Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wd passport 500 gb is partitie kwijt  (gelezen 1984 keer)

Offline Toost

  • Lid
Wd passport 500 gb is partitie kwijt
« Gepost op: 2010/02/01, 17:06:14 »
Goede middag,

Sinds een paar dagen kan ik mijn wd passport van 500gb niet meer gebruiken

Hij heeft het bestandsysteem RAW toegewezen,
Ik heb deze passport bij aanschaf ongeveer 1,5 jaar geleden gelijk geformatteerd naar ext2

Nu heb ik vrijwel alles algeprobeerd in windows met bepaalde programmas,
maar ik kan er geen bestandsysteem op zetten die goed werkt. ik kom nooit in mijn hardeschijf.
ntfs, fat, en ext2 geprobeerd.
Krijg hem nu ook niet meer goed geformatteerd.

Offline timosha

  • Lid
Re: Wd passport 500 gb is partitie kwijt
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/01, 17:11:39 »
Ik zou eens proberen met een rescue CD zoals BartPE en dan eerst een low level format doen (slechte sectoren worden dan als dusdanig gemarkeerd). Daarna met GParted er een ntfs of ext2/3 of 4 partitie op te zetten.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Offline vanadium

  • Lid
Re: Wd passport 500 gb is partitie kwijt
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/01, 18:36:41 »
timosha's tips zijn het proberen waard. Ik vrees echter dat we met een schijf te maken hebben die ter ziele is aan het gaan. Misschien lukt het nog even, maar er is veel kans dat de problemen op korte tijd terugkomen. Wellicht zal je er een nieuwe moeten kopen. Nu staat op WD schijven doorgaans twee jaar garantie.

Offline timosha

  • Lid
Re: Wd passport 500 gb is partitie kwijt
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/01, 18:44:40 »
timosha's tips zijn het proberen waard. Ik vrees echter dat we met een schijf te maken hebben die ter ziele is aan het gaan.

En dat is ook weer waar! Er kunnen maar een beperkt aantal slechte sectoren bij een low level format worden gemarkeerd. Die sectoren worden in een tabel gemarkeerd op track 0, hoeveel sectoren er in die tabel kunnen is afhankelijk van de HDD. Maar meer dan 128 of 256 zullen het niet zijn.

Ik heb eens een HDD kunnen redden door een "5 pass extensive wipe" erop los te laten. Dan worden gedurende vele uren konstant nulletjes en eentjes in random pattern op de HDD geschreven. Daarna een gewone format en de schijf ging weer een jaartje mee.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Offline jan11000

  • Lid
Re: Wd passport 500 gb is partitie kwijt
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/01, 20:18:36 »
Op andere pc aansluiten en daar testen.
Andere kabel proberen.

Indien garantie weg is en je alles geprobeerd hebt. Dan zou je de hd kunnen uitbouwen en direct aan de pc kunnen hangen, en kijken of hij hier wel werkt.(externe kast kan defect zijn).

Offline Toost

  • Lid
Re: Wd passport 500 gb is partitie kwijt
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/02, 00:22:20 »
Kabel en andere pc enzo heb ik al geprobeerd, daar zal het hem niet in liggen.

Maar zal van de week is even uitvogelen of zon rescue cd wil werken.

De schijf in deze wd passport is helemaal verbouwd dus kan hem alleen maar met usb kabel aansluiten en geen enkele andere mogelijkheid