Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PDA's met WM en Linux nog steeds geen goede vrienden?  (gelezen 666 keer)

Offline Jan6

  • Lid
PDA's met WM en Linux nog steeds geen goede vrienden?
« Gepost op: 2010/12/23, 18:16:22 »
Gisteren heb ik Ubuntu 10.10 geïnstalleerd als 2e besturingssysteem naast Windows 7. De bedoeling is om deze als server te gaan gebruiken. Maar toch was ik nieuwsgierig of het gedoe met het synchroniseren met een Windows mobile 6.1 PDA in versie 10.10 als was opgelost.
Het zal misschien aan mij liggen maar volgens mij is het nog steeds niet echt makkelijk. Ik heb in het verleden Finchsync gebruikt en dat werkte redelijk goed.
Maar is er nu echt geen alternatief?  ??? ???
Ik ben benieuwd!

Mijn toestel: TyTNII

Re: PDA's met WM en Linux nog steeds geen goede vrienden?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/28, 23:23:17 »
Jawel hoor, Windows in VirtualBox draaien onder Ubuntu.
In jouw geval natuurlijk niet de mooiste oplossing, maar het werkt tenminste wel.
Laptop: PackardBell Easynote MZ-36, 2 GB, Ubuntu 12.04 + Ubuntu 11.10 beide met XP in VirtualBox (versie 4),
DesktopComputer: Intel(R) Celeron(R) CPU 2.40GHz, 512MB, Ubuntu 10.04.x LTS,
PPC: Mio Digiwalker P350, WM5

Re: PDA's met WM en Linux nog steeds geen goede vrienden?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/29, 10:42:54 »
Het hangt er een beetje af wat en hoe je wilt synchroniseren. Ik heb goed kunnen werken met Funambol in combinatie met een eigen server waarop Horde draaide (http://www.funambol.com/).

Sinds een tijdje helemaal over op Google diensten (mail, kalender, contacten) en dat is onder Windows Mobile prima in te stellen (http://www.google.com/mobile/sync/). Ondertussen een Android telefoon, en dat is nog makkelijker te synchroniseren.

Van de cloud naar de desktop is ook weer in te stellen.

Maar zoals gezegd, het hangt ervan af hoe en wat je wilt synchroniseren.

Offline Jan6

  • Lid
Re: PDA's met WM en Linux nog steeds geen goede vrienden?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/30, 07:51:07 »
Hoi,

Bedankt voor jullie antwoorden. Omdat ik even weg was van Linux en nu weer terug was ik niet van alles op de hoogte. Ik ben er achter gekomen dat Gmail nu ook via active sync te synchroniseren valt en dus mijn outlook op de WM6.1 telefoon kan gebruiken. Dus geen fynchsync o.i.d. meer nodig.
Ben dus over op Gmail en daar komen al mijn pop-mail berichten in van ziggo en mijn eigen domein. Syncen via activesync op de telefoon en en klaar.

2011 wordt ook mijn android jaar dus dan zijn alle problemen voorbij....hoop ik  :)

Dank voor de reacties en een fijne jaarwisseling!!!!!!

Jan ;)