Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Slechte ervaring met upgrade  (gelezen 761 keer)

Offline Ronnie66

  • Lid
Slechte ervaring met upgrade
« Gepost op: 2012/05/01, 22:10:38 »
Ik wil hier toch mijn ervaring van de laatste twee dagen kenbaar maken ik heb een upgrade van 11.04 naar 12.04 LTS versie gedaan en gewoon met de update knop van het update beheer. Op zich ging alles goed en de computer starte weer redelijk normaal op zo ver zo goed en toen begon het propgramaas die raar deden vastlopers en steeds meldingen van systeem fouten het spelletje Urban Terror ramde de computer helemaal vast.
Dus vanavond een schone installatie gedaan en alle problemen lijken weg te zijn dus ik denk dat een upgrade gekke effecten kan geven of ligt dat alleen aan mij ?

Re: Slechte ervaring met upgrade
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/01, 22:21:48 »
Inderdaad, een upgrade doen KAN rare gevolgen hebben, dit hoeft niet perse zo te zijn, maar het gebeurd blijkbaar geregeld.
Instellingen kunnen voor conflicten zorgen.
Daarom wordt er meestal aangeraden een schone installatie te doen ipv een upgrade.

Persoonlijk heb ik nog geen last gehad van mijn upgrade. Ik gebruik Kubuntu 12.04 die ik heb upgegrade van 11.10.
So far so good :)
Laptop 1: Acer Aspire 7735z Intel Pentium Dual Cure T4200 @2.00GHz, 2GB RAM, 330 GB HD - Windows XP, Ubuntu 11.10, Kubuntu 11.10
Laptop 2: Sony VAIO VPCEJ2LE1 Intel Core i3 @2.20GHz, 4GB RAM, 500GB HD - Windows 7

Re: Slechte ervaring met upgrade
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/01, 23:20:01 »
11.04 was een heel experimentele versie; Unity stond daar in de kinderschoenen, en je had nog een volledige Gnome-shell.
12.04 is echter een zware Unity versie met een heel pak meer mogelijkheden voor Unity. Mogelijk is met de upgrade een heel pak in de soep gelopen met het opwaarderen naar de nieuwste pakketten.

12.04 is sowieso een versie die je het best schoon installeert, dan haal je de volledige kracht uit die versie zonder rommel en overblijfselen van de vorige versie. :)

b.t.w. het is mogelijk om een gnome-fallback te installeren op 12.04 ! Die is uiteraard lichter dan de Unity-omgeving ;) .

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Slechte ervaring met upgrade
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/02, 01:01:23 »
Inderdaad, een upgrade doen KAN rare gevolgen hebben, dit hoeft niet perse zo te zijn, maar het gebeurd blijkbaar geregeld.
Instellingen kunnen voor conflicten zorgen.
Daarom wordt er meestal aangeraden een schone installatie te doen ipv een upgrade.

Persoonlijk heb ik nog geen last gehad van mijn upgrade. Ik gebruik Kubuntu 12.04 die ik heb upgegrade van 11.10.
So far so good :)

Dat komt omdat er een wereld van verschil zit tussen het upgraden van Ubuntu en Kubuntu ;)

Re: Slechte ervaring met upgrade
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/02, 21:28:42 »
Ik was van plan te wachten tot de punt-versie, maar kon toch niet wachten. Heb gewoon via update het systeem van 10.4 naar 12.4 getild. Het duurt een tijdje, maar dan heb je ook wat! De oude Gnome (en nog zo wat) heb ik er gewoon bij (bij het opstarten). Alle gebruikers en hun documenten: gewoon netjes behouden. Zo kan het dus ook.
Het systeem (Dell-Studio-labtop) is wel wat trager geworden, maar ja, dat is bij elke nieuwe versie met meer grafisch geweld. Een van de voordelen van Linux (Ubuntu) dat het zo veel soepeler draait dan Windows (ooit een van mijn redenen om over te stappen - versie 7.4 geloof ik) is inmiddels wel achterhaald.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: Slechte ervaring met upgrade
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/04, 16:00:00 »
Heb alleen maar goede ervaringen met upgrades.
Ik upgrade al vanaf 2009 en als je alle versies stuk voor stuk upgrade met bijbehorende updates
is er niks aan de hand en houd je je bestanden die ook geupgrade worden.
Als je schoon installeer heb je volgens mij alleen maar meer probleemvragen.
Ik heb een eenvoudig bakkie waar 12.04, hoe zwaar het ook is, goed  draait.
Ik ben een echte liefhebber van upgraden, en heb geen zin in backuppen.