http://www.ubuntugeek.com/how-to-install-gnome-shell-in-ubuntu-11-10-oneiric-ocelot.html

Een andere optie zou kunnen zijn om Linux Mint 12 te installeren (Ubuntu-derivaat)
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Re: Gnome
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/29, 17:06:22 »
gnome - shell kun je gewoon ophalen en installeren in je "softwarecentrum"
Daarna nog wel even af melden en weer aanmelden met Gnome (Je sessie kan je veranderen door op het tandwieltje naast je naam te klikken)
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Offline Dave

  • Lid
Re: Gnome
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/29, 18:12:33 »
Inderdaad in softwarecenter even die kleine aanvulling ophalen voor Gnome en opnieuw inloggen.

eenvoudige vraag en eenvoudig antwoord maar kwordt wat zot van al die antwoorden om maar een ander distro of desktop te gaan gebruiken.
Niks mis met het vertrouwde Gnome, nog steeds.


Het is jammer dat die keuze optie er niet standaard in zit

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Gnome
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/29, 18:26:33 »
Je kunt je Ubuntu ook eenvoudig ombouwen naar Xubuntu:
http://sites.google.com/site/computertip/alternatief

Die vind ik persoonlijk meer "aanvoelen" als de oude Gnome 2, dan de nieuwe Gnome 3 (in welke verschijningsvorm dan ook, inclusief fallback).  :)

Re: Gnome
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/29, 19:48:45 »
Tja er is voor elk wat wils, Unity  vind ik persoonlijk erg fijn werken, nu ik er aan gewend ben.

Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Offline Dave

  • Lid
Re: Gnome
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/29, 21:35:46 »
Persoonlijk in Gnome 2 nooit last gehad van zwevende werkbalken gelukkig.
Blijkbaar gebruikte men toen ook al de gadgets dan.

Was in XP sp2 al een hype om dat als extra te installeren met voorbeeld van Apple.

Zou niet weten waarom het nu ineens te moeten omarmen in Xubuntu


Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Gnome
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/29, 23:39:02 »
Persoonlijk in Gnome 2 nooit last gehad van zwevende werkbalken gelukkig.
Blijkbaar gebruikte men toen ook al de gadgets dan.

Was in XP sp2 al een hype om dat als extra te installeren met voorbeeld van Apple.

Zou niet weten waarom het nu ineens te moeten omarmen in Xubuntu



Je moet helemaal niks, natuurlijk. Maar het grote voordeel aan Xubuntu vind ik, dat alles zo makkelijk is aan te passen. Net zo makkelijk als in Gnome 2.

Dat opduikende dok bijvoorbeeld ("zwevende werkbalk"), heb je in een mum van tijd veranderd in een gewone werkbalk of zelfs helemaal verwijderd. Geen moeilijk gedoe met ingewikkelde nieuwe sneltoetscombinaties of zo, gewoon klikkerdeklik en klaar.

De bediening van Xubuntu sluit gewoon prima aan op wat je gewend bent in Gnome 2. Geen irritante "dansjes en gezang" (als ik die wil, ga ik wel naar het theater), maar recht-toe-recht-aan snelle volledige toegang tot de instellingen en tot de toepassingen.

Linus Torvalds noemt Gnome 3 "crazy crap". Zover ga ik niet, maar wel ga ik mee in zijn tegenwoordige voorkeur voor Xfce.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/29, 23:52:52 door Pjotr »

Offline wolfton

  • Lid
    • ubuntupoint
Re: Gnome
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/30, 09:14:47 »
Thanks voor alle tips , het ging makkelijk , maar heb nog één vraag heb gisteren Ubuntu 11.10 op de pc van mijn vrouw gezet , zij wil wel werken met de balk , alleen is mijn vraag kan de balk verplaatst worden , naar onder of boven , omdat ze dat makkelijker vind .
dank u
Toni

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Gnome
« Reactie #9 Gepost op: 2011/11/30, 09:23:39 »
Bedoel je de zijbalk in Unity? In Ubuntu 11.10 is nog geen mogelijkheid ingebouwd om hem te verplaatsen, ik denk dat dat in volgende Ubuntuversies wel komt. Als je hem echt graag nu al wil verplaatsen is er een hack mogelijk via een PPA, voor eigen risico: http://www.webupd8.org/2011/11/install-ubuntu-unity-bottom-launcher.html.

Offline wolfton

  • Lid
    • ubuntupoint
Re: Gnome
« Reactie #10 Gepost op: 2011/11/30, 11:30:40 »
Bedankt voor de reactie , maar zal maar even afwachten naar een nieuwere versie ,
Toni