Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: videobewerking in blender, probleem met renderen  (gelezen 1677 keer)

Offline Math.

  • Lid
videobewerking in blender, probleem met renderen
« Gepost op: 2011/07/31, 23:23:41 »
Ik heb het eindelijk voor elkaar gekregen om oud video materiaal(Hi8 videocassete's) vanaf m'n analoge videocamera naar linux te digitaliseren. En ben wat bezig geweest in Blender via de sequence een filmpje te bewerken.

Ik heb nog vrij weinig ervaring op het gebied van videobewerking(heb ooit eens wat met Pinnacle Studio en Adobe Premiere geprobeerd), dus had deze howto maar eens gevolgd.
Maar zodra ik het filmpje wil gaan renderen krijg ik een zwart venster en er gebeurd verder niks...

Ik kom er echt niet meer uit, heb alle mogelijke instellingen geprobeerd en i.p.v. videomateriaal gewoon .jpg plaatjes in de sequence gezet, maar het lijkt wel alsof het "render process" elke keer ergens op vastloopt.
Waar zou de fout in kunnen zitten..?
 

Re: videobewerking in blender, probleem met renderen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/01, 00:30:23 »
Heb je Avidemux al geprobeerd? Ik vind Blender een mooi programma, maar iets te lastig voor wat simpele videobewerking. Alhoewel de echte Blender artiest, misschien een andere mening erop na houdt.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Math.

  • Lid
Re: videobewerking in blender, probleem met renderen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/01, 00:38:55 »
Heb je Avidemux al geprobeerd? Ik vind Blender een mooi programma, maar iets te lastig voor wat simpele videobewerking. Alhoewel de echte Blender artiest, misschien een andere mening erop na houdt.
Heb ik ook even geïnstalleerd, maar bij het knippen lijkt hij elke keer de verkeerde frames weg te halen.
Krijg wel bij het inladen van m'n videobestand deze meldingen te zien:

Avidemux detected VBR MP3 audio in this file. For keeping audio/video in sync, time map is needed. Build it now?
You can do it later with "Audio -> Build VBR Time Map".
en
H.264 detected
If the file is using B-frames as reference it can lead to a crash or stuttering.
Avidemux can use another mode which is safe but YOU WILL LOSE FRAME ACCURACY.
Do you want to use that mode?

Wellicht dat het daar aan ligt ofzo?

Offline Math.

  • Lid
Re: videobewerking in blender, probleem met renderen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/01, 10:35:58 »
Heb nu ook Kdenlive geïnstalleerd, maar het zou mooi zijn als ik gewoon met Blender verder kan. Wil in de toekomst ook 3D dingen kunnen maken en dan moet ik het ook gewoon vanuit Blender kunnen exporteren naar videobestand.

edit:
Het exporteren naar bijv. targa images per frame gaat overigens wel, dus het ligt ergens in ffmpeg ga ik vanuit.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/01, 11:26:10 door Math. »

Offline Math.

  • Lid
Re: videobewerking in blender, probleem met renderen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/02, 19:52:01 »
Weer een stapje verder gekomen, blender loopt alleen vast bij het renderen wanneer Multiplex audio aanstaat...