Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waarom overstappen naar versie 7.10  (gelezen 3198 keer)

Offline Thom

  • Lid
Waarom overstappen naar versie 7.10
« Gepost op: 2007/10/15, 22:55:58 »
Ik heb sinds een aantal weken een prima werkende 7. 04 versie van Kubuntu en Edubuntu (vindt deze schil leuker dan Ubuntu). Versie 7.10 vraagt meer van mijn computers (o.a. meer geheugen). Voor mijn wat oudere computers vraag ik mij af of er wel een echte goede reden is om te upgraden.
PS: voor nieuwere computers snap ik de redenen voor de upgrade wel.

mvrgr
Thom
HP Compaq AMD66 Althlon 2, 2 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 12.04 + Windows 7
Onbekende P4, 1,0 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 11.04 + Window XP3
HP PC Pentium 4, 512Mb geheugen, Dual boot Ubuntu 11,04 + Windows XP3

Waarom overstappen naar versie 7.10
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/15, 22:59:38 »
Als je toch 7.10 wil hebben en toch geen trage computer wil kan je Xubuntu overwegen :)

Offline Thom

  • Lid
Waarom overstappen naar versie 7.10
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/15, 23:05:19 »
Ik heb Xubuntu ook uitgeprobeerd en dit werkt ook prima. Ik vroeg mij alleen af waarom uberhaupt een upgrade uit te voeren op een pc die prima functioneert. Wat biedt 7.10 meer dan ik nu niet heb (behalve ondersteuning van nieuwere apparatuur).
HP Compaq AMD66 Althlon 2, 2 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 12.04 + Windows 7
Onbekende P4, 1,0 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 11.04 + Window XP3
HP PC Pentium 4, 512Mb geheugen, Dual boot Ubuntu 11,04 + Windows XP3

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Waarom overstappen naar versie 7.10
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/15, 23:20:51 »
Citaat van: Thom
waarom uberhaupt een upgrade uit te voeren op een pc die prima functioneert. Wat biedt 7.10 meer dan ik nu niet heb (behalve ondersteuning van nieuwere apparatuur).
- de nieuwste versies van alle progjes, zoals Open Office 2.3
- een nieuwe Linuxkernel met energiebesparing erin (DynTick)
- updates tot april 2009 (7.04 tot oktober 2008)
- nieuwe functies en verbeteringen

Offline Jenske

  • Lid
Waarom overstappen naar versie 7.10
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/15, 23:59:52 »
Ik heb alvast één goede reden: mijn scanner (via USB) werkt nu WEL met VueScan en daarvoor absoluut niet. Ik moest zelfs terugkeren --wat heet?-- naar Dapper Drake om VueScan (en mijn scanner aan de praat te krijgen). Wat mij betreft was versie 7.04 (en zelfs 6.10) dus een kwakkel met fouten.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Waarom overstappen naar versie 7.10
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/16, 10:25:36 »
Ik vind dit een goede vraag. Zelf zit ik er over te denken om ook niet over te stappen naar 7.10. Ik heb een hoop aan de instellingen moeten veranderen om hibernate op mijn laptop aan de gang te krijgen (toetsenbord, geluid, netwerk functioneerden standaard niet na hibernate). Zo heb ik een speciaal gehackte kernel geïnstalleerd waardoor het geluid na hibernaten nog functioneert. Ik heb ooit een kernel update gedaan omdat er een nieuwere kernel was, maar die bleek nog steeds problemen te geven met geluidsondersteuning. Het systeem dat ik nu heb werkt perfect, voorlopig dus voor mij ook geen nieuwe versie. Maar mezelf kennende zal er een moment komen dat ik behoefte krijg aan problemen om op te lossen... hahahaaa... tegen die tijd zal ik vast 7.10 installeren op mijn laptoppie.. en dan maar hopen dat niet alles out of the box werkt!

Op de laptop van mijn moeder zal ik zeker 7.10 eens gaan proberen.. 7.04 was met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen.. ook niet met alle hulp in dit forum en met launchpad. Wie weet wat 7.10 brengt!

