Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird email delen tussen Ubuntu en Windows 7  (gelezen 2620 keer)

Offline Arie O.

  • Lid
Thunderbird email delen tussen Ubuntu en Windows 7
« Gepost op: 2011/02/25, 15:35:43 »
LS,

Ik heb onlangs een nieuw notebook gekocht met standaard Windows 7. Op m'n oude notebook de email van Outlook Express overgezet naar Thunderbird. Deze email e.d. op de nieuwe notebook onder Windows 7 gekopieerd naar een Fat32 partitie en profiles.ini aangepast. Onder Windows 7 kan ik met Thunderbird deze email lezen en binnen halen.
Op de notebook ook Ubuntu 10.10 geïnstalleerd in dual-boot.
Nu wil ik zowel onder Windows als onder Ubuntu de email lezen en binnenhalen. Ik kan wel documentatie vinden hoe dit in multiboot tussen verschillende Windows versie te doen, maar nergens hoe dat moet in Linux (Ubuntu).
Ik ben een beginner wat Linux (Ubuntu) betreft, ik kan zelfs de Fat32 partitie in Ubuntu niet vinden (de NTFS partities wel).
Zou iemand mij uit kunnen leggen hoe ik Thunderbird onder Ubuntu moet instellen om bovenstaande te bereiken?

Re: Thunderbird email delen tussen Ubuntu en Windows 7
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/25, 17:01:18 »
Nu wil ik zowel onder Windows als onder Ubuntu de email lezen en binnenhalen. Ik kan wel documentatie vinden hoe dit in multiboot tussen verschillende Windows versie te doen, maar nergens hoe dat moet in Linux (Ubuntu).
Kijk dan om te beginnen eens hier: http://kb.mozillazine.org/Sharing_a_profile_between_Windows_and_Linux. Ik gebruik zelf de tweede optie die op die pagina wordt genoemd (Share everything except for the settings,...), maar dan met de mail directories op een NTFS-partitie.

Citaat
ik kan zelfs de Fat32 partitie in Ubuntu niet vinden (de NTFS partities wel).