Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beeldscherm(en) worden niet (h)erkent in Linux Mint 19.1 Tessa Cinnamon  (gelezen 1185 keer)

Offline Zonnig

  • Lid
Na gisteren de hele dag bezig te zijn geweest met een nieuwe Dualboot en het zorgen dat alle instellingen en programma's weer precies goed staan, zoals ik wil, heb ik weer problemen met Linux Mint.

Gisteren ondervond ik problemen bij het detecteren van mijn beeldscherm / monitor. Ik gebruik altijd een extra monitor en zet hem van mijn laptop uit. Dit liep bij de vorige Linux Mint 18.1 Serena goed.

Tijdens de 2e installatie poging gisteren, liep het ineens wel goed en dus heb ik mijn hele pc vervolgens ingesteld. Dat had ik beter niet kunnen doen.

Vanmorgen logde ik in en wederom wordt mijn monitor niet erkent, geaccepteerd door Linux Mint. Ook lukt spiegelen niet en krijg ik ook foutmeldingen wanneer ik weer terug wil gaan naar de monitor van mijn laptop. Iedere keer krijg ik dezelfde melding.

Dit is wat ik telkens in beeld zie staan:

GDBus.Error.org.freedesktop.DBus.Error.
service unknown: The naam org.cinnamon.Settings Daemon.XRANDR_2 was not provided by any service files.

Als ik dit dus niet op kan lossen, dan zit er maar één ding op. Een oudere versie pakken en het maar laten voor wat het is.
Misschien dat bij de oudere versies dit probleem niet bestaat ? Ik dacht er vanmorgen nog aan om maar helemaal met Linux Mint te stoppen en weer Windows te gebruiken, maar Linux Mint vond ik altijd rustig werken.

Update: zoals ik nu kan beoordelen, is het opgelost, alleen moet ik nog kijken of het ook zo blijft. ( zie onderstaande )
« Laatst bewerkt op: 2019/04/06, 16:03:03 door Zonnig »

swake

  • Gast
Re: Beeldscherm(en) worden niet (h)erkent in Linux Mint 19.1 Tessa Cinnamon
« Reactie #1 Gepost op: 2019/04/06, 11:55:16 »
Citaat
Als ik dit dus niet op kan lossen, dan zit er maar één ding op. Een oudere versie pakken en het maar laten voor wat het is.
Misschien dat bij de oudere versies dit probleem niet bestaat ? Ik dacht er vanmorgen nog aan om maar helemaal met Linux Mint te stoppen en weer Windows te gebruiken, maar Linux Mint vond ik altijd rustig werken.
Als je alleen Linux Mint wil verder gebruiken beveel ik aan om eerst alle bestaande Microsoft en windows 10 partities volledig te verwijderen , en een nieuwe schone installatie van Linux mint uit te voeren .
Doe je het niet op die manier ga je blijven tegen problemen aanlopen , zoals in dit topic .



Offline Zonnig

  • Lid
Re: Beeldscherm(en) worden niet (h)erkent in Linux Mint 19.1 Tessa Cinnamon
« Reactie #2 Gepost op: 2019/04/06, 12:13:33 »
Nee, hoor, ik dacht er aan om helemaal te stoppen met Linux Mint en om weer Windows primair te gaan gebruiken en als ik weer voor Linux Mint zal kiezen, dan de wat oudere versie.

Eerst maar even wachten totdat 'ik' dit probleem heb opgelost. Ik denk dat ik je achterliggende gedachte begrijp, met de rechten etc.

Offline Zonnig

  • Lid
Re: Beeldscherm(en) worden niet (h)erkent in Linux Mint 19.1 Tessa Cinnamon
« Reactie #3 Gepost op: 2019/04/06, 15:59:07 »
Volgens mij is het opgelost, alleen ik moet nog even kijken of het zo blijft.

Dankzij een ander forum, heb ik de oplossing gevonden. ( Ik zal eens kijken of ik de link nog kan vinden. )

Hij had het over startup applicatie en over het feit dat hij dit per abuis eens had uitgezet.

Ik kwam hierdoor terecht bij opstarttoepassingen en zo heb ik Cinnamon Settings Daemon weer aangeklikt, geactiveerd.

Offline Zonnig

  • Lid
Re: Beeldscherm(en) worden niet (h)erkent in Linux Mint 19.1 Tessa Cinnamon
« Reactie #4 Gepost op: 2019/04/06, 16:01:13 »
Per abuis twee keer geplaatst.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Beeldscherm(en) worden niet (h)erkent in Linux Mint 19.1 Tessa Cinnamon
« Reactie #5 Gepost op: 2019/04/06, 17:08:25 »
Citaat
Cinnamon Settings Daemon
Citaat
. Dat zal het inderdaad zijn. Die daemon zorgt voor automatische configuratieaanpassingen als de hardware verandert. Bedankt om aan te geven wat de oorzaak van het probleem was. Dit kan toekomstige lezers helpen.