Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: package-update-indicator does not show updates  (gelezen 684 keer)

Offline peer

  • Lid
package-update-indicator does not show updates
« Gepost op: 2020/12/28, 10:51:18 »
os: Debian 10 xfce, verse installatie.
Ik heb in synaptic 'package-update-indicator' geïnstalleerd. Synaptic installeerde een aantal extra programma's waaronder 'gnome-packagekit'.
Na reboot zag ik op het panel een indicator verschijnen. Echter, de indicator zou (volgens mij) moeten aangeven dat er updates beschikbaar zijn. Ook zou er een notificatie moeten verschijnen dat er updates beschikbaar zijn. En dit werkt niet. Alhoewel er updates beschikbaar zijn (op dit moment twee) wordt dit niet weergeven.

Ik heb ik de preferences de instelling "Refresch Cache daily" aangepast naar "Refresh Cache allways" en een reboot uitgevoerd zonder resultaat.
In de preferences heb ik ook het update command ingevuld: /usr/bin/gpk-update-viewer en reboot uitgevoerd weer geen resultaat:

Ook merkwaardig:
ik heb gpk-update-viewer uitgevoerd vanuit het menu (System->Package Updater) en er werden geen updates gevonden. Toen heb ik in de terminal het commando "sudo apt update"gegeven. Dit gaf twee updates. Daarna weer gpk-update-viewer uitgevoerd en nu werden daar ook twee updates gevonden. Maar nog steeds geen indicator verandering in het panel en ook geen notificatie. Ook niet na reboot.

Iemand een idee wat hier mis kan zijn???