Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen verbinding met mobiel internet 11.10  (gelezen 1257 keer)

Geen verbinding met mobiel internet 11.10
« Gepost op: 2011/10/25, 10:01:55 »
Beste forum leden,

Ik heb een vodafone mobiele usb stick: Huawei K4510. Hij werkt niet met ubuntu 11.10.
In het software centre staan 2 modeswitches geïnstalleerd. In de netwerkmanager is de vodafone umts-verbinding zichtbaar, maar hij is grijs, dus niet aanklikbaar. Ik heb een verbinding toegevoegd via de netwerkmanager, maar als ik daarop klik dan krijg ik de foutmelding "you are now registered on the home network" en dan "modem network disconnected"
Het vreemde is dat een oude usb-stick, kpn prepaid, wel gewoon verbinding maakt en werkt. Heeft iemand suggesties? Alvast bedankt.
Ik ben ook nog een ubuntu-beginneling. Ik weet bijvoorbeeld niet goed wat ik met tar-pakketten moet .... dus veel uitleg op fora begrijp ik niet  :(

Alvast bedankt!

Groeten,

Paul

Re: Geen verbinding met mobiel internet 11.10
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/25, 11:39:37 »
Probleem opgelost na telefoontje met vodafone helpdesk!! De APN-code die ubuntu suggereert via de networkmanager is niet juist: het moet office.vodafone.nl zijn!! Ubuntu suggereert live.vodafone.com.
Veel zitten zoeken op het internet om het probleem op te lossen en dan blijkt het zo iets eenvoudigs te zijn.
Maar, het werkt

Paul  =D

Offline vuuren1

  • Lid
Re: Geen verbinding met mobiel internet 11.10
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/27, 22:24:27 »
Bijna iedereen en alles op internet vertelde dat een usb internet stick niet meer werkt in de nieuwere versies...
Ik kwam er ook niet uit en heb ook geen helpdesk gebeld omdat het hier al meteen werd afgewezen. Het werkt of het werkt niet.. Daar kwam het op neer.

Dank!
De mijne werkt nu eindelijk ook in 11.10....

« Laatst bewerkt op: 2011/10/27, 22:29:11 door vuuren1 »

Offline softbart

  • Lid
Re: Geen verbinding met mobiel internet 11.10
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/28, 10:32:39 »
Dit heeft niets met de stick te maken. Dit heeft te maken met het soort abonnement. De live.vodafone.com is voor de "telefoon/internet" en office.vodafone.com is voor de "zakelijke" gebruiker.
Dat zijn twee aparte netten.

groet,

Theo

Re: Geen verbinding met mobiel internet 11.10
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/29, 15:33:11 »
Bijna iedereen en alles op internet vertelde dat een usb internet stick niet meer werkt in de nieuwere versies...
Ik kwam er ook niet uit en heb ook geen helpdesk gebeld omdat het hier al meteen werd afgewezen. Het werkt of het werkt niet.. Daar kwam het op neer.

Dank!
De mijne werkt nu eindelijk ook in 11.10....



Ik ben heel benieuwd dat nu precies het probleem was en hoe dit je dit hebt opgelost.

Offline vuuren1

  • Lid
Re: Geen verbinding met mobiel internet 11.10
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/29, 22:58:48 »
Ik moet melden dat de genoemde oplossing op 1 pc meteen werkte en op een andere niet..

Ik heb een Prapaid stick en die keuze/optie bestaat niet bij het aanmaken.
Dus vreemd dat die stick het op de ene wel doet en op de andere niet..

Ik ben bekend met allerlei ergernissen van MS Windows, maar dat die prepaid sticks via Linux zo moeilijk doen is ook een ergernis.
Dit weekend mobiel moest ik toch weer XP gebruiken om te kunnen internetten.

Ik had de -oplossing- geprint meegenomen en ingevoerd: Niks dus..