Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST_Welke Flash player?  (gelezen 766 keer)

OPGELOST_Welke Flash player?
« Gepost op: 2011/12/12, 09:50:55 »
Dit is waarschijnlijk een superstomme vraag, maar ik ben volslagen onervaren met Ubuntu en ik weet het ff niet.

Ik heb kort geleden Ubuntu 11.10 (64-bit) geïnstalleerd met behulp van deze site.
Als ik een filmpje wil afspelen, krijg ik een melding dat ik mijn Flash Player moet updaten.

Als ik dan de Flash Player (11.1.102.55) van de Adobe-site wil downloaden, krijg ik de keuze uit 3 versies:
YUM voor Linux
.tar.gz voor andere Linux
.rpm voor andere Linux

Ik snap niet echt wat er met "andere Linux" wordt bedoeld... kan ik gewoon die YUM gebruiken of moet ik een van die twee "voor andere Linux" kiezen? En hoe installeer ik de boel, als ik eenmaal de goeie versie heb gedownload?

Alvast bedankt!

EDIT: ik keek nog eens even naar de gegevens van de Flash Player die al geïnstalleerd is, en de versie is i386 11.1.102.55-0oneiric1 ... dat lijkt me dan toch de nieuwste versie  ??? Of moet ik iets aan de instellingen veranderen om de player werkend te krijgen?
« Laatst bewerkt op: 2011/12/12, 10:36:56 door n00biedoewaah »

Re: Welke Flash player?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/12, 10:13:52 »
Je kan beter de 'restricted extra's' voor Ubuntu (!!) downloaden via het softwarecentrum (gewoon dat typen in het zoekveld en installeren).

Zo heb je meteen de recente versie te pakken van Adobe Flash.

kijk meteen even deze site na ;  http://sites.google.com/site/computertip/directdoen

Vele goede en bruikbare tips voor Ubuntu; zet hem ineens in je bookmarks ;)

Succes !!
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Welke Flash player?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/12, 10:32:56 »
Ja, die site had ik bij de installatie gebruikt idd.
Alleen, waar ik nog niet aan gedacht had, was opnieuw die stap van 'restricted extra's' downloaden uit te voeren :-)

Dat was dus inderdaad de oplossing... ik had er ff niet bij stilgestaan dat dat ook af en toe opnieuw moet.

Dank!

Re: Welke Flash player?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/12, 10:34:50 »
Werkt het nu ?


Als dat zo is: zet dan even opgelost in je titel van je eerste bericht als je dat even wilt doen .


Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort