Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird gegevens verplaatsen  (gelezen 686 keer)

Thunderbird gegevens verplaatsen
« Gepost op: 2019/10/12, 23:33:04 »
Omdat ik denk dat anderen ook dit probleem zullen tegenkomen, hier de oplossing!

Normaal doe je dat door het bestand ( .Thunderbird)  te kopiëren naar de nieuwe computer.  (.thunderbird) zit niet op de voor mij normale plek op de nieuwe computer, na veel geëmmer vond ik dat het te vinden was op snap/thunderbird/common/.thunderbird.
Het normale knippen en plakken uitgevoerd en alles werkt!
« Laatst bewerkt op: 2019/10/13, 17:52:49 door atrinquest »
Liberté Egalité Fraternité ofwel LEF

Offline vanadium

  • Lid
Re: Thunderbird gegevens verplaatsen
« Reactie #1 Gepost op: 2019/10/13, 10:30:11 »
En SNAP, waar vind je dat? In je home folder? Is het dan niet "snap"? Welke Ubuntu versie heb je? Het is namelijk niet ondenkbaar dat die locatie in nieuwere versies veranderd is.

Re: Thunderbird gegevens verplaatsen
« Reactie #2 Gepost op: 2019/10/13, 17:41:36 »
beste Vanadium , snap vind ik in mijn homedir. De laptop is nieuw en gekocht met Ubuntu geïnstalleerd, wat ik kan vinden over het besturingssysteem
is NH70 64bit en Gnome 3.28.2 , voorheen installeerde ik altijd zelf met een gedownload isobestand!
Liberté Egalité Fraternité ofwel LEF

Re: Thunderbird gegevens verplaatsen
« Reactie #3 Gepost op: 2019/10/13, 17:46:47 »
Vanadium, en natuurlijk moet het met kleine letters, kan ik dat nog wijzigen en bij het item opgelost zetten?
Liberté Egalité Fraternité ofwel LEF

Offline vanadium

  • Lid
Re: Thunderbird gegevens verplaatsen
« Reactie #4 Gepost op: 2019/10/14, 10:13:08 »
Ik zie dat je het allemaal al gevonden hebt  :) In "Instellingen" - "Details" vind je de versie van het besturingssysteem. Als je de laptop met Ubuntu gekocht hebt, dan zal dat zeer waarschijnlijk de versie met lange termijnsondersteuning zoijn, Ubuntu 18.04.

Er was kritiek op die "snap" folder, die zomaar in je zicht in de home folder staat, tussen die belangrijke andere folders in, en zonder hoofdletter. Aangezien ik zelf geen "snap" folder meer in mijn home folder zie op Ubuntu 19.04, dacht ik dat die plaats al veranderd was, maar nee, ik heb die zelf vroeger onzichtbaar gemaakt door een bestand ".hidden" aan te maken met daarin "snap".