Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Gevaren-driehoekje van Updatebeheer in titelbalk onterecht ?!  (gelezen 527 keer)

Offline Sami

  • Lid
Bij mij verschijnt regelmatig het gevaren-driehoekje in de titelbalk, terwijl er na controle
door updatebeheer geen updates gevonden worden.
Bij de instellingen van updatebeheer heb ik niet alle bronnen aangevinkt.
Wordt er wellicht toch naar updates van alle softwarebronnen gezocht, zodat er ondanks de
instellingen toch een melding komt? Zie bijl. hieronder.
Heeft iemand dit ook (gehad) ?

Han


« Laatst bewerkt op: 2012/11/26, 19:08:40 door Sami »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Gevaren-driehoekje van Updatebeheer in titelbalk onterecht ?!
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/26, 16:51:31 »
Er staat: er *kunnen* updates zijn. Omdat het al 11 dagen geleden is sinds de laatste controle. Mededeling is dus correct.

Men wil aan jou meegeven: doe als de sodemieter eens een controle op updates, want je hebt er al veel te lang mee gewacht. Maar zo klinkt het vriendelijker. :) :)

Offline Sami

  • Lid
Re: Gevaren-driehoekje van Updatebeheer in titelbalk onterecht ?!
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/26, 17:54:46 »
Er staat: er *kunnen* updates zijn. Omdat het al 11 dagen geleden is sinds de laatste controle. Mededeling is dus correct.

Men wil aan jou meegeven: doe als de sodemieter eens een controle op updates, want je hebt er al veel te lang mee gewacht. Maar zo klinkt het vriendelijker. :) :)
Ik begrijp het nu (mijn ´antenne'  ; ) stond verkeerd. Dacht nl. dat je een melding zou krijgen,
wanneer er nieuwe updates klaar staan, zoals in mijn vorige Ubuntu-versie.
Maar nu blijkt me dat er meer aan de hand is, want de updates(-melding) binnenhalen lukt niet, zie bijl.
Heb updatebeheer net ge-herinstalleerd, maar krijg dezelfde foutmelding.
« Laatst bewerkt op: 2012/11/26, 17:59:49 door Sami »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Gevaren-driehoekje van Updatebeheer in titelbalk onterecht ?!
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/26, 17:59:46 »
Dooie PPA? Het is verstandig om sowieso uit te kijken met PPA's toevoegen aan je bronnenlijst:
https://sites.google.com/site/computertip/fatalevergissingen#TOC-Wees-zeer-terughoudend-met-het-toevoegen-van-externe-pakketbronnen-zoals-PPA-s-

Die ene PPA zou ik eruit duvelen, in elk geval.... Ben je gelijk van die storing af.

Offline Sami

  • Lid
Re: Gevaren-driehoekje van Updatebeheer in titelbalk onterecht ?!
« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/26, 18:23:13 »
Dooie PPA? Het is verstandig om sowieso uit te kijken met PPA's toevoegen aan je bronnenlijst:
https://sites.google.com/site/computertip/fatalevergissingen#TOC-Wees-zeer-terughoudend-met-het-toevoegen-van-externe-pakketbronnen-zoals-PPA-s-

Die ene PPA zou ik eruit duvelen, in elk geval.... Ben je gelijk van die storing af.
Welke PPA bedoel je?
Deze PPA's heb ik niet bewust geïnstalleerd. Meegekomen met Ubuntu-tweak ?
Zie bijlage: Is uitvinken van de PPA's voldoende of is het beter ze te verwijderen?
« Laatst bewerkt op: 2012/11/26, 18:26:27 door Sami »

Offline Tom

  • Lid
Re: Gevaren-driehoekje van Updatebeheer in titelbalk onterecht ?!
« Reactie #5 Gepost op: 2012/11/26, 18:29:09 »
Op het risico (zal wel weer commentaar op komen) maar ik verwijderde ze inclusief ubuntu tweak.
Ga er verder geen discussie over voeren want dat ben ik pap zat ,dit is niet voor u Sami bedoelt.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

alcmaer

  • Gast
Re: Gevaren-driehoekje van Updatebeheer in titelbalk onterecht ?!
« Reactie #6 Gepost op: 2012/11/26, 18:47:18 »
Waarom staan de 1e en 3e optie uit gevinkt?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Gevaren-driehoekje van Updatebeheer in titelbalk onterecht ?!
« Reactie #7 Gepost op: 2012/11/26, 19:00:33 »
Welke PPA bedoel je?
Deze PPA's heb ik niet bewust geïnstalleerd. Meegekomen met Ubuntu-tweak ?
Zie bijlage: Is uitvinken van de PPA's voldoende of is het beter ze te verwijderen?

Ubuntu Tweak....  :o
https://sites.google.com/site/computertip/fatalevergissingen#TOC-Hoog-risico-alarmfase-oranje-:-Ubuntu-Tweak-en-Ubuntu-Sources-List-Generator

Offline Sami

  • Lid
Re: Gevaren-driehoekje van Updatebeheer in titelbalk onterecht ?!
« Reactie #8 Gepost op: 2012/11/26, 19:07:59 »
Updatebeheer doet het weer, na het uitvinken van de PPA's.
Maar ga ze alle vier verwijderen; de andere drie zullen denk ik ook met Ubuntu tweak te maken hebben.
Dank voor de aanwijzingen.
Han