Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Broadcom Feisty???  (gelezen 1665 keer)

Polleke

  • Gast
Broadcom Feisty???
« Gepost op: 2007/04/12, 15:07:52 »
Hoi,

Ik heb een Dell laptop met Wireless Kaart en Broadcom Chipset. Met Feisty zou dit toch direct herkend worden, maar als ik nou de live-cd erin doe, herkent hij de kaart wederom niet...

Moet ik dan weer opnieuw gaan ndiswrapperen???

gr
Paul

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Broadcom Feisty???
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/12, 15:57:40 »
bij mij werkte het ook niet meteen, je moet eerst nog de firmware installeren.
sudo apt-get install bcm43xx-fwcutter

geen idee of dat ok bij de live cd lukt, bij een installatie in ieder geval wel
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

een

  • Gast
Broadcom Feisty???
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/15, 08:49:35 »
bedenk wel dat je zonder internet niet kunt apt-getten, je zult dat bestand dus bij packages.ubuntu.com moeten downloaden vanaf een andere computer en op de computer met dpkg -i installeren (tenzij je ook een vaste internet verbinding naast de broadcom hebt natuurlijk, dan kun je wel apt-getten) Ik weet trouwens niet of dat gaat lukken met live-cd hoor.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Broadcom Feisty???
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/11, 10:22:29 »
Op zich lukt dit ook met de live-CD, dit heb ik zelf ondervonden met mijn HP Pavilion. Het lampje van de wif-verbinding ging aan, maar desalniettemin lukte het alsnog niet om verbinding te maken.

Later (na installatie op de harde schijf) overgestapt op ndiswrapper, zie:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=201902

Polleke

  • Gast
Broadcom Feisty???
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/11, 14:17:19 »
Hoi.

Thanx voor jullie reactie, ik heb veel gezocht en gespeurd op verschillende fora en ik heb moeten concluderen dat het toch weer met Ndiswrapper moet. Het alternatief wat er nu is bcm43xx-fwcutter, is welliswaar een mooie stap in de goede richting maar is nog veel te instabiel. Verbinding lukt vaak pas na de 2-de poging of soms zelfs pas bij een 3de of 4de poging, het bereik is aanzienlijk kleiner en de verbinding is max 11Mbps terwijl dit bij Ndiswrapper 54Mbps is.

Mijn ervaring en advies is dus gewoon even te stoeien met Ndiswrapper voor een betere verbinding en te wachten tot bcm43xx-fwcutter een beetje opgelapt is.

Gr