Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu en XP machine koppelen met netwerkkabel  (gelezen 1212 keer)

Offline DJ-jerry

  • Lid
Xubuntu en XP machine koppelen met netwerkkabel
« Gepost op: 2009/11/04, 16:15:11 »
Hallo,

Ik wil zo snel mogelijk Xubuntu 9.04 vervangen voor Ubuntu 9.10 maar onze externe hdd is overleden ???. Dus ik wou vanochtend eventjes via een netwerkkabel mijn bestanden tijdelijk op m'n broertjes XP machine zetten maar dat lukte niet :(. Toen ik de netwerkkabel had aangesloten gebeurde er niets dus ben ik maar eventjes gaan googlen maar daar wordt ik ook niet echt wijzer van.
Dus ik vraag jullie om raad.

Groeten Jeroen.

PS. sorry als ik dit topic in het verkeerde forumdeel geplaatst heb.

Offline ivo

  • Lid
Re: Xubuntu en XP machine koppelen met netwerkkabel
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/04, 16:32:12 »
Je wilt de twee netwerkkaarten rechtstreeks aanelkaar koppelen?
Dan heb je een Cross UTP kabel nodig. Dat is een op het oog gewone netwerkkabel maar er zijn een paar draadjes op andere plaatsen aangesloten. Je kunt zo'n kabel ook zelf maken, moet je een UTP tang en stekertjes bij de bouwmarkt gaan halen en de beschrijving even op internet opzoeken.


http://www.netdummy.net/colorcode.html


Andere optie, heb je geen beschikking over een hub? Dan kan je daar de twee kabels zo insteken en dan werkt het al.

Derde optie, je maakt een (gratis) account aan op www.sendthisfile.com upload je backup daarheen en haal hem later weer terug.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.


Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Re: Xubuntu en XP machine koppelen met netwerkkabel
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/04, 19:06:11 »
ubuntu one werkt niet op XP. Dus dan moet hij wel de live-cd gebruiken
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Offline DJ-jerry

  • Lid
Re: Xubuntu en XP machine koppelen met netwerkkabel
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/04, 19:31:13 »
Na het formateren van de externe hdd deed hij het weer dus het probleem is opgelost =D =D

alsnog bedankt voor de moeite

groeten Jeroen