Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Werkomgeving delen/ Werkomgeving op afstand  (gelezen 1667 keer)

[Opgelost] Werkomgeving delen/ Werkomgeving op afstand
« Gepost op: 2012/10/24, 22:11:10 »
Ik heb gisteren bovenstaande programma's geïnstalleerd, op een laptop via wifi verbonden met de router en een desktop via de kabel op dezelfde router ( van het thuisnetwerk). Ik heb alle gegevens ingevuld. Dan probeer ik contact te leggen vanaf de desktop via het programma  Vinagre. Echter wat ik ook invul bij Hostcomputer, de laptop, ipadres, MAC, hostnaam er gebeurt niks. Er wordt in een zoekscherm om de Domeinnaam gevraagd, in eerste instantie heb ik de domein naam van de router ingevuld, ook niks, ook hier allerlei gegevens geprobeerd, nog poort 5900 geactiveerd ook niks. Misschien doe ik wel iets compleet fout, maar via alle howto's kom ik er ook niet uit.
Kan iemand mij stap voor stap uitleggen wat ik waar moet invullen, met een voorbeeld? Alvast bedankt.
« Laatst bewerkt op: 2012/10/27, 20:10:44 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Hier gebruik ik het RDP (Remote Desktop Protocol) en daar hoef ik alleen het IP adres van de server in te geven en als de verbinding staat, gewoon inloggen met een account van dat systeem.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Het lukt niet. Misschien omdat de router via DHCP IP-adressen uitdeelt, dat ik beter vaste adressen in de router gebruikt, maar dat mag niet uitmaken lijkt mij. Een enkele keer zie ik een zwart beeld opflitsen, waarna de verbinding gelijk weg is. Ik ga nog even experimenteren met servernamen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.


Lukt helaas ook niet. Een maal had ik via SSH verbinding, helaas ging deze direct op zwart en bleef zwart.
Wat ik wil doen:
Ik heb een router voor een thuisnetwerk, nu wil middels mijn PC de Laptop van mijn dochter kunnen overnemen(beide Ubuntu, werkplek op afstand. Als dit lukt kan ik ook iemand anders helpen op afstand. Daarom wil ik het graag lokaal uitproberen, zodat ik een ander met een Ubuntu PC kan vertellen wat hij/zij moet installeren en invullen. Als iemand een voorbeeld heeft middels plaatjes. Op internet staat zat, maar bijv. niet hoe je de Domeinnaam moet achterhalen. Alvast bedankt. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Er is een Mwanzo les over geweest, staat die niet op de wiki ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Zowel als met Vinagre of FreeNX krijg ik geen verbinding. Met Remmina lukt het wel, daar kan ik een wachtwoord invullen bij de eerder genoemde programma's is er geen wachtwoord veld aanwezig. Ik zal nog eens op de Wiki kijken voor Vinagre.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.