Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu-8,04-desktop-i386.iso en updates  (gelezen 3272 keer)

Offline RikRik

  • Lid
ubuntu-8,04-desktop-i386.iso en updates
« Gepost op: 2008/05/31, 10:51:53 »
Hallo allemaal, ik heb een vraagje over de Ubuntu updates. Ongeveer een maand geleden heb ik, om verschillende redenen, de overstap naar Ubuntu gemaakt en ik kan niet anders zeggen dat ik daar nog geen spijt van heb gehad. In een maand tijd heb ik door al m'n geëxperimenteer Ubuntu al verschillende malen opnieuw geïnstalleerd, een herinstallatie gaat immers relatief snel. Maar ondertussen is het aantal updates gigantisch toegenomen, als ik mij niet vergis zit ik ondertussen op 121 updates die telkens na elke herinstallatie opnieuw gedownload moeten worden. Vraag: is er een mogelijkheid om de updates op cd te branden? Of worden updates sowieso opgenomen in de nieuwe
ubuntu-8,04-desktop-i386.iso ?  Ik heb geprobeerd een antwoord op m'n vraag op dit forum te vinden maar niet gevonden.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
ubuntu-8,04-desktop-i386.iso en updates
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/31, 10:56:21 »
De files worden opgeslagen in /var/cache/apt/archives
Je kunt al deze (.DEB) files natuurlijk overal backuppen en later weer daar terugzetten, na een nieuwe installatie.

Is dat het antwoord dat je zoekt ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline RikRik

  • Lid
ubuntu-8,04-desktop-i386.iso en updates
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/31, 11:05:19 »
Bedankt rOn , ja hebt m'n vraag beantwoord. Kan ik de gedownloade  deb bestanden vervolgens van een cd in één keer selecteren en laten installeren?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
ubuntu-8,04-desktop-i386.iso en updates
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/31, 12:55:12 »
Je hoeft ze alleen terug te plaatsen, zodra je gaat updaten, bekijkt het systeem of de juiste versie "toevallig" al aanwezig is.
Het updaten zelf, het installeren dus, gaat niet sneller, maar je bespaart veel tijd met het downloaden.
Je moet alles dus wel terug zetten in dezelfde directorie !( /var/cache/apt/archives)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline RikRik

  • Lid
ubuntu-8,04-desktop-i386.iso en updates
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/31, 13:11:05 »
Citaat van: r0n.
Je hoeft ze alleen terug te plaatsen, zodra je gaat updaten, bekijkt het systeem of de juiste versie "toevallig" al aanwezig is.
Het updaten zelf, het installeren dus, gaat niet sneller, maar je bespaart veel tijd met het downloaden.
Je moet alles dus wel terug zetten in dezelfde directorie !( /var/cache/apt/archives)
dus, als ik je goed begrijp is het een kwestie van terugplaatsen van de deb bestanden in je genoemde directory en de updates worden vervolgens automatisch geïnstalleerd. Dat is heel mooi, ik had namelijk al via GNOME Commander geprobeerd de deb bestanden in  één keer te installeren maar er werden alleen maar 121 lege z/w schermpjes geopend waardoor m'n pc totaal vast liep.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
ubuntu-8,04-desktop-i386.iso en updates
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/31, 13:37:10 »
Deze methode heb ik nog niet in Hardy getest, wel in Feisty.
Dit, omdat ik 3 PC's moest installeren en 3X alle updates ophalen te veel van het goede leek ............

Je moet wel de update starten, maar er wordt dan niets (of niet veel) opgehaald.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline RikRik

  • Lid
ubuntu-8,04-desktop-i386.iso en updates
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/31, 13:46:10 »
Oké   bedankt, ik had zojuist de hele directory die je aangaf op een cd gebrand. De bestanden zal ik dus na een Ubuntu herinstallatie terugplaatsen en vervolgens update starten. Ik hoop dat het werkt, aangezien ik een redelijk trage internetverbinding heb zal deze methode voor mij heel wat tijdswinst opleveren. Nogmaals bedankt voor je hulp!

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
ubuntu-8,04-desktop-i386.iso en updates
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/31, 18:15:27 »
Citaat van: RikRik
Nogmaals bedankt voor je hulp!
Dat is één van de redenen waarom ik hier ben.
Helpen en geholpen worden, daar is dit forum voor.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline RikRik

  • Lid
ubuntu-8,04-desktop-i386.iso en updates
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/08, 16:05:38 »
Citaat van: RikRik
Oké   bedankt, ik had zojuist de hele directory die je aangaf op een cd gebrand. De bestanden zal ik dus na een Ubuntu herinstallatie terugplaatsen en vervolgens update starten. Ik hoop dat het werkt, aangezien ik een redelijk trage internetverbinding heb zal deze methode voor mij heel wat tijdswinst opleveren. Nogmaals bedankt voor je hulp!
Ik was weer  eens genoodzaakt om een nieuwe Ubuntu installatie te verrichten omdat m'n systeem na enige experimenten totaal op de hobbel was geraakt. Ik heb direct na de installatie de bestanden m'n cd naar /var/cache/apt/archives gekopieerd maar helaas, ook nadat de bestanden gekopieerd waren ging de update manager  vrolijk de opdates nogmaals downloaden en installeren. M.a.w de oplossing van Ron werkt dus niet...heel jammer. Ik mis zoiets als een systeemherstel in Ubuntu

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
ubuntu-8,04-desktop-i386.iso en updates
« Reactie #9 Gepost op: 2008/06/08, 16:23:01 »
Vreemd, wanneer ik het hier van de ene PC naar de andere copyeer, of van de ene partitie naar de andere werkt het wel ........
Sorry, maar nu ben ik even de weg kwijt :P
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline siegi

  • Lid
ubuntu-8,04-desktop-i386.iso en updates
« Reactie #10 Gepost op: 2008/06/08, 16:29:00 »
Normaal moet hij ze gewoon zien zitten in /var/cache/apt/archives.
De database van de pakketjes download hij wel opnieuw deze is max 7 mb groot.

Let op er is natuurlijk een verschil tussen 32 bit pakketjes en 64 bit pakketjes.

Offline RikRik

  • Lid
ubuntu-8,04-desktop-i386.iso en updates
« Reactie #11 Gepost op: 2008/06/08, 18:18:05 »
Inmiddels heb ik me er bij neergelegd, er bestaat volgens mij niet een echte systeemherstel voor Ubuntu, dus,  na een herinstallatie zal ik de updates maar moeten downloaden en installeren. Jammer, want juist  over de super snelle installatie van Ubuntu was ik zo over te spreken.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
ubuntu-8,04-desktop-i386.iso en updates
« Reactie #12 Gepost op: 2008/06/08, 20:03:13 »
Ach, nu zijn het (nog) veel updates, wanneer versie 8.04.1 uit is, zal het veel minder zijn.
Maar los daarvan, vraag ik me toch af waarom het niet gaat .........
Heeft iemand nog een idee ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Jan E.

  • Lid
ubuntu-8,04-desktop-i386.iso en updates
« Reactie #13 Gepost op: 2008/06/08, 22:16:06 »
Ik weet niet wat voor internet verbinding jullie hebben, maar als ik hier bekabeld update, gaat dat razendsnel. Eergisteren moest ik na een herinstallatie 202 bestanden updaten. Was binnen 5 minuutjes gepiept. Als ik dat draadloos probeer, duurt het een tijd. Dan is het net of er een buffer of zo volloopt en dan blijft 'ie soms minutenlang hangen. Daarom sjok ik ff naar de router, kabeltje er aan en gaan met die banaan.....


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04