Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Eerste kernel-update Natty  (gelezen 3135 keer)

Re: Eerste kernel-update Natty
« Reactie #25 Gepost op: 2011/07/17, 10:47:16 »
Ben effe nu weer terug op Mint Katya (gnome)....en dat draait na 1,5 dagje heel vlot en zonder hick-ups. De update-manager heb ik als default ingesteld staan. Dat betekent geen kernel- en xorg-server updates meer. Ik weet dat Ubuntu-puristen er van gruwen. Maar ik laat even stabiliteit prefereren.

De bakken waar ik Linux Mint LXDE op draai, voer ik gewoon alle vijf categorieën updates. En nog nooit een probleem meegemaakt....  :)

En toch wil je geen backports aanzetten op Ubuntu? Komt namelijk op hetzelfde neer als die 5 categorieën ;)

Offline Tom

  • Lid
Re: Eerste kernel-update Natty
« Reactie #26 Gepost op: 2011/07/17, 11:05:13 »
Klopt niet wat je daar zegt Vistaus. :) kan het je bewijzen maar zit nu op Xubuntu en ga daarvoor nu niet de andere aanzetten.
Edit:




De nummers 4 en 5 zijn de updates die je standaard aangeboden krijgt in Ubuntu.

« Laatst bewerkt op: 2011/07/17, 13:13:58 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Eerste kernel-update Natty
« Reactie #27 Gepost op: 2011/07/17, 11:26:36 »
De bakken waar ik Linux Mint LXDE op draai, voer ik gewoon alle vijf categorieën updates. En nog nooit een probleem meegemaakt....  :)

En toch wil je geen backports aanzetten op Ubuntu? Komt namelijk op hetzelfde neer als die 5 categorieën ;)

Klopt niet.... De vijf categorieën omvatten NIET de backports (en ook geen proposed trouwens, noch PPA's).

De vijfde en meest "riskante" categorie omvat kernel-updates e.d., die in Ubuntu gewoon standaard worden uitgerold. Mint is wat voorzichtiger dan Ubuntu met deze updates. Mijns inziens te voorzichtig, overigens.

Re: Eerste kernel-update Natty
« Reactie #28 Gepost op: 2011/07/17, 16:00:26 »
Goed, niet die backports dan, maar hoe dan ook is 5 meer omvattend dan kernel-updates die je ook in Ubuntu krijgt hoor. Heb er wel eens wat stabiliteitsproblemen mee gehad toen ik Mint een keer uitprobeerde en de updates incl. nummer 5 doorvoerde, dus er gaat wel iets meer doorheen dan normale kernelupdates hoor.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Eerste kernel-update Natty
« Reactie #29 Gepost op: 2011/07/17, 16:33:18 »
Goed, niet die backports dan, maar hoe dan ook is 5 meer omvattend dan kernel-updates die je ook in Ubuntu krijgt hoor. Heb er wel eens wat stabiliteitsproblemen mee gehad toen ik Mint een keer uitprobeerde en de updates incl. nummer 5 doorvoerde, dus er gaat wel iets meer doorheen dan normale kernelupdates hoor.

Nog steeds onjuist. Het is zoals ik schreef in mijn eerdere bericht.

Ik heb de desbetreffende "categorie 5"-updatepakketten voor m'n Linux Mint LXDE-bakken dikwijls vergeleken met de beschikbare updates voor m'n Ubuntubakken, en ze kwamen altijd precies overeen.

Re: Eerste kernel-update Natty
« Reactie #30 Gepost op: 2011/07/17, 17:57:59 »
Dat is dan vreemd dat ik daar andere ervaring mee heb. Bij mij was het dan wel de KDE-versie, maar toch blijft het vreemd.

Offline midas

  • Lid
Re: Eerste kernel-update Natty
« Reactie #31 Gepost op: 2011/07/17, 19:53:00 »
Als je bij Mint alle updates aanvinkt (1 t/m 5) dan krijg je alle normale Ubuntu-updates binnen (dus geen backports + proposed). Bij Mint krijg je dan ook nog de updates voor de Mint-tools erbij en die zitten natuurlijk bij updates categorie 1.
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline midas

  • Lid
Re: Eerste kernel-update Natty
« Reactie #32 Gepost op: 2011/08/19, 21:39:09 »
En vandaag de tweede kernel-update binnengekregen...versie 2.6.38-11-generic...betreft het alleen een security-update?
Linux Mint 20.2 Cinnamon