Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Outlook emailbestand overpoten naar emailprogje voor ubuntu.  (gelezen 1548 keer)

Offline Asperger

  • Lid
Outlook emailbestand overpoten naar emailprogje voor ubuntu.
« Gepost op: 2008/11/04, 18:41:24 »
Hoi,

Ik heb Outlook 2003 op mijn computer staan.
Daarvoor sla ik altijd de settings op in een bestand, daarin staan onderandere de emailadressen die ik gebruikt heb en andere settings zoals mijn email-accounts.
In een tweede vestand staan al mijn emailberichten, zowel de binnengehaalde als de verzonden berichten.

Hoe krijg ik dit alles overgezet naar een Ubuntu emailprogramma en welke kan ik dan het beste nemen?
Zit aan dondervogel te denken maar weet niet hoe alles over te zetten.

Outlook emailbestand overpoten naar emailprogje voor ubuntu.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/05, 22:06:22 »
Hallo Asperger, dan moet je het pakketje readpst hebben als je met pst bestanden werkt. Kun je installeren via Synaptic. Anders moet je de boel exporteren vanuit Outlook als CVS of txt en dan zou je het onder Ubuntu moeten kunnen importeren.

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Outlook emailbestand overpoten naar emailprogje voor ubuntu.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/18, 20:47:36 »
Hallo Asperger, dan moet je het pakketje readpst hebben als je met pst bestanden werkt. Kun je installeren via Synaptic. Anders moet je de boel exporteren vanuit Outlook als CVS of txt en dan zou je het onder Ubuntu moeten kunnen importeren.

Ik heb versie 0.5.3 geinstalleerd en die kan niet overweg met de .pst bestand van Outlook 2003, zie ook afbeelding. Dus wat nu??

[verwijderd door de beheerder]
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

FrSu

  • Gast
Re: Outlook emailbestand overpoten naar emailprogje voor ubuntu.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/18, 22:01:57 »
Ben wel nieuwsgierig naar de oplossing. Ben zelf ook een Outlook 2003 gebruiker en heb nog niet een goede en eenvoudige oplossing gevonden om de Outlook PST info in Evolution te krijgen.

Als dit lukt en vervolgens het syncen met mijn Palm Treo goed gaat stap ik voor het dagelijks gebruik over op Ubuntu.

Groet,
Frits

Re: Outlook emailbestand overpoten naar emailprogje voor ubuntu.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/19, 11:24:18 »
pst importeren in Thunderbird, exporteren naar .mbox en .mbox importeren in Evolution

Offline vanadium

  • Lid
Re: Outlook emailbestand overpoten naar emailprogje voor ubuntu.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/19, 12:35:11 »
Van zodra je mail geïmporteerd is in Thunderbird *is* je mail al in mbox formaat. Het komt er gewoon op aan die mbox bestanden (die wellicht géén .mbox extensie hebben! - ik denk dat ze geen enkele extensie krijgen) te kopiëren naar de juiste directory op je Ubuntu systeem voor gebruik door hetzij de Ubuntu versie van thunderbird, hetzij evolution. Alleen de mbox bestanden moeten gekopieert worden: indexbestanden enzomeer worden dan automatisch door het email programma aangemaakt.

De enige moeilijkheid hier is uitvinden waar de bestanden staan en moeten staan. Voor evolution is dat ~/.evolution/mail/local. Ook moet je de rechten en eigenaar checken. Bij mij staan die op rw enkel voor de gebruiker.

FrSu

  • Gast
Re: Outlook emailbestand overpoten naar emailprogje voor ubuntu.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/19, 15:54:30 »
Hoe werkt dat dan met het "Readpst" progje?
Werkt dat eenvoudiger?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Outlook emailbestand overpoten naar emailprogje voor ubuntu.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/19, 16:34:46 »
Als het commandotooltje werkt, dan zal dat eenvoudiger zijn dan eerst Thunderbird onder Windows te moeten installeren om daar de outlook mails dan te importeren. Bovendien heb je dan voor de conversie Windows niet nodig.

FrSu

  • Gast
Re: Outlook emailbestand overpoten naar emailprogje voor ubuntu.
« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/20, 12:56:12 »
Zou niet weten hoe je met dit ReadPST kunt werken.  ???

Groet,
Frits

Re: Outlook emailbestand overpoten naar emailprogje voor ubuntu.
« Reactie #9 Gepost op: 2008/12/20, 15:59:50 »
Frits, zoals nomko al aangeeft werkt readpst niet met Outlook 2003 PST bestanden.

FrSu

  • Gast
Re: Outlook emailbestand overpoten naar emailprogje voor ubuntu.
« Reactie #10 Gepost op: 2008/12/20, 19:14:26 »
Jammer, ik dacht nu toch en gemakkelijke oplossing gevonden te hebben. :'(
Dan toch maar via de uitgebreide weg: Thunderbird en elk mapje apart in evolution importeren en vervolgens weer onderverdelen in dezelfde mapstructuur die ik nu in Outlook heb.

Zal eerst maar eens beginnen met het opschonen van mijn Outlook mail bestand..... ;)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Outlook emailbestand overpoten naar emailprogje voor ubuntu.
« Reactie #11 Gepost op: 2008/12/20, 20:01:07 »
Het volstaat alle mbox bestanden over te plaatsen naar je Ubuntu installatie. Daarna moet je dan inderdaad alles weer in je gewenste mapstructuur brengen.