Offline Soul-Sing

  • Lid
Waarom overstappen naar versie 7.10
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/16, 10:32:51 »
7.10
- verbeterde draadloos gebeuren.wpa2 onder andere
- bulletproof X. altijd een grafische omgeving bij problemen
- gnome 2.20
- nieuwste gimp en open office
- standaard compiz geinstalleerd, en actief
- betere hardware herkenning
- etc/etc
probeer de xubuntu live cd van 7.10 eens.

perika

  • Gast
Waarom overstappen naar versie 7.10
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/16, 13:10:25 »
Ik had onder 7.04 op mijn nieuwe laptop geen geluid, werkelijk helemaal niets en..
onder 7.10 doet het geluid nu super!

Offline vis

  • Lid
Waarom overstappen naar versie 7.10
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/16, 13:19:53 »
Voor mij is de rede vanwege de betere USB support en NTFS support.

Waarom overstappen naar versie 7.10
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/16, 13:22:06 »
Heb zopas de 7.10 (Release Candidate) op de héél nukkige pc van monique geïnstalleerd, en ik moet zeggen, véél verbetering, zelfs haar schermresolutie was direct ok, 1440x900 dus.
Geluid ook goed. OOo werkt prima. Kortom geen echte problemen tot nu toe. Ben tevreden, want had mijn twijfels voor deze pc.
Ah ja, een vraagje, mag hier misschien wel niet...
Mag deze Release Candidate blijven draaien of moet ik als de Gutsy uitkomt op 18 opnieuw downloaden en branden ?
groeten,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

steven

  • Gast
Waarom overstappen naar versie 7.10
« Reactie #10 Gepost op: 2007/10/16, 15:16:17 »
Ik blijf bij dapper.
Firefox is op mijn pc erg langzaam in Gutsy.(lijkt wel stroop)
Vooral pagina's met flash.
Firefox(1.5) draait in Dapper nog het snelst.
En draait in Windows XP nog het best. (moet ik er eerlijkheidshalve  wel bij zeggen)
Ik snap niet dat ze dit niet kunnen verhelpen.

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
Waarom overstappen naar versie 7.10
« Reactie #11 Gepost op: 2007/10/16, 15:55:07 »
Citaat van: tommie74
Ik vind dit een goede vraag. Zelf zit ik er over te denken om ook niet over te stappen naar 7.10. Ik heb een hoop aan de instellingen moeten veranderen om hibernate op mijn laptop aan de gang te krijgen (toetsenbord, geluid, netwerk functioneerden standaard niet na hibernate). Zo heb ik een speciaal gehackte kernel geïnstalleerd waardoor het geluid na hibernaten nog functioneert. Ik heb ooit een kernel update gedaan omdat er een nieuwere kernel was, maar die bleek nog steeds problemen te geven met geluidsondersteuning. Het systeem dat ik nu heb werkt perfect, voorlopig dus voor mij ook geen nieuwe versie. Maar mezelf kennende zal er een moment komen dat ik behoefte krijg aan problemen om op te lossen... hahahaaa... tegen die tijd zal ik vast 7.10 installeren op mijn laptoppie.. en dan maar hopen dat niet alles out of the box werkt!

Op de laptop van mijn moeder zal ik zeker 7.10 eens gaan proberen.. 7.04 was met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen.. ook niet met alle hulp in dit forum en met launchpad. Wie weet wat 7.10 brengt!
kijk is of die kernel hacker een kernel update gereed heeft voor de nieuwere versie,
gewoon regelmatig op de plek kijken waar je die hack vandaan hebt.
en zodra die er is trek je die binnen en voert de uodate uit installeerde gehackte kernel en doet de andere instellingen en klaar, ok het is ff meer geduld als wij moeten hebben, en een dagje a i 2 om de boel aan de praat te krijgen.
(Dit durf ik te zeggen omdat de linux kernel ok onder de GNU gpl of LGPL valt.)

reekje

eikelmuis

  • Gast
Waarom overstappen naar versie 7.10
« Reactie #12 Gepost op: 2007/10/16, 16:45:00 »
Ik vraag mij af of het voor mij ik heb een pentium 3 met 733Mhz en een SiS grafischekaart aanteraden is ,omdat ik van iemand hoorde dat misschien mijn PC (grafisch) wel in de stress zou kunnen gaat ,omdat standaard compiz geinstalleerd, en actief is en ik het rissico niet kan lopen want ik ben afhankelijk van deze PC.
of is mijn onrust ongegrond?

