Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aanmeld opties  (gelezen 1262 keer)

Offline mcgyver

  • Lid
Aanmeld opties
« Gepost op: 2008/08/03, 11:57:40 »
Ik heb eerst gezocht voor ik dit topic opende. Mocht iemand me kunnen verwijzen naar de oplossing ben ik ook tevreden.

Het "probleem":

Ik wil bij het inloggen mijn inlognaam in "balletjes" zien. Helemaal niets (geen feedback) is ook goed. Het waarom wil ik even uitleggen. Soms druk je niet goed op enter  (of tab) en blijft de cursor nog in het naambalkje staan. Als je dat niet door hebt tik je ook je wachtwoord daar in. Als iemand dat kan lezen weet ie ook je wachtwoord. Dat wil ik dus voorkomen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Aanmeld opties
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/03, 11:59:44 »
Je kunt het zo omzeilen:

- zet 'm op "automatisch aanmelden"
- stel desgewenst een BIOS-wachtwoord in voor opstarten, dan heb je toch de beveiliging.

Offline mcgyver

  • Lid
Aanmeld opties
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/03, 12:01:23 »
Dan komt iedereen bij het opstarten in Ubuntu, Je bios password is toch alleen om iets in je bios te veranderen?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Aanmeld opties
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/03, 12:02:20 »
Citaat van: mcgyver
Dan komt iedereen bij het opstarten in Ubuntu, Je bios password is toch alleen om iets in je bios te veranderen?
Nee, je kunt je BIOS-wachtwoord ook de functie geven van opstartwachtwoord. Zoek maar eens in je BIOS-opties.  :-)

Offline mcgyver

  • Lid
Aanmeld opties
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/03, 12:04:06 »
Is er geen optie om de feedback bij je inlognaam uit te schakelen? Ook niet via een config file?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Aanmeld opties
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/03, 12:04:17 »
Er schiet me nog iets te binnen: je kunt het aanmeldvenster van Gnome ook zetten op "Normaal met gezichtenlijst". Dan kun je klikken op de gebruikersnaam met de muis.

Offline mcgyver

  • Lid
Aanmeld opties
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/03, 12:06:14 »
Da's goed genoeg, dank je. Maar dat moet ik dus voor Gnome aanmeldscherm kiezen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Aanmeld opties
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/03, 12:11:15 »
Citaat van: mcgyver
Da's goed genoeg, dank je. Maar dat moet ik dus voor Gnome aanmeldscherm kiezen.
Jawel, maar dat kun je ook weer helemaal aanpassen aan je eigen wensen. De gezichtenlijst stel je zo in (Systeem - Beheer - Aanmeldvenster):

Offline mcgyver

  • Lid
Aanmeld opties
« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/27, 23:33:56 »
Toch nog een aanvulling: Ik wist dat ik ergens een optie gezien had eerder. Je kan in
> systeem > beheer > aanmeldvenster een vinkje plaatsen bij "visuele terugkoppeling verbergen voor wachtwoordinvoer. Dan blijft je wachtwoordinvoer onzichtbaar zoals ik eigenlijk wilde.