Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu-NL wallpaperwedstrijd 2008  (gelezen 25856 keer)

Ubuntu-NL wallpaperwedstrijd 2008
« Gepost op: 2008/07/21, 17:52:12 »
Hallo,

Op een ander forum worden wel eens wedstrijden georganiseerd. Bijvoorbeeld, wie het mooiste design maakt. De winner krijgt dan een kleine prijs zoals gratis hosting (waar je normaal voor moet betalen uiteraard).

Nu lijkt me dat ook wel leuk voor hier. Alleen weet ik niet hoe jullie erover denken.

Ik zat te denken aan, de gene die de meeste creativiteit in iets kan stoppen wint. Dat mag een website zijn, een simpele applicatie, een mooie wallpaper, een ubuntu theme, etc. Uiteraard kan het ook een andere soort wedstrijd worden.

De prijs kan dan iets zijn als een gratis hosting pakket, een gratis linux game (waar je normaal voor moet betalen), een krat bier, of een windows cd ;) Of gewoon een paar dingen waar de winnaar een prijs uit mag kiezen. De prijs kan betaald worden door een of meerdere leden, zelf wil ik ook wel (mee)betalen.

Wie Jurylid wilt worden kan zich dan ook hiervoor aanmelden. Opzich maakt het niet uit wie, alleen de jury-leden mogen zelf niet meedoen :)

Omdat ik niet weet of jullie dit wel een goed idee vinden, heb ik een poll erbij gedaan. Wel zou het handig zijn als de mensen die dit geen goed idee vinden, ook even vertellen waarom.

Als mensen zelf nog goede ideeen hebben voor een soort wedstrijd, of voor een prijs, post het dan ook.

Groet, Vlerk

Moderator edit: titel aangepast.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Ubuntu-NL wallpaperwedstrijd 2008
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/21, 18:29:33 »
Leuk. Dat bevordert de innovatie enzo..
En ik wil gerust jureren ;)
Maar euh... dan moeten er wel sponsors zijn voor die prijzen..
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline lordnoid

  • Lid
Ubuntu-NL wallpaperwedstrijd 2008
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/21, 18:38:13 »
Leuk idee. Op gathering of tweakers doen ze ook elke maand (?) een fotografie- en 3dtopic (niet echt een wedstrijd) en dan is het de bedoeling dat iedereen een foto/3d-creatie maakt binnen het thema van die maand.

Ubuntu-NL wallpaperwedstrijd 2008
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/21, 19:17:32 »
Zeer goed idee! Als ik kan, doe ik zeker mee. We moeten eerst inderdaad eens naar sponsers voor die prijzen zoeken.
Ubuntu 8.04 "Hardy Heron"
Mac OS X Leopard

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Ubuntu-NL wallpaperwedstrijd 2008
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/21, 19:19:25 »
Goed idee, wil ook wel jureren :) Er zouden wel duidelijke regels opgesteld moeten worden. Maar dat komt pas later ter sprake, als meerdere mensen (en het beheer) het een goed idee vinden :)

Offline Dave

  • Lid
Ubuntu-NL wallpaperwedstrijd 2008
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/21, 19:37:22 »
als je laat stemmen(poll) na het sluiten van de inzending kan iedereen jureren en nooit gezeur.

Ubuntu-NL wallpaperwedstrijd 2008
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/21, 19:53:23 »
Ja leuk idee, doe zelf niet mee. Het enigste waar ik creatief mee ben is de boekhouding. ;)
Voor een krat bier,fles Jameson of een sigaar, niet uit eigen doos hoor, wil ik de kosten ophoesten of iets anders in die prijs catogerie.
Voor jury lid kan ik ook gevraagd worden, creatief ben ik niet, maar ik weet wel wat ik mooi vindt.

Met vriendelijke groet,

Gijs

Edit: Met mijn stem zijn er even veel juryleden als deelnemers, zal mijn benieuwen hoe de stand is naar een paar dagen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Ubuntu-NL wallpaperwedstrijd 2008
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/21, 20:21:46 »
Ik ben uiteraard voor maar ben toch diegene (op dit moment ook de enige) die neen gestemd heeft.

Voor je zo een idee kunt lanceren moet je zoals hierboven aangegeven sponsors hebben die dit willen betalen.
Prijzen zoals "levenslang gratis support op dit forum" of "te voet naar Scherpenheuvel" doen alleen maar mijn mondhoeken een beetje naar boven wijzen.

Denk eerst eens na over hoe we bepaalde prijzen (met waarde) kunnen uitdelen en ik steun het initiatief volledig.

;)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Kev

  • Lid
Ubuntu-NL wallpaperwedstrijd 2008
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/21, 20:37:03 »
Te voet naar Scherpenheuvel die vind ik goed.
En pijnlijk, heb ik ondertussen al 2 keer gedaan, 1 keer vanuit Averbode, viel nog mee, maar de andere keer vanuit de lagere school in rotselaar, dat was een pijnlijke wandeling, want we vertrokken om 8 uur in de ochtend en op de noen moesten we daar zijn, dus bijna geen enkele kans tot pauzeren.

Maar enkele prijzen kunnen gaan van simpele zaken, zoals een gesponserde fles drank of krat bier, tot een zelfgemaakt hebbedingetje ofzo.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Ubuntu-NL wallpaperwedstrijd 2008
« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/22, 00:03:34 »
Citaat van: Kev
Maar enkele prijzen kunnen gaan van simpele zaken, zoals een gesponserde fles drank of krat bier, tot een zelfgemaakt hebbedingetje ofzo.
Inderdaad. De prijs is gewoon een klein aardigheidje. Ik denk dus dat er geen echte sponsor nodig is (zou overigens wel handig zijn mochten we om de zoveel tijd een wedstrijd organiseren).  Voor zolang er geen 'echte' sponsor is, wil ik best 10 - 15 euro bijleggen.

