Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Organisatievoorstel Ubuntu NL open en toegankelijk  (gelezen 10390 keer)

Offline Double12

  • Lid
Re: Organisatievoorstel Ubuntu NL open en toegankelijk
« Reactie #25 Gepost op: 2010/08/18, 22:55:00 »
#ubuntu-nl-team helemaal open voor iedereen lijkt me het beste. Iedereen die daar komt mag er wel op aangesproken worden dat hier (constructief) gediscussieerd moet worden over teamzaken.

Eenzelfde opzet is nu al in gebruik voor de teamfora (zoals het subforum waar we nu in posten) en dat blijkt tot nu toe te werken: er wordt alleen constructief meegedacht. Mocht dit voor irc anders uitpakken, dan kunnen we het natuurlijk altijd tegen het licht houden en het kanaal bijv. read-only maken.

@Vistaus: Vermelding van een bepaalde persoon lijkt me hier niet nodig, ik denk dat het principe algemeen toepasbaar is op alle teamleden.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Organisatievoorstel Ubuntu NL open en toegankelijk
« Reactie #26 Gepost op: 2010/08/24, 21:44:25 »
Wordt #ubuntu-nl-team open, dan is er dus weer vraag naar een gesloten kanaal, daar zou #ubuntu-nl-private (of iets dergelijks) voor kunnen dienen.

Kan buiten de meetings om #ubuntu-nl-meeting voor ad-hoc teamoverleg worden gebruikt. Dan kan het huidige #ubuntu-nl-team zo blijven en zo vaak zijn er geen geplande meetings. Dat kanaal is al bekend en ook andere bezoekers kunnen meedoen (mits beetje ontopic).

Voor de wiki:
  • /private voor privé-doeleinden (daar komen ook de huidige prive-pagina's terecht, waarschijnlijk onder /private/old)

Waarom dit werk (hoewel, het zijn maar weinig pagina's)?
Het is alleen een naamswijziging? UbuntuNL en UbuntuNLGroup kunnen toch ook zo blijven?

Met de andere punten ben ik het helemaal eens:
  • De rest van de wiki (waaronder alle documentatie) is leesbaar en schrijfbaar voor iedereen
  • Leden van het subteam Documentatie wordt aangeraden om zich te subscriben op alle wiki-pagina's

p.s. Tip: het subscriben kan je filteren (bijvoorbeeld /community/Vertaalteam is duidelijk buiten scope).
« Laatst bewerkt op: 2010/08/24, 21:52:55 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Joolz

  • Lid
Re: Organisatievoorstel Ubuntu NL open en toegankelijk
« Reactie #27 Gepost op: 2010/08/25, 09:47:33 »
Kan buiten de meetings om #ubuntu-nl-meeting voor ad-hoc teamoverleg worden gebruikt. Dan kan het huidige #ubuntu-nl-team zo blijven en zo vaak zijn er geen geplande meetings. Dat kanaal is al bekend en ook andere bezoekers kunnen meedoen (mits beetje ontopic).

+1

Re: Organisatievoorstel Ubuntu NL open en toegankelijk
« Reactie #28 Gepost op: 2010/08/25, 11:25:50 »
Ik ben tegen het gesloten houden van een kanaal dat in de loop van de tijd het overlegkanaal geworden is van het team.
Twee punten: #ubuntu-nl-meeting zou enkel voor vergaderingen gebruikt moeten worden. Ik ben er op tegen dat we daar normaal overleg doen, dan houd je het kanaal bezet en bovendien is het niet logisch.
Hetzelfde geldt voor het gesloten houden van #ubuntu-nl-team. De naam van dat kanaal suggereert dat het over Ubuntu NL gaat, en ik vind dat zo'n kanaal voor iedereen toegankelijk zou moeten zijn.

Als de mensen van het IRC team een eigen kanaal willen, dan maken ze zo'n kanaal maar aan. Als de moderators graag een eigen kanaal willen dan kunnen ze dat vragen. Maar houd privégesprekken privé: via e-mail, privéchat op IRC of MSN, Google Talk, Jabber, etc, etc. Maar ga geen publiek medium nemen en maak dat gesloten. Daar is het niet voor bedoeld.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline Double12

  • Lid
Re: Organisatievoorstel Ubuntu NL open en toegankelijk
« Reactie #29 Gepost op: 2010/08/25, 22:12:03 »
Zo die zit ;)

Maar ik ga mee in je punt dat kanaalnamen die hun lading dekken een hoop verwarring besparen. De fraaiste oplossing lijkt me dan ook op #ubuntu-nl-team open te gooien en een kanaal met een nieuwe naam (bijv. #ubuntu-nl-prive) aan te maken voor privégesprekken over modereren.
Mochten er echt zwaarwegende technische (of andersoortige) redenen zijn om geen nieuw kanaal #ubuntu-nl-prive aan te maken, dan is het gebruiken van #ubuntu-nl-meeting voor teamdiscussies en #ubuntu-nl-team voor privegesprekken een tweedekeus optie.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Organisatievoorstel Ubuntu NL open en toegankelijk
« Reactie #30 Gepost op: 2010/08/25, 22:40:11 »
Helemaal mee eens Sense en Double12
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal


