Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie hangt bij "Configuring network interfaces"  (gelezen 740 keer)

xinix

  • Gast
Installatie hangt bij "Configuring network interfaces"
« Gepost op: 2007/03/16, 11:46:11 »
Tijdens de installatie van Ubuntu (wat op mijn vorige PC perfect verliep) loopt hij steeds vast bij "Configuring network interfaces". Ik krijg dus eerst de bootloader van Ubuntu, deze komt tot 50% en blijft hier hangen.

Na ongeveer 5 minuten (of het kwam door het ESC drukken) kom je in de "non-gui" mode en zie ik het volgende:

[...]
Configuring network interfaces

Hier blijft hij leuk op hangen, nu weet ik dat hij normaal op DHCP 1 minuut wacht en dat dit via CTRL + C kan worden gestopt, echter veranderd het indrukken van CTRL + C of het wachten van 15 minuten niets op de hele situatie. Hij blijft hier dus echt op vastlopen.

Na het indrukken van CTRL + ALT + DEL (die RC5 en RC6 killed zover ik snel voorbij zag gaan) boot hij wel verder en start GNOME op... echter krijg ik linksbovenin een mooie foutmelding dat deze ook niet verder wil opstarten (timeout van response)...
Al ga je overigens terug naar het proces lijstje (niet PS AUX, maar de lijst die hier ook boven staat beschreven met b.v.  * starting GNOME               [ok]), zie je dat hij probeerd CUPS op te starten, maar daar ook blijft hangen (komt geen [ ok ] achter te staan).

Dit is overigens zo bij:
Ubuntu 6.06, 6.10 en ook de nieuwe 7 (Feisty Fawn Herd 5). Allen de x64 versie.

Mijn hardware:
- Asus P5W DH Deluxe
- GeForce 6600 GT/TD Top
- Intel Core 2 Duo E6600
- Realtek RTL8187 Wireless 802.11g 54Mbps USB 2.0 Network Adapter

Die laatste zit "on-board".

DMESG bekeken, kon niets vreemds vinden, hij pakt zelfs gewoon mijn wireless kaart. Kan helaas dmesg niet posten, want ik kan het niet opslaan op mijn Harde Schijf (mounten werkt alleen onder root access, voor SU heb ik het wachtwoord nodig, en SUDO blijft simpelweg hangen bij elke actie).

Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit kan oplossen, bij voorbaat dank.