Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wachtwoord "uit"zetten  (gelezen 1786 keer)

Wachtwoord "uit"zetten
« Gepost op: 2017/10/27, 21:49:52 »
Ik heb mijn wachtwoord "onderdrukt" als ik Linux opstart, ofwel mijn computer aan zet. Ga ik effe aan de koffie (o.i.d.) dan gaat na een poosje het beeld op zwart en moet ik toch weer met wachtwoord inloggen. Ik heb wel wat zitten uitproberen in Systeeminstellingen, maar het lukt me niet ook die optie uit te schakelen. Hoe krijg ik dat wel voor elkaar?
Toshiba Tecra A10: Linux Mint Xfce 21
Fujitsu Amira Li1710 ): OpenSUSE Leap 15.4, Xubuntu 22.04.3.
IBM NetVista 2179 (2002): Windows ME

Re: Wachtwoord "uit"zetten
« Reactie #1 Gepost op: 2017/10/27, 21:53:20 »
Bij schermbeveiliging de optie uitvinken dat je  pc in vergrendeling gaat.

Ik gebruik wel linuxmint.
« Laatst bewerkt op: 2017/10/27, 21:59:19 door dellkubuntu »
Kubuntu 20.04

Re: Wachtwoord "uit"zetten
« Reactie #2 Gepost op: 2017/10/27, 22:18:30 »
@Cargamel,

Heb je dat niet gedaan bij de installatie van de Linuxversie? Ik wel.

Ik verhelp dan een donker scherm door Ctrl+Alt+Backspace en dan zie ik rechtsboven dat er na 10 seconden Linux automatisch opstart.

(mijn laptop draait onder de motorkap LM 18.2)

groet
Spidey

Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Re: Wachtwoord "uit"zetten
« Reactie #3 Gepost op: 2017/10/28, 15:47:22 »
Bij installatie niks speciaals gedaan. Gewoon inloggen als het systeem opstart. Later aangepast: Beveiliging & Privacy > (tab:) beveiliging > aanmeldopties > (bij mijn id:)automatisch aanmelden ingeschakeld. Dat betekent opstarten zonder ww. Maar na een poosje niks gedaan gedaan te hebben, toch weer ww invoeren om scherm uit geblokkeerde stand te halen. Ik heb dus het advies van Dellkubuntu opgevolgd: optie uitvinken dat de  pc wordt vergrendeld (ziet er bij mij (Ubuntu 14.04) anders uit; zit onder Helderheid en vergrendelen) en nu wordt het scherm helemaal niet meer zwart. Handig voor het geval bij mij het scherm onverhoopt zwart mocht worden, anders valt er niks meer te redden. :rolleyes: En met de nieuwe "sleepwet" valt er toch niks meer te verbergen.
PS. Met Ctrl+Alt+Backspace gebeuren er op mijn systeem rare dingen; bureaublad gaat op zwart, zie rechts bovenin in een flits dingen gebeuren die ik niet kan volgen, daarna  een leeg bureaublad met basiskleur zonder pictogrammen, moet wachtwoord opgeven en het lijkt alsof het systeem inderdaad helemaal opnieuw is opgestart. :0| Ik hou het maar bij "scherm niet vergrendelen".   
« Laatst bewerkt op: 2017/10/28, 17:18:36 door Cargamel »
Toshiba Tecra A10: Linux Mint Xfce 21
Fujitsu Amira Li1710 ): OpenSUSE Leap 15.4, Xubuntu 22.04.3.
IBM NetVista 2179 (2002): Windows ME