Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: executable CouchPotato.exe  (gelezen 1060 keer)

Offline lin10

  • Lid
executable CouchPotato.exe
« Gepost op: 2012/05/12, 13:17:15 »
CouchPotato hoeft niet geïnstalleerd te worden. Pak het gedownloade bestand uit naar een map naar keuze. In de map staat de executable CouchPotato.exe die je kan opstarten. Je browser start op met daarin de homepage van CouchPotato.

Ik heb het bestand gedownload (ik heb Ubuntu van Linux) maar nu kan ik het executable CouchPotato.exe bestand niet vinden.
Kan iemand mij hier mee helpen?

Re: executable CouchPotato.exe
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/12, 13:58:01 »
persoonlijkemap/downloads

Offline vanadium

  • Lid
Re: executable CouchPotato.exe
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/12, 14:53:21 »
Het bestand dat je gedownload hebt, zal wellicht een archiefbestand zijn. Pas als je dat archief uitpakt, zal je het uitvoerbaar bestand vinden.

Nu zal je natuurlijk moeten weten waar jij dat bestand gedownload hebt. Standaard zal dat inderdaad in "persoonlijkemap/downloads" zijn (de map "Downloads" in je home folder.

Uitpakken van een archiefbestand is een fluitje van een cent in Ubuntu: rechts-klik het archief, kies "Extract here". De uitgepakte bestanden staan dan meestal in een nieuwe folder met dezelfde naam als het archiefbestand.

Offline lin10

  • Lid
Re: executable CouchPotato.exe
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/12, 15:03:53 »
Dat had ik gedaan maar ik kan het bestand niet vinden  wat ik moet gebruiken.  :-[
Zie bijlage welk bestand moet ik openen?

Offline lin10

  • Lid
Re: executable CouchPotato.exe
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/12, 15:25:34 »
Ik heb dit gevonden op een andere site: Het mooie aan CouchPotato is dat je het meteen kan downloaden als een .exe, het daarna kan installeren, configureren en gebruiken. CouchPotato is beschikbaar voor Windows, OSX en *Unix systemen en is geprogrammeerd in de programmeertaal Python. Let hierbij wel op dat je als *Unix gebruiker natuurlijk niet de beschikking hebt over een .exe.
Je zult daarom de python broncode moeten downloaden via de github van Couchpotato.

Ik zie dat ik iets moet doen via github???

Re: executable CouchPotato.exe
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/12, 16:27:07 »
je kan .exe files voor windows (meestal) gewoon gebruiken via wine. dit is een viruele desktop om windows programmas in ubuntu te kunnen openen

Re: executable CouchPotato.exe
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/12, 16:49:16 »
je kan .exe files voor windows (meestal) gewoon gebruiken via wine. dit is een viruele desktop om windows programmas in ubuntu te kunnen openen

"Je zult daarom de python broncode moeten downloaden via de github van Couchpotato."

Staat duidelijk in zijn vorige post, dus waarom zou je Wine aanraden dan?

Re: executable CouchPotato.exe
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/12, 19:29:01 »
CouchPotato.py starten???

Re: executable CouchPotato.exe
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/12, 21:19:41 »
je kan .exe files voor windows (meestal) gewoon gebruiken via wine. dit is een viruele desktop om windows programmas in ubuntu te kunnen openen

"Je zult daarom de python broncode moeten downloaden via de github van Couchpotato."

Staat duidelijk in zijn vorige post, dus waarom zou je Wine aanraden dan?

omdat wine makkelijk werkt :P

Offline lin10

  • Lid
Re: executable CouchPotato.exe
« Reactie #9 Gepost op: 2012/05/13, 00:34:24 »
CouchPotato.py starten???

Volgens mij is dit de oplossing, ik heb in ieder geval het beginscherm gekregen in Firefox.
Ik ga morgen/straks nog even verder puzzelen.
Bedankt.