Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Amarok laat zich niet installeren  (gelezen 740 keer)

Amarok laat zich niet installeren
« Gepost op: 2009/01/12, 11:13:39 »
Bij het installeren van Amarok krijg ik de volgende foutmeldingen. Wie kan mij helpen dit op te lossen?

Re: Amarok laat zich niet installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/12, 11:43:42 »
Hoe hebt ge Amarok geinstalleerd?

Re: Amarok laat zich niet installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/12, 11:57:44 »
Wat Nunslaughter aangeeft, installeer amarok via een terminal met $ sudo apt-get install amarok, of anders via Synaptic, tenzij je goede redenen hebt om het anders te doen

Re: Amarok laat zich niet installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/12, 18:19:52 »
Bedankt voor de geboden oplossing, maar het werkt niet. Ik had Amorak via Synaptic pakketbeheer geinstalleerd maar krijg op twee dezelfde laptops dezelfde foutboodschap zoals beschreven. Wanneer ik de oplossing in het terminalvenster uitvoer:

sudo apt-get install amarok

krijg ik de boodschap in het terminalvenster:

E: Kon vergrendeling /var/lib/dpkg/lock niet verkrijgen - open (11 Hulpbron is tijdelijk onbeschikbaar)
E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), is another process using it?

Ik had van te voren de niet werkende versie verwijderd via Synaptic.
Weet iemand raad?

Re: Amarok laat zich niet installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/12, 18:24:19 »
Normaal gesproken krijg je die foutmelding wanneer je 2 programma's open hebt staan waarmee je software kan installeren.

Dus alles afsluiten en maar 1 ding tegelijk gebruiken.
Liefst via het menu Installeren/Verwijderen.

En anders via Synaptic.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Amarok laat zich niet installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/12, 18:24:46 »
Bedankt voor de geboden oplossing, maar het werkt niet. Ik had Amorak via Synaptic pakketbeheer geinstalleerd maar krijg op twee dezelfde laptops dezelfde foutboodschap zoals beschreven. Wanneer ik de oplossing in het terminalvenster uitvoer:

sudo apt-get install amarok

krijg ik de boodschap in het terminalvenster:

E: Kon vergrendeling /var/lib/dpkg/lock niet verkrijgen - open (11 Hulpbron is tijdelijk onbeschikbaar)
E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), is another process using it?

Ik had van te voren de niet werkende versie verwijderd via Synaptic.
Weet iemand raad?
Dan is een ander pakketprogramma open, zoals Synaptic. Trouwens, Synaptic is een grafische schil voor apt-get, dus dat gaat geen verschil maken. Ik heb wel zo'n idee wat er mis is. Installeer amarok-kde4 eens?