Enuhm bartek, ik heb nog nooit moeten betalen voor support op dit forum hoor :D Jij wel dan?

Offline BlackBurn

  • Lid
    • http://www.robmaas.eu
Ubuntu-NL wallpaperwedstrijd 2008
« Reactie #10 Gepost op: 2008/07/22, 07:55:34 »
Ik vind het idee erg leuk, helaas zelf waarschijnlijk te weinig tijd om mee te doen, maar vind het wel altijd leuk om te kijken wat er gemaakt of bedacht wordt.

Dus ik heb gestemd voor ja, maar doe niet mee.
Live to win, dare to lose
http://www.robmaas.eu

BroodjeUbuntu

  • Gast
Ubuntu-NL wallpaperwedstrijd 2008
« Reactie #11 Gepost op: 2008/07/22, 11:57:46 »
Citaat van: Dave
als je laat stemmen(poll) na het sluiten van de inzending kan iedereen jureren en nooit gezeur.
+1

Eider

  • Gast
Ubuntu-NL wallpaperwedstrijd 2008
« Reactie #12 Gepost op: 2008/07/22, 12:01:28 »
+1

Offline Math.

  • Lid
Ubuntu-NL wallpaperwedstrijd 2008
« Reactie #13 Gepost op: 2008/07/22, 13:58:57 »
leuk idee!

Offline gijsisok

  • Lid
Ubuntu-NL wallpaperwedstrijd 2008
« Reactie #14 Gepost op: 2008/07/22, 21:03:18 »
Leuk idee, ik wel wel meedoen als deelnemer.

Millenniumbaby

  • Gast
Ubuntu-NL wallpaperwedstrijd 2008
« Reactie #15 Gepost op: 2008/07/23, 17:42:53 »
Ik zal maar niet mee doen, want ik las dat er ook een Windows CD te winnen was, en ik hoef geen poedelprijs....

Quatroking

  • Gast
Ubuntu-NL wallpaperwedstrijd 2008
« Reactie #16 Gepost op: 2008/07/23, 19:50:02 »
Wedstrijdje wallpaper wil ik wel aan meedoen.

Ubuntu-NL wallpaperwedstrijd 2008
« Reactie #17 Gepost op: 2008/07/23, 21:41:35 »
Ik weet wel iemand die voor een leuke prijs kan zorgen. :)

Ubuntu-NL wallpaperwedstrijd 2008
« Reactie #18 Gepost op: 2008/07/23, 22:53:52 »
Leuk idee! En een wedstrijd in fotograferen / wallpaper maken lijkt me idd gaaf :)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline lordnoid

  • Lid
Ubuntu-NL wallpaperwedstrijd 2008
« Reactie #19 Gepost op: 2008/07/23, 23:11:10 »
Er hoeft toch geen prijs te zijn? Gewoon de eer is ook al leuk.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Ubuntu-NL wallpaperwedstrijd 2008
« Reactie #20 Gepost op: 2008/07/23, 23:30:53 »
Gewoon prijzen die men wil sponsoren :) bv. als iemand nog wat heeft liggen of wat samen wil leggen voor een klein prijsje.... hoeft niet veel te zijn ;) en hoeft ook niet steeds dezelfde waarde te hebben..
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Ubuntu-NL wallpaperwedstrijd 2008
« Reactie #21 Gepost op: 2008/07/23, 23:45:21 »
Een wedstrijd fotograferen lijkt me inderdaad wel goed :)

@Maarten123, zou cool zijn :)

Alleen moeten we enkele dingen even duidelijk maken...  Er moet een dead-line komen, bijvoorbeeld 20 augustus. Ook zouden we een periode kunnen afspreken tot wanneer je je kan inschrijven, of doen we zonder inschrijven? Ik stel voor dat we het idee pakken van een mooie foto of wallpaper maken. Ik heb nog een poll systeem liggen, die ga ik van de week eens online gooien :)

jamy015

  • Gast
Ubuntu-NL wallpaperwedstrijd 2008
« Reactie #22 Gepost op: 2008/10/04, 16:33:59 »
Ik zou wel bij de jury willen horen, want ik ben niet zo goed in wedstrijden :)

Maar het lijkt me dus een heel leuk idee!

Ubuntu-NL wallpaperwedstrijd 2008
« Reactie #23 Gepost op: 2008/10/12, 12:39:53 »
Vindt u de burobladachtergronden van Ubuntu ook zo "ERG"?
Het lijkt op slappe, maar vooral kouwe thee met een mager vel erop.
Of wat te denken van bruine olifantenhuid... of halfdoorzichtige bleekroze ranja-bollen als buroblad achtergrond.... Echt ERG vind ik dat..... vooral in combinatie met die trieste herfstkleuren waarin Ubuntu wordt geleverd.

Dus ik stel voor (en wil er ook graag aan meedoen) om een wedstrijd burobladachtergrond te houden. De andere zaken (menukleuren, icoontjes etc) kunnen later wel.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Ubuntu-NL wallpaperwedstrijd 2008
« Reactie #24 Gepost op: 2008/10/12, 13:22:18 »
Dan stel ik een nieuw setje 2.1 speakers beschikbaar (Logitech S220 Black) voor de winnaar.
Wie regelt een jury; termijn etc.?