Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hoe werken All-in-one printers in ubuntu  (gelezen 2386 keer)

hoe werken All-in-one printers in ubuntu
« Gepost op: 2009/11/14, 14:48:32 »
Beste mensen,

ik ben van plan om een all-in-one printer met netwerkaansluiting te kopen.
Na wat vergelijken kom ik op 2 merken uit, te weten de brother DCP 7045n en de HP M1120n

op de website van Brother zag ik dat ze een goede ondersteuning hebben ook voor linux.
Bij HP zag die ondersteuning in een wat mindere mate (minder uitgebreid) als bij brother.

op de hardware ondersteuningspagina van ubuntu,
https://wiki.ubuntu.com/HardwareSupportComponentsPrinters
en op het forum las ik dat HP printers niet altijd "out of the box" werken.
Ook de Print kwaliteit liet nog wel eens te wensen over bij HP produkten. (in ubuntu)

Nou ben ik benieuwd wat de ervaringen zijn met all-in-one printers.
zijn ze makkelijk te installeren, en hoe is de print en scan kwaliteit.


hartelijk groet,
Gerko Zielman
« Laatst bewerkt op: 2009/11/14, 20:48:20 door Gerko Zielman »

Re: hoe werken All-in-one printers in ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/17, 00:44:27 »
@Gerko Zielman:

Ik zelf heb goede ervaringen met volgende Brother printer:
-DCP770CW
-MFC465CN

De installatie verliep zeer vlot, de documentatie op de Brother site is zeer volldig.
Alles werkt hier perfect.

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: hoe werken All-in-one printers in ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/17, 01:22:58 »
Hmmm,

Ikzelf heb de Hp 2570 all in one printer. Werkt toch goed out of the box.

Met Xsane doe ik de scans en de prints zijn gewoon erg goed. Foto kwaliteit. Zo ook de scans. Ik ben hier zeer tevreden mee. All moet ik zeggen dat het wel wennen was om de printer te gebruiken. Dit omdat ik geen stuur programma moest gebruiken van de cd. De laptop zocht deze zelf op en klaar. Veel makkelijker dan het wachten op het inladen van de cd. Het is een kwestie van printer op het router aansluiten in beheer printer aanklikken een printer in het netwerk zoeken en het systeem gaat zelf zoeken naar stuur programma´s. Binnen 5 minuten klaar. Heb er verder niets aan te doen gehad.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline rja

  • Lid
Re: hoe werken All-in-one printers in ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/17, 02:16:56 »
Mijn HP all in one, werkt perfect, geen problemen gehad.

Maar ik had eerst goed gecontroleerd of een bepaalde type goed met Ubuntu werkt.

Zelfs bewust een ouder model gekocht, omdat ik wist dat daarvan de support goed was.

« Laatst bewerkt op: 2009/11/17, 02:18:27 door rja »

Re: hoe werken All-in-one printers in ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/17, 20:14:44 »
Ik heb een all-in-one van HP, een Photosmart 2570. Scannen en printen werkt perfect, alles werd automatisch herkend :)

Re: hoe werken All-in-one printers in ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/18, 20:35:33 »
Ik gebruik de HP Photosmart C5180 All-in-One zonder enige problemen, al zolang ik (2 jaar alweer) Ubuntu gebruik. Ook nu ik ben overgeschakeld naar Kubuntu, geen problemen. Na het instellen van de printer, werkt alles meteen perfect. Geen extra software of drivers nodig.

Offline Faiz

  • Lid
Re: hoe werken All-in-one printers in ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/18, 22:36:53 »
Niemand ervaringen met de all in one laser apparaten van Samsung en Canon? Die heb ik nl. op mijn lijstje staan
HP 6820S | 2,1Mhz | 3 GB | 500GB | Ubuntu 9.10 | Nokia E71 | Dlink DIR-635 | HP Ipaq 4150 | ~Mini Cooper 1.3i 40th Anniversary~

Offline Petervdw

  • Lid
Re: hoe werken All-in-one printers in ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/19, 14:16:45 »
Aan Faiz

Niet met Samsung. Maar wel met Canon. Voor een goede werking  (met Ubuntu) moet er dan een driver van Turboprint bijgekocht worden. (30 iri) Niet gedaan. Met scannen geen ervaring. Ik weet niet of dit nog zo is.
De cartridges van Canon hebben een chipje ingebouwd waarmee de printer een originele cartr. herkent. Of ie het met een kloon ook doet weet ik niet. Wel zijn er handleidingen beschikbaar om het chipje over te zetten. Als je kloons gebruikt ben je iets goedkoper uit, maar algemeen is bekend, dat de kwaliteit van bijv. foto's dan minder is.

Toen kwam er iemand die een all-in-one zocht voor een XP machine. En die had een gewone HP printer HP Photosmart D7260. OK, geruild. Die HP kon ook aan het netwerk met een ethernet aansluiting. Werd zonder meer herkend door Ubuntu. Cartridges alleen verkrijgbaar als pakket origineel (30 iri)

Mijn indruk is dat de kwaliteit van de foto's met de HP iets mooier zijn dan met de Canon.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.


Vr.groet, peter


Ach, stom, over het woord "laser" heengelezen. Sorry!
Wel aan het kijken naar een laserprinter, maar geen ervaring mee.



« Laatst bewerkt op: 2009/11/19, 14:18:50 door Petervdw »