Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met het schrijven van CD'S naar een DVD writer  (gelezen 1490 keer)

WLSRL

  • Gast
Problemen met het schrijven van CD'S naar een DVD writer
« Gepost op: 2007/11/17, 19:58:48 »
In mijn desktop pc heb ik een DVD speler en DVD writer geplaatst.
Wanneer ik een Data DVD wenst te maken is er geen enkel probleem.
Echter wanneer ik een CD wenst te schrijven bekom ik de volgende foutmelding:

Error writing to disc

There was an error writing to the disc:
The CD has already been recorded.

Het branden van een gewone cd lukt met geen enkel pakket.  Via Nautilus een ISO branden lukt ook niet.

Om zeker te zijn dat dit niet aan mij installatie lag, heb ik Ubuntu 7.10 opnieuw geïnstalleerd op een test harde schijf en opnieuw testen gedaan.  Ook dit resulteerde in dezelfde foutmelding.

Vervolgens heb ik Xubuntu geplaats op de test harde schijf maar het branden van een cd lukte ook hier niet.

Weet er iemand soms raad?

Alvast bedankt voor de tips.

Problemen met het schrijven van CD'S naar een DVD writer
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/17, 20:06:16 »
Citaat van: WLSRL
Het branden van een gewone cd lukt met geen enkel pakket.  Via Nautilus een ISO branden lukt ook niet.
Welke paketten heb je dan al geprobeerd?
K3b is 1 van de meest gebruikte en werkt prima.
Ik veronderstel dat je voordien op die pc windows had staan, werktte het toen wel?
De CD's zijn toch van goede kwaliteit?
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Problemen met het schrijven van CD'S naar een DVD writer
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/17, 20:24:07 »
Citaat van: WLSRL
In mijn desktop pc heb ik een DVD speler en DVD writer geplaatst.
Wanneer ik een Data DVD wenst te maken is er geen enkel probleem.
Echter wanneer ik een CD wenst te schrijven bekom ik de volgende foutmelding:

Error writing to disc

There was an error writing to the disc:
The CD has already been recorded.

Het branden van een gewone cd lukt met geen enkel pakket.  Via Nautilus een ISO branden lukt ook niet.

Om zeker te zijn dat dit niet aan mij installatie lag, heb ik Ubuntu 7.10 opnieuw geïnstalleerd op een test harde schijf en opnieuw testen gedaan.  Ook dit resulteerde in dezelfde foutmelding.

Vervolgens heb ik Xubuntu geplaats op de test harde schijf maar het branden van een cd lukte ook hier niet.

Weet er iemand soms raad?

Alvast bedankt voor de tips.
ge hebt toch verschillende cds geprobeerd eh?

WLSRL

  • Gast
Problemen met het schrijven van CD'S naar een DVD writer
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/18, 13:25:29 »
Ik heb inderdaad reeds meerdere types cd's geprobeerd (Maxell, Verbatim) Het probleem blijft echter bestaan.
Op dit toestel (jonge tweede hands) HP workstation xw4100 met 1 Gb ram, DVD speler en DVD writer heb ikzelf nog geen windows laten draaien (enkel versie 7.04 en 7.10 van ubuntu).
In eerste fase zat hier enkel een CD writer in (die werkte zonder problemen onder de 7.10).

Ik heb ook het programma K3B geprobeerd.  Ik bekom hier de volgende foutmelding:

Unable to fixate the disk
Cdrecord has no permission to open the device

Teneinde na te zien of het misschien een hardware probleem was heb ik PCLinuxOS opgestart van de live cd en wat blijkt:  Het probleem is daar ook aanwezig.


Stilaan begin ik het idee te krijgen dat de nieuwe DVD writer misschien een defect bezit.
Ik zal deze week nog een volgende test doen met een andere DVD writer waarvan ik weet dat die in orde is.


Alvast bedankt voor jullie reactie.

WLSRL

  • Gast
Problemen met het schrijven van CD'S naar een DVD writer
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/19, 12:17:53 »
Het probleem met de DVD Writer is wel degelijk een hardware probleem.  Deze nieuwe writer heb ik omgewisseld voor een ander type nadat ik reeds de nodige testen gedaan had met een werkende writer.

Waarom een DVD wel kon beschreven worden en een CD niet was ook voor de verkoper een raadsel.

Nogmaals bedankt voor jullie reactie.