Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Tekst verwijderen van foto, kan dat?  (gelezen 18011 keer)

Offline KeesS

  • Lid
[Opgelost] Tekst verwijderen van foto, kan dat?
« Gepost op: 2010/12/24, 17:21:44 »
Ik heb een mooi sfeer-foto gemaakt.
Met GIMP heb ik er een tekst op gezet.
Dom genoeg, de foto opgeslagen met dezelfde naam.

Kan ik nu met GIMP (?) de tekst nog/weer verwijderen en de originele foto herstellen.

Ik ben beginner met GIMP, dit was mijn eerste experiment.
Als U een oplossing weet, dan graag in simpele bewoordingen a.u.b.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/27, 00:34:41 door KeesS »
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline vanadium

  • Lid
Re: Tekst verwijderen van foto, kan dat?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/24, 17:29:27 »
Originele foto herstellen kan niet meer. Herstellen zodat het niet opvalt, kan wel maar het is niet gemakkelijk. Het is als een dooier uit het deeg halen op het ogenblik dat je gedacht hebt die er toch beter niet bij te moeten doen.

De beeldinformatie onder de text is "verloren". Je kan via de "cloon" tool proberen andere gedeelten van de foto over de letter te brengen. Als dat zorgvuldig en kundig gebeurt, dan is het achteraf niet meer te zien dat er tekst heeft gestaan.

Offline Roc.am

  • Lid
Re: Tekst verwijderen van foto, kan dat?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/24, 17:30:21 »
Als de lagen behouden zijn (opgeslagen als png) kan je de tekst verwijderen door de laag uit te zetten.

- Roc

Offline vanadium

  • Lid
Re: Tekst verwijderen van foto, kan dat?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/24, 17:31:42 »
Voor zover ik weet, ondersteunt png geen lagen. tif wel.

Offline KeesS

  • Lid
Re: Tekst verwijderen van foto, kan dat?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/24, 19:08:20 »