Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Bedraad internet valt om de haverklap weg  (gelezen 7050 keer)

[Opgelost]Bedraad internet valt om de haverklap weg
« Gepost op: 2010/08/15, 11:46:43 »
Mijn bedraad internet valt steeds uit. Ik zit achter een router, mijn zoon heeft met zijn MS computers geen last. Kan ik mijn netwerkverbinding controleren of via een commando achter halen waarom dit gebeurt?
« Laatst bewerkt op: 2010/08/15, 20:19:52 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ivo

  • Lid
Re: Bedraad internet valt om de haverklap weg
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/15, 12:01:49 »
Doe eerst eens iets simpelers. Ruk van één van de MS bakjes de netwerkkabel
eraf en sluit die bij jou aan. En die van jou sluit je aan op de MS bak.

Verhuist het probleem mee?
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: Bedraad internet valt om de haverklap weg
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/15, 12:29:24 »
Dat wordt erg lastig, mijn PC staat op de begane grond die van mijn zoon staan boven, ook de router staat boven. Het enige wat ik makkelijk kan doen is een kabel van poort omwisselen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ivo

  • Lid
Re: Bedraad internet valt om de haverklap weg
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/15, 13:00:23 »
Dat wordt erg lastig, mijn PC staat op de begane grond die van mijn zoon staan boven, ook de router staat boven. Het enige wat ik makkelijk kan doen is een kabel van poort omwisselen.

En heb je dat al gedaan en wat is daarvan het resultaat?
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: Bedraad internet valt om de haverklap weg
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/15, 13:10:58 »
Nog niet, mijn zoon zit nog achter zijn PC, als ik de stekker er uit trek, is het oorlog. Hij gaat zo meteen weg, dan kan ik in alle rust de stekkers omwisselen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Bedraad internet valt om de haverklap weg
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/15, 14:01:22 »
Je kan ook even een wat oudere live cd pakken om te kijken of de netwerkverbinding dan nog steeds uitvalt. Dan weet je in ieder geval of het iets met een gewijzigde driver oid. heeft of niet.

Mijn vader was overgestapt van Vista naar windows 7, en dat zorgde ervoor dat mijn netwerkverbinding in ubuntu af en toe tijdelijk wegviel. Ik heb toen een functie in windows 7 uitgeschakeld, home-group geloof ik, en daarna nooit meer last gehad van een wegvallende netwerkverbinding. Ik weet niet wat jouw zoon gebruikt, maar misschien heeft het daar mee te maken.
« Laatst bewerkt op: 2010/08/15, 14:02:58 door Thomas de Graaff »

Re: Bedraad internet valt om de haverklap weg
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/15, 14:28:44 »
Mijn zoon heeft op zijn 2 PC's en laptop XP staan. Mijn vrouw is bezig op de laptop van mijn dochter, ook Ubuntu en draadloos, zij heeft geen random uitval.
Het laatste wat ik geïnstalleerd heb op mijn PC, is VMware-server, zou deze het probleem kunnen veroorzaken?
Mijn zoon vertrekt nu, even de stekers verwisselen. :rolleyes:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ivo

  • Lid
Re: Bedraad internet valt om de haverklap weg
« Reactie #7 Gepost op: 2010/08/15, 19:12:28 »
Mijn zoon heeft op zijn 2 PC's en laptop XP staan. Mijn vrouw is bezig op de laptop van mijn dochter, ook Ubuntu en draadloos, zij heeft geen random uitval.
Het laatste wat ik geïnstalleerd heb op mijn PC, is VMware-server, zou deze het probleem kunnen veroorzaken?
Mijn zoon vertrekt nu, even de stekers verwisselen. :rolleyes:

Komkom Gijsbert, dat duurt niet zó lang, toch  ???
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: Bedraad internet valt om de haverklap weg
« Reactie #8 Gepost op: 2010/08/15, 19:39:54 »
Een ander benadering.. minder erg voor de huisvrede.

Als het zover is, via een werkende PC op de web-interface gaan van de router.
Als deze de mogenlijkheid zoals de mijne, zit er onder 'Tools' een 'Cable test'.
Die is aardig nauwkeurig.

Vb van mij.
De router zit hier bij mij... Maar de kabel-modem zit boven.
Had wel verbinding tot en met de router maar niet naar buiten.
Via de 'Cable test' gezien dat de onderbreking aan de modem zat.
Had toch mijn poes het voor mekaar gekregen om de sterker uit de modem te krijgen.



MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Re: Bedraad internet valt om de haverklap weg
« Reactie #9 Gepost op: 2010/08/15, 20:19:09 »
Mijn zoon heeft op zijn 2 PC's en laptop XP staan. Mijn vrouw is bezig op de laptop van mijn dochter, ook Ubuntu en draadloos, zij heeft geen random uitval.
Het laatste wat ik geïnstalleerd heb op mijn PC, is VMware-server, zou deze het probleem kunnen veroorzaken?
Mijn zoon vertrekt nu, even de stekers verwisselen. :rolleyes:

Komkom Gijsbert, dat duurt niet zó lang, toch  ???
Soms duren dingen langer dan verwacht. :rolleyes: Ik heb de kabels omgewisseld, helaas geen verschil. Daarna VMware-server verwijdert, sinds dien geen last meer gehad van het uitvallen. Waarschijnlijk toch iets fout in de configuratie van de VMware-server.

@MauRice2, ik heb geen katten of honden, de stekker eruit zal niet snel gebeuren. Tijdens het uitvallen kon ik ook mijn router niet benaderen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ivo

  • Lid
Re: [Opgelost]Bedraad internet valt om de haverklap weg
« Reactie #10 Gepost op: 2010/08/15, 22:52:41 »
Ik weet niet wanneer je VMWare Server draait of je dan nog volledig beschikking hebt over
de resources van het native OS.
Ik denk, eigenlijk logischerwijs, van niet. VMWare Server heeft resources nodig van het native OS
om die beschikbaar te kunnen stellen aan de WMWare Volumes die je onder de Server draait.
Misschien dat je onder VMWare Server nog iets met prioriteiten kunt doen, qua te delen resources.
Hoogstwaarschijnlijk wel, want je kunt ook in een draaiend systeem on the fly CPU en RAM capaciteit
verschuiven van het ene VMWare volume naar het andere (mits draaiend onder dezelfde server).

Mag je zelf uitpluizen  XD
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: [Opgelost]Bedraad internet valt om de haverklap weg
« Reactie #11 Gepost op: 2010/08/16, 00:49:35 »
Voorlopig komt daar niets van, nog zoveel andere dingen te doen. De VMware-server had ik zelf geïnstalleerd om in een ander topic antwoord te kunnen geven over de installatie. XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.