eikelmuis

gekky29

  • Gast
Waarom overstappen naar versie 7.10
« Reactie #13 Gepost op: 2007/10/16, 17:08:21 »
Citaat
omdat standaard compiz geinstalleerd, en actief is
staat alleen aan als je videokaart dat aan kan :)

Offline Dave

  • Lid
Waarom overstappen naar versie 7.10
« Reactie #14 Gepost op: 2007/10/16, 17:28:44 »
Dapper is nog steeds een prima keuze en wie daar genoeg aan heeft en niet het nieuwste zo nodig hoeft heeft daar gewoon voldoende aan.

Alle veiligheids updates blijven voorlopig nog wel door gaan.

Ik ken er die met een nog veel oudere versie werken en het allemaal wel best vinden want alles doet wat ze willen.

Offline Dave

  • Lid
Waarom overstappen naar versie 7.10
« Reactie #15 Gepost op: 2007/10/16, 17:29:47 »
Kortom, ben je tevreden en heb je geen zin om weer ergens tegen aan te lopen wat toch weer anders is dan lekker je eigen ding blijven doen.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Waarom overstappen naar versie 7.10
« Reactie #16 Gepost op: 2007/10/18, 21:03:41 »
Release 7.10 heeft standaard een gui voor het eenvoudig instellen van 2 beeldschermen naast elkaar.

Hiervoor wordt gebruik gemaakt van xrandr.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline rja

  • Lid
Waarom overstappen naar versie 7.10
« Reactie #17 Gepost op: 2007/10/19, 00:34:54 »
Ik zie nog wel, of ik over stap naar Gutsy, ik heb de live cd gedownload via Bittorent - de torrent blijft tot morgen online, zonder anderen ook kunnen downloaden -

M'n Wireless usb kaart, was nogal wat werk om de de praat te krijgen, als die via de live cd stap ik waarschijnlijk over,  anders wacht ik even, als andere mensen die zelfde usb netwerk kaart  aan de praat hebben gekregen onder Gutsy.

Offline balsat

  • Lid
Waarom overstappen naar versie 7.10
« Reactie #18 Gepost op: 2007/10/21, 09:55:39 »
dat het geluid niet werkte had ik ook
heb geupdate naar 7.10 nu werkt het geluid wel
maar video werkt niet goed en wireles ligt er ook uit
ubuntu voor human beings ben ik zeker niet human is wel heel moeilijk

Offline Thom

  • Lid
Waarom overstappen naar versie 7.10
« Reactie #19 Gepost op: 2007/10/21, 12:56:58 »
Ik was degene die de vraag stelde. Ik ben toch overgestapt middels een volledige nieuwe installatie van de cd. Had even wat problemen (leesproblemen van de cd) maar de installatie is verder vlekkeloos verlopen. Alles werkt tot nu toe prima. Ben geen enkel probleem tegengekomen (moest wel weer allerlei instellingen regelen, maar met behulp van dit forum is dat ook goed gekomen).
Ik hen overigens geen wireless verbinding met deze PC (een oudere Sky AMD 1Ghz).
Of te wel eind goed al goed.

mvrgr
Thom
HP Compaq AMD66 Althlon 2, 2 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 12.04 + Windows 7
Onbekende P4, 1,0 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 11.04 + Window XP3
HP PC Pentium 4, 512Mb geheugen, Dual boot Ubuntu 11,04 + Windows XP3

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
Waarom overstappen naar versie 7.10
« Reactie #20 Gepost op: 2007/10/21, 13:21:39 »
Citaat van: Thom
Ik was degene die de vraag stelde. Ik ben toch overgestapt middels een volledige nieuwe installatie van de cd. Had even wat problemen (leesproblemen van de cd) maar de installatie is verder vlekkeloos verlopen. Alles werkt tot nu toe prima. Ben geen enkel probleem tegengekomen (moest wel weer allerlei instellingen regelen, maar met behulp van dit forum is dat ook goed gekomen).
Ik hen overigens geen wireless verbinding met deze PC (een oudere Sky AMD 1Ghz).
Of te wel eind goed al goed.

mvrgr
Thom
gefeliciteerd dat het gelukt is!

reekje