Re: Organisatievoorstel Ubuntu NL open en toegankelijk
« Reactie #32 Gepost op: 2010/09/10, 22:46:49 »
Ondertussen is er een ubuntu-nl-private kanaal aangemaakt en staat ubuntu-nl-team nu voor iedereen open.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Organisatievoorstel Ubuntu NL open en toegankelijk
« Reactie #33 Gepost op: 2010/09/11, 00:00:52 »
Gaat het wiki-plan (alles open gooien) ook nog door? Ik heb, euh, niet echt opgelet bij de meeting.

Re: Organisatievoorstel Ubuntu NL open en toegankelijk
« Reactie #34 Gepost op: 2010/09/11, 14:15:17 »
Ik heb, euh, niet echt opgelet bij de meeting.

De logs en notulen staan op de wiki.

Offline Joolz

  • Lid
Re: Organisatievoorstel Ubuntu NL open en toegankelijk
« Reactie #35 Gepost op: 2010/09/11, 19:09:54 »
Ondertussen is er een ubuntu-nl-private kanaal aangemaakt
...
s/ubuntu-nl-private/ubuntu-nl-team-private/

Re: Organisatievoorstel Ubuntu NL open en toegankelijk
« Reactie #36 Gepost op: 2010/09/11, 19:14:43 »
Wat bedoel je met dat pad?

Offline Joolz

  • Lid
Re: Organisatievoorstel Ubuntu NL open en toegankelijk
« Reactie #37 Gepost op: 2010/09/11, 19:37:53 »
Wat bedoel je met dat pad?
That's not a moon! it's a regular expression :)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Organisatievoorstel Ubuntu NL open en toegankelijk
« Reactie #38 Gepost op: 2010/09/16, 16:34:01 »
De titel van dit topic is "Ubuntu NL open en toegankelijk".
In het voorstel zie ik:
Citaat
Openheid (alles openbaar, tenzij er een erg goede reden is om iets prive te doen)

Ik vind dat we open wat duidelijker en genuanceerder moeten specificeren. Een klein verhaaltje erbij wat het doel is en waarom we hiervoor kiezen kan geen kwaad. In mijn optiek betekent open niet gelijk dat iedere willekeurige forumbezoeker evenveel recht heeft als iemand die al jaren bijdraagt in een team (om maar een voorbeeld te noemen). Ik heb soms het idee dat anderen dat wel vinden...
Het doel van opener is vooral dat iedereen een bijdrage kan leveren. Zonder de drempel gelijk lid te moeten worden van een team (sollicitatie etc.).

Als er wat meer uitleg bij komt, is het ook duidelijker voor iedereen wat dat opener nou inhoudt.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Dave

  • Lid
Re: Organisatievoorstel Ubuntu NL open en toegankelijk
« Reactie #39 Gepost op: 2010/09/16, 18:07:09 »
Heb na 2 berichten al doorgescrold en geen zin om alles te lezen.
Ik las iets van dat gesloten systeem hier en dat vond ik altijd al een lachertje.
Bij een gezonde vereniging hoort iedereen die een steentje bijdraagt er automatisch bij.

Zoals Thomas regelmatig zaken in de groep gooit om te brainwaven? Ik kan dat zeer waarderen ook al heb ik niet overal wat mee of post daar niet in.

Re: Organisatievoorstel Ubuntu NL open en toegankelijk
« Reactie #40 Gepost op: 2010/09/18, 19:45:53 »
De titel van dit topic is "Ubuntu NL open en toegankelijk".
In het voorstel zie ik:
Citaat
Openheid (alles openbaar, tenzij er een erg goede reden is om iets prive te doen)

Ik vind dat we open wat duidelijker en genuanceerder moeten specificeren. Een klein verhaaltje erbij wat het doel is en waarom we hiervoor kiezen kan geen kwaad. In mijn optiek betekent open niet gelijk dat iedere willekeurige forumbezoeker evenveel recht heeft als iemand die al jaren bijdraagt in een team (om maar een voorbeeld te noemen). Ik heb soms het idee dat anderen dat wel vinden...
Het doel van opener is vooral dat iedereen een bijdrage kan leveren. Zonder de drempel gelijk lid te moeten worden van een team (sollicitatie etc.).

Als er wat meer uitleg bij komt, is het ook duidelijker voor iedereen wat dat opener nou inhoudt.

Helemaal mee eens. Dat is waar we op moeten focussen: iedereen die kan en wil moet bij kunnen dragen.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!