Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nederlandse spellingscontrole in engelse libreoffice?  (gelezen 17745 keer)

nederlandse spellingscontrole in engelse libreoffice?
« Gepost op: 2011/09/27, 16:34:41 »
ik heb, expres, mijn PC in het Engels geïnstalleerd, maar nu heb ik ook geen Nederlandse spellingscontrole in libreoffice.

weet iemand hoe ik die wel beschikbaar krijg? ik dacht aan een taalpakket maar dat zou dan via de repo's moeten, anders krijg ik later een conflict tussen libreoffice zelf en het Nederlandse taalpakket.
maar, ik kan hem niet vinden in de repo's.

ik heb wel het pakket libreoffice-l10n-nl gevonden, maar dat is geen woordenboek, dus die geeft nog geen optie om de documenttaal op nederlands te zetten.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!


Offline vanadium

  • Lid
Re: nederlandse spellingscontrole in engelse libreoffice?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/27, 20:15:11 »
Languagetool kan je inderdaad eens proberen, maar standaard moet het volstaan een nederlands wordenboek te installeren om in een Engelstalige LibreOffice Nederlandse spellingscontrole te hebben. Op www.opentaal.org kan je een prima kwaliteit woordenboek downloaden.

Op deze pagina, wat meer naar onderen, vind je de woordenlijst voor OpenOffice.org 3. Die werkt evengoed op LibreOffice 3. Je download het bestand door op de link te klikken, en installeert volgens de instructies.

[edit]
Dat bestand is enkel voor zeer recente OpenOffice/LibreOffice versies. Ga in plaats naar "Archief voor oude spellingbestanden" en download daar "Woordenlijst versie 2.00g". De installatieprocedure blijft dezelfde.
« Laatst bewerkt op: 2011/09/27, 20:23:47 door vanadium »

Re: nederlandse spellingscontrole in engelse libreoffice?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/27, 22:01:10 »
de plugin vanaf opentaal.org werkte inderdaad.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: nederlandse spellingscontrole in engelse libreoffice?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/27, 23:34:05 »
myspell-nl