Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ik zie mijzelf niet  (gelezen 2820 keer)

Offline rings

  • Lid
Ik zie mijzelf niet
« Gepost op: 2009/12/16, 13:40:51 »
Ik heb samba geïnstalleerd om mappen te delen. Soms zie ik mezelf en soms niet. Hoe komt dit en hoe kan ik dit oplossen. Er zijn nog andere computers in dit netwerk. We dragen allemaal dezelfde werkgroep: THUIS. Ik zie wel altijd de andere computers staan.

Rings

Re: Ik zie mijzelf niet
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/16, 15:26:53 »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline rings

  • Lid
Re: Ik zie mijzelf niet
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/17, 08:48:58 »
Ik heb is gelezen maar ik denk niet dat dit het probleem is. Moet mijn computer niet te zien staan in de afbeelding? http://img682.imageshack.us/img682/5209/schermafdruk2.png

Re: Ik zie mijzelf niet
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/17, 13:43:01 »
ik zie mezelf in de windows netwerk en niet ervoor.
sta je er niet in?
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Offline rings

  • Lid
Re: Ik zie mijzelf niet
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/17, 14:22:05 »
Neen.

Offline masy

  • Lid
Re: Ik zie mijzelf niet
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/18, 01:53:15 »
Hou er rekening mee dat Ubuntu automatisch een firewall opstart. Je kunt anderen "zien" maar niet benaderen en omgekeerd.
Een oplossing zou kunnen zijn firestarter te installeren. (sudo apt-get install firestarter )

Geef binnen Firestarter de IP-adressen van je local network "vrij". MAW open de firewall voor de IP-adressen binnen je netwerk...
Geheid dat dit uiteindelijk werkt...



Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Ik zie mijzelf niet
« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/18, 07:28:55 »
Hou er rekening mee dat Ubuntu automatisch een firewall opstart. Je kunt anderen "zien" maar niet benaderen en omgekeerd.
Niet helemaal waar.
Er wordt standaard wel een firewall gestart, maar die blokkeert met de standaardinstellingen helemaal niks.

Citaat
Een oplossing zou kunnen zijn firestarter te installeren. (sudo apt-get install firestarter )
Dat maakt het juist erger, want firestarter past de instellingen aan zodat standaard alles geblokkeerd wordt.
Je moet dan zelf weer dingen open gaan zetten.
Gewoon van af blijven dus, en geen extra firewall-pakketten installeren. Doe je dat wel, dan maak je het voor jezelf alleen maar lastiger.

En voor de duidelijkheid: wanneer zie je de samba server wel, en wanneer niet?
Verschilt dat per computer? Of maakt het verschil wanneer je draadloos werkt of niet?
Hoe heb je Samba precies ingesteld?

Offline rings

  • Lid
Re: Ik zie mijzelf niet
« Reactie #7 Gepost op: 2009/12/18, 14:20:06 »
Ik zie mezelf soms en soms niet op eenzelfde computer er is niet echt een regelmaat in te vinden. Ik heb samba gewoon geïnstalleerd en een map proberen te delen en dan het commando dat er stond gebruikt wat het precies was weet ik niet meer, en er voor de rest af gebleven.
« Laatst bewerkt op: 2009/12/18, 14:41:21 door rings »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Ik zie mijzelf niet
« Reactie #8 Gepost op: 2009/12/18, 14:29:09 »
Er zit een verschil tussen rechtsklikken op een map en delen aanzetten, en het instellen via /etc/samba/smb.conf
Het zou dus wel handig zijn om te weten wat je precies gedaan hebt.
Met "gewoon ingesteld" weten we gewoon te weinig. Nu is het wel mogelijk om een oplossing te raden, maar de kans dat dat gebeurt lijkt me vrij klein ;)

Re: Ik zie mijzelf niet
« Reactie #9 Gepost op: 2009/12/18, 14:33:07 »
De kans is net zo groot Johan, als jij de staatsloterij wint ??? Of ben ik dan erg voorzichtig?  XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Ik zie mijzelf niet
« Reactie #10 Gepost op: 2009/12/18, 14:34:48 »
Ik doe niet aan loterijen, dus die kans is 0. Ik hoop dat de kans op het vinden van de oplossing ietsje groter is  :D

Offline rja

  • Lid
Re: Ik zie mijzelf niet
« Reactie #11 Gepost op: 2009/12/21, 18:42:42 »
De masterbrowser moet eerst doorgeven, welke computers in de werkgroep zitten.

Vaak even wachten, voor dat je een verbinding maakt naar een andere computer .