Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Partitie problemen  (gelezen 901 keer)

Gast

  • Gast
Partitie problemen
« Gepost op: 2006/07/08, 15:18:12 »
Hallo, ik hoop echt dat iemand hier mij kan helpen, want ik heb een probleem. Er is iets misgegaan tijdens het herpatitioneren van de schijf in mijn laptop.

Ik had altijd een schijf 60Gb een partitie, met daarop XP (en al mijn documenten e.d). Nu ik gisteren de 6.06 CD had binnengekregen heb ik deze gelijk geprobeerd en het Install icon op de desktop aangeklikt. Bij het verhaal om een partitie aan te maken heb ik toen gekozen om mijn 60Gb ntfs partitie te verkleinen naar +/- 50Gb en heb ik een nieuwe 10Gb ext3 aangemaakt. In de volgende stap van de installatie (koppelen van mountpoints) kon ik deze nieuwe partitie echter nergens vinden. Met een stap terug in de installprocedure kwam ik weer bij GParted, daar stond nu alleen dat ik twee partities had van type Unknown en de

Offline eendje

  • Lid
Partitie problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2006/07/08, 15:36:51 »
Als je Gparted nog niet gefrmateerd hebt en je gaat een stap terug (zo vermogelijk terug in de installatie) en sluit dan de boel af zijn de parties nog niet overschreven en zou alles het oude moeten zijn als de installatie afsluit, de CD uit de CDROM haalt en opnieuw opstart.

Kun je dat eerste proberen?
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Gast

  • Gast
Partitie problemen
« Reactie #2 Gepost op: 2006/07/10, 18:02:01 »
Dat heb ik al geprobeerd, maar dat helpt niet (geen geldig besturingssysteem gevonden). Er is nog niets geformateerd, maar is blijkbaar al wel iets met de partitietabel gebeurt.

Gast

  • Gast
Partitie problemen
« Reactie #3 Gepost op: 2006/07/11, 09:30:20 »
Ik heb het opgelost: bootdisk met Active@ Partition Recovery, vervolgens mbr herstellen en fixboot. Heeft me maar liefst 3,5 uur gekost, maar dan heb je ook wat :)

Offline eendje

  • Lid
Partitie problemen
« Reactie #4 Gepost op: 2006/07/11, 10:00:09 »
Van harte gefeliciteerd!

Nu eerst backuppen voordat je opnieuw begint :)
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?